ورود ۲۵ هزار معلم جدید از دانشگاه فرهنگیان به مدارس کشور در مهر امسال

30 تير 1395 ساعت 13:31

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۲۵ هزار معلم جدید از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، از ابتدای مهر فعالیت خود را در مدارس کشور آغاز می‌کنند.


به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص فارغ‌التحصلان دانشگاه فرهنگیان و ورود آنها به مدارس کشور اظهار داشت: تمام کارهای لازم را انجام دادیم و مجدداً نامه‌نگاری با وزارت آموزش و پرورش داشتیم مبنی بر اینکه تمام فارغ‌التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان، از مهر امسال فعالیت خود را در مدارس کشور آغاز کنند.
وی افزود: تعدادی از دانشجومعلمان ورودی سال 91، حدود 7 تا 8 واحد درسی‌شان باقی مانده است که برنامه‌ریزی کردیم تا با استفاده از شرایط کار و تحصیل همزمان، این گروه از دانشجومعلمان بتوانند تدریس خود را از مهر امسال در مدارس آغاز کنند.
موسی‌پور ادامه داد: در صورتی که این گروه از دانشجومعلمان از مهر امسال تدریس را آغاز نکنند، 7، 8 ماه وقفه کاری پیدا می‌کنند و آموزش و پرورش نیز عملاً یکسال باید نیروی جایگزین داشته باشد و هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد؛ در حالی که این دانشجومعلمان می‌توانند تعداد واحدهای خود را که همه واحدهای نظری تربیت اسلامی است از طریق آموزش مجازی بگذرانند.
وی تصریح کرد: مقدمات کار را فراهم کردیم و حدود 21 هزار و 700 دانشجومعلم ورودی سال 91 داریم و حدود 3200 نفر نیز دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها هستند که از طریق آزمون استخدامی جذب شدند و در دانشگاه فرهنگیان دوره آموزشی گذراندند که در مجموع حدود 25 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس کشور می‌شوند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 434261

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/434261/ورود-۲۵-هزار-معلم-جدید-دانشگاه-فرهنگیان-مدارس-کشور-مهر-امسال

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir