۰
امام جمعه شهرستان خاش:

بسیج اصناف باید اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهد/ اصناف الگو و سرمشق فرهنگی و اجتماعی ملت هستند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: بسیج اصناف باید اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج و اين مهم را محور و سرلوحه فعالیت خود قرار دهد و به صورت جدي براي تحقق آن تلاش كنند.
بسیج اصناف باید اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهد/ اصناف الگو  و سرمشق فرهنگی و اجتماعی ملت هستند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در ديدار با اصناف و بازاريان بسيجي به مناسبت هفته بسيج اصناف، با اشاره به نقش كسبه و بازاريان در طول انقلاب اسلامي، اظهار كرد: اين قشر از جامعه در طول تاريخ پرشكوه ايران اسلامي نقشي تاثيرگذار و سرنوشت ساز داشته اند و هميشه همراه نظام و انقلاب بودند و در زمينه هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي و غيره نقش خود را به خوبي ايفا كرده اند.
 
وي تصريح كرد: باید تلاش شود تا بسیج اصناف در جهت تبیین، تحقق و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه پیشرو و فعال باشد و در اين زمينه تمامي سعي و تلاش خود را انجام دهد تا شاهد رشد اقتصادي كشور باشيم.
 
حجت الاسلام ميري گفت: بازار می‌تواند نقش اساسی را در مهار گرانی و تورم داشته باشد و اینکه سود اصلی به تولید کننده برسد نه واسطه‌ها و براي تحقق اين مهم بايد تمامي بازاريان با يكديگر وحدت داشته باشند و دست دلالان و واسطه ها را كوتاه كنند.
 

 
* بازاريان و كسبه الگو و سرمشق فرهنگي و اجتماعي يك جامعه هستند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز در ديدار با بسيجيان اصناف، با بيان اينكه بازاريان و كسبه الگو و سرمشق فرهنگي و اجتماعي يك جامعه هستند، گفت: اصناف با توجه به اينكه در بطن جامعه است و با تمام اقشار مختلف ارتباط دارد تاثيرگذارترين قشر در جامعه محسوب مي شوند.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي تصريح كرد: همان‏طور که در دفاع مقدس جهادی مقاومتی و در برابر هجوم دشمنان انجام دادیم، امروز نیز با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمنان باید برای اقتصاد خود جهادی عمل کنیم و اين مسئله مهم با همت و تلاش بازاريان امكان پذير است.  
 
وي با بيان كسبه بايد اخلاق اسلامي را سرلوحه كار خود قرار دهند تا هم رضايت خدا و هم رضايت بنده خدا را كسب كنند، اظهار كرد: کسب و کار و تجارت اسلامی، اقتصاد اسلامي، رعایت فقه اسلام،  اخلاق پسندیده با مردم در خرید و فروش، رعایت موازین شرعی و اسلامی در خرید و فروش در بازار از مهم ترین مسائلی است که جز آداب خرید و فروش اسلامی بوده و بازاریان باید رعایت موازین شرعی و اسلامی، زمینه کسب رزق و روزی حلال را فراهم کنند.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، برپايي ايستگاه صلواتي در مصلي هاي نمازهاي جمعه تشيع و تسنن، برنامه اي ايست بازرسي، آذين بندي  سر درب پايگاهاي اصناف، تجليل از خانواده هاي جانبازان و شهدا، تجليل از كسبه و بازاريان بسيجي نمونه، غبار روبي گلزار شهداء و برگزاري كلاس هاي فقه بازار از مهمترين برنامه هاي هفته بسيج اصناف و گراميداشت سالروز شهادت حاج مهدي عراقي در شهرستان خاش است.
 

.

 
.

.

.

.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 434480
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *