۰
تفتان ما گزارش می دهد

تن پوش ذهنیت دانش آموزان ایرانی با نقوش هالیودی/فرهنگ خرید ملی باید نهادینه شود

شهریور ماه فرصتی است برای کسانیکه با ورود قهرمانان عروسکی هالیودی باعث ترویج باورهای غلط غربی در بین دانش آموزان می شوند و بسیاری از والدین به دلیل عدم اطلاع از این امر اقدام به خرید اینگونه وسایل برای دانش آموزان خود می کنند
تن پوش ذهنیت دانش آموزان ایرانی با نقوش هالیودی/فرهنگ خرید ملی باید نهادینه شود
به گزارش تفتان ما، شهریور که آغاز می شود بوی ماه مهر با خرید لوازم التحریر زودتر به مشام می رسد و بازار خرید لوازم مدارس رونق خاصی به خود می گیرد.
به عبارت دیگر می توان از شهریور به ماهی نام برد که در آن نیازهای قشر عمده ای از جمعیت جوان کشور باید از بازار تامین شود و همین امر فضایی را فراهم خواهد کرد تا بسیاری از صنوف جهت پاسخگویی به این نیاز جامعه دست به کار شوند و در این میان ما شاهد دست فروشانی خواهیم بود که بدون پرداخت مالیات و دیگر حساب و کتاب های بازار به عرضه محصولات خود مشغول باشند.
این روزها اگر سری به خیابان های خاش بزنید شور و شوق خرید وسایل مورد نیاز مدرسه شما را به حال و هوای دوران مدارس خودتان می برد.
اما آنچه که ذهن هر دانش آموزی را به خود مشغول کرده است تنوع بسیار زیاد لوازم التحریر با رنگ و لعاب های خاص و فانتزی است که مشکل انتخاب و خرید را دو چندان کرده است.
در میان اینهمه هیاهو و شور و شوق شاهد توزیع گسترده لوازم التحریر با بسته بندی هایی برگرفته از تصاویر کارتونی هالیودی همچون بتمن، مرد عنکبوتی، کیتی و شخصیت های نیمه برهنه هستیم. شخصیت هایی  که تمامی آنها برگرفته از نوعی ترویج باورهای غلط غربی می باشد و  متاسفانه بسیاری از والدین به دلیل عدم اطلاع از این امر که دیدن تصاویر منفی درج شده بر روی نوشت افزار فرزندانشان می تواند نتایج منفی برای آنها خواهد داشت اقدام به خرید اینگونه وسایل برای دانش آموزان خود می کنند.
شاید هنوز فرهنگ خرید لوازم ملی در بین مردم نهادینه نشده پس اگر مردم ما بدانند که فقط با خرید یک خودکار ایرانی چقدر می توانند به اقتصاد ملی ایران کمک کنند و با این کار چند هزار جوان ایرانی مشغول کار می شوند حتما از تولیدات داخلی حمایت می کنند و با اینکار از خروج 60 میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری می کنند.
رئیس اصناف شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما با اظهارتاسف از ورود نوشت افزارهایی با رواج عقاید غربی گفت: فرزندان ما با شخصیت های هالیودی بیشتر از شخصیت های ملی خود همچون آرش و رستم آشنا هستند و این یک ضعف بزرگ فرهنگی ماست که غرب اینگونه توانسته در شکل گیری شخصیت دانش آموزانمان نقش آفرینی کند.
نور احمد هاشمزهی گفت: من بر این باور هستم که اگر نوشت افزارهایی با شخصیت شهدای 8 سال دفاع مقدس و شعرهای فردوسی و شاهنامه به بازار عرضه شوند این امر با استقبال خوبی از طرف والدین و حتی خود دانش آموزان مواجه خواهد شد.
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولین ما در برابر هجمه زیاد غرب در قبضه کردن بازارنوشت افزار ما هیچ گونه تلاش و حمایتی از تولید کنندگان داخلی نکرده اند و وقتی غرب به نقش آفرینی الگویی برای فرزندانمان می پردازد خودشان آن الگو را در رسانه جمعی تبلیغ می کنند. پس این مسئولین هستند که می توانند با طراحی طرح های جذاب ملی اسلامی دانش آموزان را با الگوهای انقلابی آشنا کنند وبا این کار  بین  فرهنگ اسلامی خود وشخصیت های غربی فاصله بیندارند.
هاشمزهی گفت: در کشور ما طراحان جوان بسیاری هستند که با به کارگیری ذوق و خلاقیت می توانند نمادهای زیبایی را از این مرز و بوم برای نوشت افزار ما طراحی کنند اما فقط نیاز به حمایت دارند.
وی با تاکید براینکه برای فرهنگ سازی خرید و حمایت ملی باید رسانه های جمعی روی کار بیایند افزود: متاسفانه ما کارکتر محبوب در بین بچه ها بسیار کم داریم ولی با این حال نمونه هایی مانند شکرستان و کلاه قرمزی  که برنامه بسیار جذابی هستند می تواند در بین دانش آموزان با استقبال خوبی همراه باشد.
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 434782
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *