۰
در یکی از مزارع بخش مرکزی خاش؛

كدو درختي هم آمد! + عکس

یکی از نمونه های بسیار نادر كدوي درختي در مزارع بخش مرکزی شهرستان خاش كشت و توليد شده است.
كدو درختي هم آمد! + عکس
به گزارش تفتان ما، كدو یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین خوراکی هایی است که خداوند روی زمین قرار داده است و  کدو علاوه بر مصرف خوراکی، جنبه دارویی هم دارد و از جمله مزایای کشت این محصول، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، بازدهی و تولید بالای این محصول در مدت زمان کوتاه نسبت به سایر محصولات است.
 
به تازگی كدوي درختي در یکی از مزارع بخش مرکزی شهرستان خاش تولید شده که یکی از نمونه های بسیار نادر، که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.
 
این نوع كدو که توجه جامعه علمی را به خود جلب کرده است، سرشار از بتاکاروتن و مزه بسیار خوبی هم دارد. این محصول همچنین برای لاغری بسیار مفید است و تخم کدوی خام اثر دفع کرم روده دارد.
 
محصول کدو برای درمان غدد پروستات و مشکلات مجاری اداری موثر و کدو از لحاظ طب  قدیم، سرد است و بدن را قلیایی می کند.
 
از دیگر خواص کدو باید گفت که  ملین و مدر است و برای رفع یبوست، رفع سوءهاضمه، کاهش تب، رفع دندان درد، خون ساز، درمان گوش درد، برطرف کننده التهاب معده، کبد و کلیه، درمان بواسیر و خونریزی معده و روده، رفع تب و دل پیچه و پیشگیری سرطان مناسب است و برای افراد دچار فشار خون مفید است، ولی برای افراد دچار ناراحتی کلیوی مناسب نيست. جذب آهن و منیزیوم آن نیز خوب است.
 
رنگ نارنجی آن به دلیل داشتن بتاكاروتن است؛ بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A و یک آنتی‌اکسیدان مهم در بدن محسوب می‌شود که بدن را از حمله رادیکال‌های آزاد و اثر تخریبی آنها حفظ می‌کند.
 

.

.

.

انتهاي پيام/
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 434610
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *