کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت خاش:

کمبود ویتامین D در میان دانش‌آموزان خاشي/ ورزش صبحگاهي تاثيربسزايي در سلامت جسم و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارد

26 مهر 1395 ساعت 10:54

کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: با توجه به منطقه ي جغرافيايي شهرستان كمبود ويتامين D3 در ميان دانش آموزان اين شهرستان شايع است.


به گزارش تفتان ما، مریم ریگی در كميته بهداشتي مدارس كه در سرسراي مركز بهداشت خاش برگزار شد، اظهار كرد: سلامت دهان و دندان دانش آموزان و نيز ارجاع آنان به واحدهاي دندان پزشكي و مراكز بهداشتي شهري و روستايي و بررسي دانش آموزان از نظر سلامت پوست در اولويت بهداشت و مدارس مركز بهداشت است كه بايد مدارس نيز به اين مهم توجه داشته باشند و در اين خصوص اقدام كنند.
 
وي تصريح كرد: بايد قراردادي بين آموزش و پرورش و مركز بهداشت منعقد شود تا برنامه مكمل ياري ويتامين D3  و برنامه آهن ياري و ضرورت نظارت بر بهداشت محيط و بوفه مدارس در دستور كار قرار گيرد.
 
وي افزود: در برنامه آهن یاری از ابتدای آبانماه هرهفته به مدت16هفته یک قرص50میلی گرمی فروس سولفات به دانش آموزان مقاطع پنجم و ششم ابتدایی و متوسطه اول و دوم داده می شود و در برنامه مکمل یاری و یتامینD3 یک عدد قرص مگادوز50 هزار واحدی به دانش آموزان متوسطه اول و دوم تا يكماه داده می شود.
 
ريگي بيان كرد: سلامت در پويايي جامعه و نقش سازمان ها در تامين و ارتقاي سلامت بسيار مهم است و بايد جهت رسيدن به جامعه سالم به بهداشت مدارس توجه شود.
 
وي خاطرنشان كرد: بايد كمپين هاي واكسناسيون سرخك و سرخجه در بين دانش آموزان اجرا و فعاليت هاي مدارس مروج سلامت نيز بررسي و در بين دانش آموزان مطالب لازم در زمينه سن بلوغ تهيه و توزيع شود.
 
کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان خاش با تاكيد بر انجام ورزش در مدارس، گفت: اجرای برنامه های نرمشی در مدرسه از جمله موضوعات حایز اهمیت در سلامت دانش آموزان است زيرا این برنامه با هدف مقابله با کم تحرکی و از طریق نصب پوسترهایی در سطح مدارس ابتدایی و نیز ملزم نمودن معلمین به انجام حرکات نرمشی در هر ساعت کلاس به مدت 3دقیقه دانش آموزان اجرا خواهد شد.
 
وي اظهار كرد: در راستاي تشويق دانش آموزان به انجام حركات نرمشي بايد معلم در خصوص اهميت و فوايد حركات ورزشي به افزایش خون رسانی به مغز و افزایش یادگیری و نيز کاهش کسالت و بی تحرکی برای دانش آموزان صحبت و تاكيد كند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ همچنين با توجه به ابلاغ برنامه خودمراقبتی به عنوان پنجمین برنامه طرح تحول نظام سلامت و ضرورت اجرای آن در شهرستان خاش، کارگاه آموزشی آموزشی برنامه خودمراقبتی سازمانی با حضور جمعی از رابطین بهداشتی ادارات توسط کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت برگزار شد.
 

.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 435023

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435023/کمبود-ویتامین-d-میان-دانش-آموزان-خاشي-ورزش-صبحگاهي-تاثيربسزايي-سلامت-جسم-پيشرفت-تحصيلي-دانش-آموزان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir