امام جمعه شهرستان خاش:

دانش آموزان بسيجي افسران جبهه مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند/ " قرآن " روشنگر و چراغ راه زندگي نسل جوان جامعه است

8 آبان 1395 ساعت 21:52

امام جمعه شهرستان خاش گفت: دانش آموزان بسيجي افسران جبهه مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند و بايد خود را به بهترين تجهيزات مجهز كنند و بسيج دانش آموزي بهترین قالب برای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و فرصت مغتنمي جهت ایفای نقش در میدان معنویت و دشمن شناسی است.


حجت الاسلام محمدحسين ميري در حاشيه برگزاري محفل انس با قرآن در جوار شهداي گمنام شهرستان خاش به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه هدف از تشكيل اين محفل نوراني در هفته بسيج دانش آموزي ترويج فرهنگ قرآني در بين دانش آموزان بود، اظهار كرد: بايد زمينه ارتباط بيشتر دانش آموزان با قران مجيد فراهم شود و نسل جوان جامعه بيشتر با قرآن انس بگيرند.
 
وي با بيان اينكه قرآن كريم ارزشمندترين و ارزنده ترين كتاب مسلمانان است، تصريح كرد: كانون هاي قراني بايد در راستاي گسترش و ترويج فرهنگ قرآني در بين آحاد مردم و خصوصاً دانش آموزان تلاش كنند و از اين فرصت به نحو مطلوبي بهره بگيرند.
 
حجت الاسلام ميري خاطرنشان كرد: انسان بايد با تلاوت قرآن معبود خود را حس كند و مرحله احساس و مشاهده در اين است كه درون دل و اعماق ضمير خواننده چيزي به جزء علاقه به پررودگار متعال نباشد و افراد تشخيص دهند كه در قلبش با قرات قران چيزي جزء مهرباني و محبت پروردگار نيست.
 
وي با بيان اينكه بسیج دانش‌آموزی بهترین قالب جهت تربيت سياسي، فرهنگي و اجتماعي دانش آموزان و جوانان است، گفت: تربيت اجتماعي محقق نمي شود مگر اينكه دانش آموزان را طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب كه فرمايند:" جنگ امروز را باید جنگ نرم بدانیم چون اگر به جوان و نوجوان مسئولیت ندهیم و شان نظردهی برایشان قائل نشویم نمی‌توانیم از جوان انتظار داشته باشیم" اهميت بدهيم.
 
حجت الاسلام ميري بيان كرد: بسيج دانش آموزي فرصتي مغتم جهت ايفاي نقش در ميدان دشمن شناسي است و اين بسيج بهترين بستر جهت ورود به شاخص هاي با بركت بسيج است.
 
وي تصريح كرد: بسيج دانش آموزي در عصر كنوني سنگ بنا و اساس ساير اقشار شجره طيبه بسيج است و همگان بايد در اين قشر مهم و تاثيرگذار سرمايه گذاري كنيم و دانش آموزان بايد با حفظ روحيه بسيجي و جواني خويش در جنگ نرم دشمن حضور پيدا كنند و توطئه ها و ترفندهاي شوم دشمنان را خنثي كنند.
 

 
حجت الاسلام ميري اذعان كرد: دانش آموزان بايد قرآن و دستورات پروردگار را سرلوحه زندگي قرار دهند چرا كه بهترين مسيري كه پروردگار براي هدايت و زندگي انسان ها گذاشته است" قرآن " است.
 
امام جمعه و رييس شوراي فرهنگي شهرستان خاش اظهار كرد: توجه به قرآن و عترت اساسي ترين نياز انسان در عصر غيبت امام عصر(عج) است و در اين زمان كه دست ما از وحي خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) كوتاه است تنها راه آشنايي با وظايف و دستورات دين مبين اسلام آشنايي با قرآن و سيره و روش نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) است.
 
گفتني است؛ همچنين به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي با حضور امام جمعه، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه، معاون فرماندار، مديرآموزش و پرورش و جمعي از دانش آموزان و فرهنگيان بسيجي شهرستان خاش آيين غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهداي شهرستان و شهداي گمنام برگزار شد.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
 


کد مطلب: 435098

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435098/دانش-آموزان-بسيجي-افسران-جبهه-مبارزه-جنگ-نرم-دشمن-هستند-قرآن-روشنگر-چراغ-راه-زندگي-نسل-جوان-جامعه

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir