۰
عضو کمیته علمی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا:

۵۰ درصد سرطان‌ها در صورت تشخیص به موقع درمان می‌شوند/ شایعترین نوع سرطان در ایران

عضو کمیته علمی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا با بیان اینکه شایع‌ترین نوع سرطان در ایران، سرطان معده است، گفت: آلودگی‌های محیطی در بروز این بیماری بسیار نقش دارد.
۵۰ درصد سرطان‌ها در صورت تشخیص به موقع درمان می‌شوند/ شایعترین نوع سرطان در ایران
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما ناصر پارسا در ارتباط با موضوع سرطان گفت: این اولین بار است که کشورهای همجوار و ناحیه غرب آسیا با محوریت ایران کنفرانسی تحت عنوان اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا برای برخورد هماهنگ و مناسب با سرطان برگزار میکنند و انتظار میرود این فعالیت منطقه ای با سخنرانان بین المللی در عرصه انکولوژی نقطه عطفی برای هماهنگی اقدامات تحقیقاتی، آموزشی و درمانی مشترک در این منطقه باشد.
وی افزود: در محیط زیست حدود 100 هزار نوع ماده شیمیایی شناسایی شده که هزار نوع آن سرطان زا است مانند مشتقات نفتی، مواد شیمیایی موجود در رنگ ها و آفت کش ها و مشروبات الکلی که پرهیز از مصرف آنها در اختیار انسان ها است و می توانند با عدم مصرف این مواد عوامل سرطان زا از خود دور کنند.
وی گفت: طبق نتایج مطالعات، با کنترل عوامل خطر، می‌توان تا 40 درصد از بروز سرطان‌ها پیشگیری کرد.
پارسا در خصوص پیشگیری از سرطان ها به سرطان معده اشاره کرد و گفت: هلیکوباکتری پیلوری که 80درصد افراد جهان به خصوص در خاورمیانه و ایران به دلیل مصرف زیاد سبزیجات در معده خود دارند، سبب زخم معده می شود اما به راحتی درمان می شود.
وی ادامه داد: در صورتی که این باکتری طی یک سال درمان نشود، سبب آسیب دیواره معده می شود و می تواند سرطان معده را به دنبال داشته باشد.
عضو کمیته علمی و اجرایی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا شایعترین سرطان ها در زنان را به ترتیب سرطان پستان، روده بزرگ، معده، مری، ریه، تخمدان و خون و شایعترین سرطان ها در مردان را به ترتیب معده، مثانه، پروستات، روده بزرگ، ریه و مری عنوان کرد.
پارسا ضمن تاکید بر پیشگیری از بروز سرطان خاطرنشان کرد :50 درصد سرطان ها در صورت تشخیص به موقع درمان می شوند و فرد می تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.
اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا از 27 تا29 آبان ماه با حضور متخصصان داخلی و متخصصانی از 15 کشور در تهران برگزار می شود .
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 435118
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *