با هدف افزايش رزق حلال؛

بهره‌مندی ۶ هزار كسبه و اصناف از کلاس هاي « فقه بازار اسلامي » در شهرستان خاش + تصاوير

3 شهريور 1395 ساعت 7:27

مدرس كلاس هاي فقه بازار اسلامي و فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: 6 هزار كسبه و اصناف از کلاس فقه بازار در شهرستان خاش بهره مند شده اند و اين كلاس ها سبب افزایش رزق حلال می شود.


به گزارش تفتان ما، سرهنگ حسن فضلي در كلاس فقه بازار اسلامي كه در اتاق اصناف برگزار شد، با بيان اينكه در سال گذشته 6 هزار نفر در كلاس هاي فقه بازار شهرستان خاش آموزش ديده اند، اظهار كرد: در این کلاسها اصول صحیح معامله، نقد و نسیه، مضاربه، احکام بانک ها، ربا و مسائل آن آموزش داده می شود.
 
وي با بيان اينكه كسبه و بازار بايد مدافع حقوق مردم باشند، تصريح كرد: مسئله مهم دريافت سود در فقه بازار با شرایط خاصی بیان شده که اگر اندکی لغزش در موضوع ورود کند این معاله تبدیل به ربا می شود و بازاريان بايد در مقابل كم فروشي و گران فروشي مقاومت كرده و مقابله كنند.
 
سرهنگ فضلي گفت: معاملات زیادی در بازار که دارای اشکال فقهی است كه بايد با رعايت نكات مهم شرعي و ديني و فرد کاسب علاوه بر سود مالی از برکات رزق حلال هم بهره مند شود.
 
مدرس كلاس هاي فقه بازار اسلامي اذعان كرد: بهره مندي صحيح و به جا از ثروت و سرمايه با در نظر گرفتن نکات شرعی و انجام وظایف انسانی می تواند از برکات سرمایه حلال باشد.
 
* تمامي كسبه و بازاريان بايد آموزش فقه بازار را فرابگيرند
يكي از علماي اهل سنت شهرستان خاش نيز در اين نشست، گفت: افرادي كه تصميم دارند وارد عرصه حساس و خطير تجارت شوند بايد آموزش فقه بازار را كسب كنند.
 
مولوي ترشابي بيان كرد: فعالیتی که در راستای تامین معیشت مومن باشد در اسلام به عنوان جهاد او در دین محاسبه می شود و این نشاندهنده اهمیت ویژه بازار و کسب و کار است.
 
وي گفت: ايران با توانايي كه دارد مي تواند از اين تحريم هم سربلند بيرون آيد  و با خود اتكايي و استفاده از نيروي انساني خود كشور را بسازد.
 
مولوي ترشابي اظهار كرد: با آموزش مسائل فقه و احکام بازار ميتوانيم گام بلندي براي ارتقاي اصناف برداريم و تخلفات احتمالی را به حداقل رساند.
 
گفتني است؛ در ادامه برنامه هاي هفته بسيج اصناف مجمع عالي قشر اصناف و ويژه برنامه هفته اصناف نيز در اين شهرستان برگزار شد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 434493

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/434493/بهره-مندی-۶-هزار-كسبه-اصناف-کلاس-هاي-فقه-بازار-اسلامي-شهرستان-خاش-تصاوير

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir