۰
یادداشت/

حمله به منتقدین و بزرگ جلوه‌دادن برجام؛ بزرگترین دستاورد سفر دولت به استان مرکزی

روحانی هیچگاه درسه سال گذشته به اهمیت آن چیزی که دولت او در هسته‌ای از دست داده اشاره نمی‌کند و نیز هیچگاه به آن چیزهایی که بر اساس برجام باید به دست می‌آورده و نیاورده توجهی نمی‌کند، بلکه همواره در روش عوام‌پسندانه، خرده دستاوردهای برجام را به رخ ملت می‌کشد؛ مطالبی که بارها از سوی منتقدان پاسخ داده شده و به همین خاطر روحانی مجبور است قبل از طرح دوباره آنها، اول همه منتقدان را به شیوه خود نوازش کند.
حمله به منتقدین و بزرگ جلوه‌دادن برجام؛ بزرگترین دستاورد سفر دولت به استان مرکزی
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، سفر اخیر حسن روحانی به استان مرکزی در حالی انجام گرفت که ایشان برخلاف سفرهای پیشین که فقط به دیدار با مردم مرکز استان اکتفا می نمود، علاوه بر اراک در جمع مردم خمین نیز حضور یافتند. در این سفر که تبلیغات غیرقانونی انتخاباتی ستادهای روحانی با شعارهای روحانی 1400 به چشم می‌خورد، سعی در سوق دادن اذهان جهت تثبیت حضور در انتخابات سال آینده را گویا بود.
 روحانی که در سفر پیشین خود به استان کرمانشاه، با پلاکاردهای بنفش و شعارهایی در خصوص بیکاری و رکود اقتصادی، روبرو شده بود، با سفر به قطبی ترین شهر صنعتی کشور، پیشرفت های اقتصادی و تجاری کشور را در چند ساله اخیر بالاخص پس از برجام به مردم یادآور شدند! رئیس جمهور دو روز قبل از سفر استانی در بیستمین سالروز ملی صادرات با برخی سخنان پراکنده از قبیل " طولانی شدن عمر منتقدان"، در حالی روز ملی صادرات را جشن گرفت که در سال های اخیر همچنان شاهد کاهش صادرات بودیم و به گفته وزیر صنعت، صادرات شش ماهه امسال همچنان از برنامه های خود عقب است و همچنین در 9 ماهه که از برجام می-گذرد شرکای تجاری و ترکیب کالاهای صادراتی ما تغییری نکرده است و طبق آمار گمرک در ماه های بعد از برجام به جای اینکه صادرات کشور با رونق مواجه شود واردات کالاهای مصرفی کشور با رونق مواجه شده است. 
  رئیس جمهور در جمع مردم خمین با اشاره به اینکه "امام این روحیه را به ما آموخت که چگونه با شش قدرت جهانی پای مذاکره نشسته و حقوق ملت ایران را بستانیم" و جملاتی از قبیل هدایت¬های مقام معظم رهبری و حضور و پشتیبانی ملت بزرگ ایران سعی در همگام نمودن مردم با خود در برجام نموده و در جاهایی دیگر برخی از افتخارات! برجام را به خود نسبت می دهد؛ همچنین در نشست شورای مرکزی در خمین، امام راحل را ابراهیم زمان خطاب نموده و اقدام شجاعانه وی را در پذیرش قطعنامه ستود و با بیان اینکه راه امام راهی اعتدال گرانه بود سعی در همسان  و هم جهت نمودن برجام با حکم امام (ره) دارند؛ ولی ایشان شاید فراموش نموده اند که امام در آبان 1343 با قرائت آیه استرجاع، قانون کاپیتولاسیون را «سند بردگی ملت ایران»، «اقرار به مستعمره بودن ایران» و «ننگین ترین و موهن ترین تصویب نامه غلط و دولت های بی حیثیت» نامید.
  روحانی در سفر خود توقف خام فروشی را عنوان نمودند حال آنکه صالحی دبیر ستاد کاروان دولت یازدهم از افزایش صادرات نفت خام پس از کاهش تحریم¬ها خبر داد و اینکه در حال حاضر نفت فقط به چین می¬رود و تأمین فاینانس می‏ شود و در آینده با کاهش تحریم ها، از افزایش صادرات نفت برخوردار خواهیم شد؛ این در حالی است که کاهش 1800 میلیارد تومانی صادرات غیرنفتی را داشته ایم که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.
  روحانی هیچ گاه در سه سال گذشته به اهمیت آن چیزی که دولت او در هسته ای از دست داده است اشاره نمی‌کند و نیز هیچ گاه به آن چیزهایی که بر اساس برجام باید به دست می آورده و نیاورده توجهی نمی دهد بلکه همواره در روش عوام پسندانه، خرده دستاوردهای برجام را به رخ ملت می کشد؛ مطالبی که بارها از سوی منتقدان به خوبی پاسخ داده شده و به همین خاطر روحانی مجبور است قبل از طرح دوباره آنها، اول از همه منتقدان را به شیوه خود نوازش کند.   روحانی پس از گذشت سه سال و چند ماه از دوره ریاست جمهوری، همچنان با شعارهایی نظیر ما کشور را خرابه تحویل گرفتیم همچنان سعی در انتقادهای کوبنده دولت قبل دارد و جای سوال باقی است که چرا ایشان در این مدت نه چندان کوتاه، نتوانسته‌اند که خرابه ها را آباد نمایند؟ 
  در ادامه سخنرانی ایشان با عنوان "بردند و خوردند و چیزی به ما نرسید" با انتقاد از دور زدن تحریم ها و غیب شدن 2 میلیارد و 700 میلیون دلار توسط دلالان نفتی در دوره قبل، و اینکه در قبل ما عملا تسلیم بودیم و فقط شعار می دادیم،  تأکید بر رفع اختلاف فکنی ها و جلب فرصت ها داشتند. همچنین ایشان در سخنان ضد و نقیض در شورای اداری خمین می گوید: «باید محیط کشور را محیطی مناسب و درخور کنیم. اداره کشور و حکومت دعوا ندارد. وجود انتقاد سازنده مطلوب است، اما نباید اخلاق را از بین برد. امام(ره) آمد تا به ما درس اخلاق دهد و انقلاب کرد تا مسلمان زیست کنیم و دروغ، تهمت و سیاه نمایی از جامعه ما رخت بربندد».
   حال آنکه ایشان و دیگر اعضای دولت در سخنانی مشابه منتقدین برجام را بی شناسنامه، بی سواد و بزدل و ... می خوانند. در آخر، با توجه به نداشتن  مصوبه ای برای مردم استان، اما حمله به منتقدین و بزرگ جلوه دادن برجام در اذهان بزرگترین دست آورد این سفر برای دولت و هیأت همراه ایشان بود و فرآیند معادلات چنین به نظر می آید که با توجه به عدم وعده های طرف مقابل در برجام و مهلت کم باقی مانده تا انتخابات، رئیس جمهوری سعی در پیشرفت و بزرگ جلوه دادن برجام دارد زیرا در صورت عدم تحقق برجام، امیدی به کسب آراء و مقبولیت در بین مردم را نخواهند داشت.      انتهای پیام/دانا
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 435048
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *