۰
مدیر جهاد کشاورزی خاش:

برداشت ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در خاش/ گلخانه داران خاشي سالانه ۱۵۰ ميليارد ريال درآمد دارند + تصاوير

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: بیش از 10 هزار تن محصول گوجه فرنگی از سطح گلخانه های شهرستان خاش برداشت و اين شهرستان بيشترين تعداد گلخانه را در سطح استان دارد و از اينرو رتبه نخست توليد محصولات گلخانه اي را به خود اختصاص داده است.
برداشت ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در خاش/ گلخانه داران خاشي سالانه ۱۵۰ ميليارد ريال درآمد دارند + تصاوير
امان الله طوقی در حاشیه برداشت محصولات گلخانه ای گوجه فرنگی، در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما با بيان اينكه با هدف صرفه جویی در آب و استفاده بهینه از خاک کار کاشت گوجه فرنگی به روش کشت نشاء انجام شده است، اظهار كرد: اين كشت در 250 واحد گلخانه اي منطقه پشتكوه و در 50 درصد از مجموع گلخانه هاي شهرستان گوجه فرنگی کشت و تولید می شود.
 
وی با بيان اينكه شهرستان خاش داراي آب و هوايي بسيار خوبي است و از اين رو اين گونه محصولات در اين شهرستان به سرعت به بار مي نشيند، تصريح كرد: در روش کشت نشاء علاوه بر اینکه آبیاری گلخانه ۷ تا ۸ نوبت کمتر انجام می شود، محصول گوجه فرنگی نیز ۲ ماه زودتر به بازار عرضه می شود.
 
طوقی با بيان اينكه اين شهرستان با داشتن يك هزار و 100 واحد گلخانه رتبه نخست توليد محصولات گلخانه اي در استان را دارد، گفت: پیش بینی می شود در کشت چهارم امسال ده هزار تن گوجه فرنگی از گلخانه های خاش برداشت و به بازار مصرف استان، کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان و حتی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود و و 30 هکتار از گلخانه های خاش زیر کشت محصول گوجه فرنگی است.
 
وي با بيان اينكه سالانه سه نوبت محصول گلخانه ای در شهرستان خاش به عمل می آید، اذعان كرد: 600 هزار اصله نهال برای کشت چهارم از شهرستان های اصفهان و یزد به این شهرستان منتقل شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مناسب تقریباً در تمامی طول سال در این شهرستان محصولات گلخانه ای تولید می شود که این مسئله سبب شده برای بیش از یکصد هزار نفر که عمدتاً فارغ التحصیلان رشته کشاورزی هستند، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود و به طور متوسط ۱۵ میلیارد تومان در آمد نصیب گلخانه داران می شود.
 

.

 
.

 
.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب: 434494
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *