۰
گزارش تفتان ما از اردوی جهادی به سبک طلاب؛

اردوي جهادي طلاب؛ گامي بزرگ در تقویت روحیه ولایتمداری و خدمت رساني به مناطق محروم سيستان و بلوچستان/زنده شدن امید در دل محرومین بخش ايرندگان به همت گروه‌ جهادی طلاب

اردوي جهادي طلاب؛ گامي بزرگ و مهم در تقویت روحیه ولایتمداری و خدمت رساني به مناطق محروم سيستان و بلوچستان است و برپایی اين اردوهای برای تداوم سازندگی در روستاها ومناطق محروم اين اسان و شتاب بخشیدن به عمران مناطق دورافتاده بسيار تاثيرگذار است.
اردوي جهادي طلاب؛ گامي بزرگ در تقویت روحیه ولایتمداری و خدمت رساني به مناطق محروم سيستان و بلوچستان/زنده شدن امید در دل محرومین بخش ايرندگان به همت گروه‌ جهادی طلاب
به گزارش تفتان ما، اردوهاي جهادي حركتي انسان ساز است كه چندسالي به همت جهادگران بسيجي برنامه ريزي شده و بسيار بودند افرادي كه با حضور در اين اردوها سير كمال و سعادت را طي كردند و اين حركت خودش جوش قدمتي به اندازه يك دهه دارد و بناي آن بر عشق و ايمان و خدمت به محرومان نهاده شده و همت و بصيرتي كه ره آورد انقلاب اسلامي ايران است در اين حركت خودجوش موج مي زند و خودنمايي ميكند.
 
"سفيران كار و تلاش" لقبي بود كه رهبرفرزانه انقلاب به اين جهادگران راه خدمت داد و اين جهادگراني كه به تعبير مقام معظم رهبري با نيرو و جواني خود كشور را به سمت رونق حركت ميدهند و تاريخ را آبرومند مي كنند و اين جهادگراني كه روح معنويت و ايمان و رستگاري را با شادابي اين دوران بهم آميخته و كمر همت و تلاش را در راه خدمت به محرومان محكم بسته اند و راهي مناطق محروم شدند تا نواي آزادگي از دنيا را سردهند و رضايت خالق را در راه كمك به مخلوق كسب كنند.
 
مقام معظم رهبري در مورد اردوهای جهادی می‌فرمایند: «این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکات خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند؛ از لحاظ مادى، از لحاظ امور روزمره‌ زندگى، از لحاظ معنوى و هدایت، بهره‌مند می‌شوند.»
 
ایشان می فرمایند: «شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ روستایى، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ قرآن است؛ آن‌ها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می‌دهد.»
 
جهادگران كه هدفي جزء محروميت زدايي ندارند به نداي رهبر انقلاب اسلامي لبيك گفته و براي مقابله با هجمه ها و توطئه هاي دشمنان، با عمران و آباداني اين مملكت خدمتي به مردم مناطق محروم انجام مي دهند زيرا آن ها معتقدند كه برگزاري و اجراي اينگونه اردوها در شرايط فعلي كشور ميتواند ايجاد كننده نگرش و تفكر جديدي در اذهان نسل هاي جديد جامعه با يادآوري دوران طلايي و بي نظير هشت سال جنگ تحميلي باشد.
 
علي اي حال اين روزها بعد از دانش آموزان و دانشجويان؛ اينبار بيش از 20 نفر از علماء، طلاب و روحانيون حوزه طلاب شهید حسین بر شهرستان خاش نيز با شعار فصل خاکی شدن که به دنبال زنده کردن تفکرات جهادی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم و دوردست هستند، به جاي استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود در شهر و لذت از جاذبه هاي زندگي شهري به مدت 10 روز به بخش ايرندگان كه در فاصله يكصدكيلومتري از شهر خاش قرار دارد سفر كرده اند تا غبار محروميت را از چهره مردمان اين مناطق كه چشم به ‌راه همت‌های والا برای آبادانی مانده‌اند، بزدایند و نه تنها گرما مانع برگزاري اين اردوي جهادي نشد بلكه نورآفتاب نوازشي بر چهره اي گلگون روحانيون اين گروه جهادي داشت.
 

 
في الواقع بخش ايرندگان شهرستان خاش با همت گروه جهادي طلاب شهيد حسين بر گويي جان تازه اي به خود گرفته و اين گروه در تلاش هستند كه در مدت كمي كه در اين بخش اقامت دارند بيشترين بازسازي را انجام دهند و براي هر يك از طلاب و روحانيون حاضر در اين گروه اين اردو تعريف خاص و متفاوتي دارد يكي آن را آميزه اي از عشق و محبت براي خدمت رساني به مناطق محروم مي بيند و ديگري با صداي رسا و بلند مي گويد آمده ام آزموني براي سنجش خود انجام دهم تا ببينم چقدر در مقابل ناملايمات از نفس خود مي توانم مايه بگذارم و آن ديگري با وجود سن كمش كار خود را عبادت مي داند و خود را خادم بي ريا مخلوقات خدا مي داند و راه را براي كاستن از كمبودها و مشكلات مي گذراند چرا كه ميداند كارشان از جنس محروميت و خدمت به همونوعان محروم است و بس.
 
* تمام اين اردوهاي جهادي، جذاب و شيرين و خاطره انگيز است
يكي از طلاب شركت كننده در اين اردو به خبرنگار ما با بيان اينكه براي سومين سال متوالي در اين اردوها شركت مي كنم، اظهار كرد: تمام اين دوران و اردوهاي جهادي جذاب و شيرين و خاطره انگيز است.
 
مولوي محمدرفيع ايرندگاني بيان كرد: با تبعيت از فرمايشات و منويات رهبر معظم انقلاب براي محروميت زدايي از مناطق محروم پا به اين اردو گذاشتم و افتخار ميكنم اگر بتوانم در راستاي آرمان هاي والاي شهداء عزيز ايران اسلامي گامي بردارم.
 
* بهترين لحظه عمر من؛ شركت در اردوهاي جهادي بود
يكي از طلابه هاي جوان نيز به خبرنگار ما گفت: در اين اردو برنامه هاي زيادي داشتيم و  بهترين لحظه عمر من زندگي در اين بخش بود چرا كه توانستم با اندك كمك خود مردمان خونگرم و مهمان نواز اين منطقه را خوشحال كنم.
 

 
مولوي يحيي تصريح كرد: من با تمام افتخار در سالهاي آينده نيز دراين اردوها شركت ميكنم و به همه ي دوستان طلبه خودم نيز توصيه ميكنم در اين اردوهاي خودسازي و انسان سازي شركت كنند تا خالق را از خود راضي و خشنود سازند.
 
* اردوهاي جهادي در مناطقه محروم و كمتر توسعه يافته بسيار تاثيرگذار و مهم هستند
فرمانده حوزه طلاب و روحانيون شهيد حسين بر شهرستان خاش در حاشيه برگزاري اين اردوي جهادي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اين اردوهاي جهادي در مناطقه محروم و كمتر توسعه يافته بسيار تاثيرگذار و مهم هستند و سبب مي شود تا خدمات رساني مطلوبي به اين مناطق صورت گيرد و بخش ايرندگان با توجه به نياز و نوع محروميت انتخاب شده است.
 
مولوي يونس هاشمزهي با بيان اينكه اردوي جهادي دري است كه اينبار به روي طلاب و روحانيون گشوده شده است، تصريح كرد: طلاب و روحانيون بايد از اين فرصت بسيار مهم براي خودسازي و جامعه سازي بهره بگيرند و به سايرين نيز براي بهره مندي از اين فرصت سفارش كنند.
 
وي برگزاري كلاس ها و جلسات آموزشي سبك زندگي اسلامي و تربيتي، ساخت و تعمير و مرمت حوزه علميه ايرندگان، برگزاري نمازجماعت، مشاوره و پاسخگويي به سوالات ديني، كلاس هاي احكام و قرآن، رنگ آميزي حوزه علميه و غيره بخشی از خدمات عمرانی در این بخش در اين مدت كوتاه عنوان كرد.
 

 
* حضور علماء و روحانيون در اردوهاي جهادي در برابر هجمه هاي دشمنان تاثيرگذار است
مولوي هاشمزهي بيان كرد: قطعاً حضور علماء و روحانيون در اين اردوها با هدف محروميت زدايي در برابر هجمه هاي و توطئه هاي شوم دشمنان از اهميت بسزا و مهمي برخوردار است كلمه جهاد در واقع تداعي كننده عزم جدي براي دفاع همه جانبه از كشور و مملكت است.
 
وي با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اردوهاي جهادي، گفت: رهبر انقلاب مي فرمايند:« محروميت زدايي به نوعي جهاد در راه پروردگار است و ما نيز به دنبال اين هستيم كه در اين جهاد حضور پيدا كنيم و مشكلي از مطالبات و مشكلات مردم مناطق محروم را رفع كنيم و زماني یک طلبه جهادی مومن و متعهد با عنوان بسیجی به روستاهای دورافتاده می آید این فرد پرچم دار اسلام و ولایت است و وقتی مردم می بینند که این جوانان در موقع نماز همگی به نماز جماعت ایستاده اند بسیار تاثیر گذار است و ما این را به عینه می بینیم و این تاثیر عملی اردوهای جهادی است».
 
* طلاب و روحانيون خاش تاحدودي غبار محروميت از بخش ايرندگان را زدودند
فرمانده حوزه طلاب و روحانيون شهيد حسين بر شهرستان خاش با بيان اينكه اردوهاي جهادي مختص گروه خاصي نيست و همه اقشار دلسوز جامعه مي توانند با هر پوشش و لباسي براي محروميت زدايي تلاش كنند، خاطرنشان كرد: امسال طلاب و روحانيون اين شهرستان با شركت در اردوي ده روزه در بخش ايرندگان توانستند تا حدودي غبار محروميت را از اين بخش بزدايند و با اين حركت بيشتر آشنا شوند.
 
وي با بيان اينكه طلاب و روحانيون در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحميلي نقش بسزايي داشتند، گفت: اين طلاب همانند دوران هشت سال جنگ تحميلي در كارهاي جهادي مشاركت مي كنند و با همان روحيه جهادي مثال زدني اين خدمت را در مناطق انجام مي دهند.
 

 
مولوي هاشمزهي اذعان كرد: اينگونه حركت هاي جهادي مصداق كامل شعار سال"اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل است" و اين اقدام كمتز ار جهاد رزمندگان و شهداء نيست و اين جهاد بدون هيچ چشم داشت، اجر و ثواب و بركات بسياري در درگاه حق تعالي دارد زيرا انسان از اوقات فراغتش براي جهاد در راه پروردگار ميزند.
 
* اردوهاي جهادي مناسب ترين روش بري تقويت روحيه جهادي طلاب است
اين طلبه جهادگر با بيان اينكه اردوهاي جهادي مناسب ترين روش بري تقويت روحيه جهادي طلاب است، گفت: طلاب و روحانيون نقش بسزا و مهمي در زمينه فرهنگي دارند و براي تحقق مسئله مهم فرهنگ سازي بايد جهاد كنيم چرا كه تنها با مديريت و همت جهادي مي توانيم دغدغه ها و بيانات مقام معظم رهبري را در حوزه مهم فرهنگ پاسخ دهيم.
 
مولوي هاشمزهي با اشاره به انعكاس بسيار خوب خبري اين اردو، اظهار كرد: از حضور پررنگ و بسيار خوب رسانه ها و خصوصاً پايگاه خبري تحليلي تفتان ما در انعکاس اين اردوي جهادي تشکر کرد.
 

 
* برداشت آخر
در پايان ميتوان از اين اردوهاي جهادي برداشت هاي زيادي داشت اما به صورت شاخص و مشخص شده مي توان به مسائلي همانند جوانان و طلاب كم ادعا اما پردغدغه و فضايي مملو از بي امكاناتي اما صميمي و غذاهاي كم و اما لذيذ و دلچسب و غيره اشاره كرد كه همه اين موارد در كنار هم مي شود قسمتي از ذهنيت رفتن به اردوي جهادي را برايتان ايجاد كند و قطعاً می‌توان این فرصت اردوي جهادي برای محرومیت‌زدایی و خودسازی جوانان امروز جامعه در برابر همه ي هجمه‌های دشمنان استفاده کرد.
 
گفتني است؛ بسیج طلاب به فرمان حضرت امام راحل در سال 1367 تشکیل و از سال 1379 به دستور مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای، بسیج طلاب و روحانیون فعالیت خود را ادامه داد.
 

انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب: 434957
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *