۰
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در شهرضا:

سیستم مالیات کشور به روش های سنتی اتکا دارد/ اتمام پروژه مخابرات شهرک رازی تا پایان سال

علی یزدانی با انتقاد از اتکای سیستم مالیاتی کشور به روش‌های سنتی، گفت: در دستگاه‌های جدید تولیدکننده نباید مالیات دهد، استقرار صندوق‌های مکانیزه در فروشگاه‌ها گامی در راستای همین هدف است.
سیستم مالیات کشور به روش های سنتی اتکا دارد/ اتمام پروژه مخابرات شهرک رازی تا پایان سال
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،علی یزدانی عصر دیروز در جلسه بررسی مشکلات صنایع شهرضا در کارخانه سی تک با انتقاد از حجم بالای شهرک‌های صنعتی در ایران، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۵۰ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد و به ۷۸۰ شرکت نیز زمین برای حق انتفاع واگذار شده است.
وی ادامه داد: کشورهایی مانند استرالیا یا آفریقای جنوبی ممکن است حدود ۲۰ معدن داشته باشند اما حجم منابع استحصالی آن‌ها صدها بربر کشور ما با وجود ۷۵۰۰ واحد معدنی در سطح کشور است
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به تفاوت بسیار زیادی که از حرف تا عمل در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمام تحلیلگران خارجی از جمله مجمع جهانی اقتصاد و ملی از جمله بانک مرکزی به بهتر شدن اوضاع در دولت یازدهم اعتراف کرده‌اند.
وی با بیان این که ما در سال ۲۰۱۷ در رشد اقتصادی پیشتاز منطقه خواهیم بود، افزود: برخی با این تفکر که تحریم‌ها کاغذپاره است اقداماتی انجام دادند که موجب شد تمام راه‌ها به روی ما بسته شود و نظام بانکی ۱۰ سال به عقب برگردد
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به عدم توانایی دولت در تهیه نسخه واحد برای بهره‌وری، عنوان کرد: بهره‌وری در صنعت شامل افزایش راندمان و بهره‌وری همه عوامل تولیدی شامل منابع انسانی و منابع مالی، مدیریت هزینه و کاهش ضایعات است که افزایش آن موجب کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش حضور در بازارهای رقابتی می‌شود.
وی علت پیروزی در جنگ را فرماندهی واحد دانست و تصریح کرد: اگر بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی در کشور حرکت کنیم، اقتصاد ما به‌طورقطع رشد کرده و بخش مهمی از آسیب‌ها حل خواهد شد
یزدانی ادامه داد: برای حل مشکلات بخش صنعت، کارگروه ملی تثبیت و رفع موانع تولید همه هفته با مدیریت وزیر صنعت در این وزارتخانه تشکیل می شود که بسیاری از راهبردهای آن بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود.
وی با انتقاد از اتکای سیستم مالیاتی کشور به روش‌های سنتی، اظهار کرد: در دستگاه‌های جدید تولیدکننده نباید مالیات دهد، استقرار صندوق‌های مکانیزه در فروشگاه‌ها گامی در راستای همین هدف است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به لزوم اصلاح ممیزی مالیاتی کشور، ادامه داد: در حال حاضر بالغ‌بر ۲۰۰ هزار واحد صنفی در سطح کشور که مصرف‌کنندگان به آن‌ها مراجعه می‌کنند، مجهز به این صندوق‌ها شده‌اند.
وی با بیان این که نباید گره در کار تولیدکننده ایجاد کنیم اظهار کرد: در سال جاری به دلیل اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی واحدهای جریمه‌شده در شهرک‌ها را مشمول بخشش قرار داده‌ایم اما هنوز هم بسیاری از تولیدکنندگان برای استفاده از این امتیازات مراجعه نمی‌کنند.
یزدانی با بیان این که ۹۶ درصد صنایع کشور صنایع کوچک و متوسط است، گفت: تمامی این شرکت‌ها با مالکیت بخش خصوصی در حال فعالیت است.
وی با بیان این که هر سرمایه‌گذار در هر یک از مناطق شهرستان که بخواهد واحد صنعتی خود را تغییر کاربری دهد، از او حمایت می‌کنیم، افزود: در شهرک‌های صنعتی اسفرجان و سپهر آباد و دیگر نواحی تغییر کاربری سرمایه‌گذار مشکلی ندارد اما پاتله یک شهرک مصوب نیست بنابراین می‌توان به عنوان یک ناحیه صنعتی یا شهرک صنعتی غیردولتی تصویب شود؛ ما نیز همه خدمات دولتی را به آن ارائه می‌کنیم.
یزدانی خبر از اتمام مخابرات شهرک رازی تا پایان سال داد و گفت: آب یک نیاز ضروری برای شهرک‌های صنعتی است که باید در دسترس باشد، البته خشک‌سالی هم وجود دارد.
انتهای پیام/شهر رضا
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 435285
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *