حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا در واکنش به اظهارات رئیس جمهور؛

به کار بردن واژه معوقه به جای اختلاس، راه را برای فسادهای بعدی باز می کند/ از رئیس جمهور حقوقدان چنین سخنی عجیب بود

17 آبان 1395 ساعت 8:44

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: توقع داشتیم که دولت برای برخورد با این فسادها و همکاری با قوه قضاییه در زمان حال و آینده اعلام آمادگی نماید نه اینکه با بکار بردن برخی واژگان راه برای اختلاس های بعدی باز شود که در آینده هم بگویند این اختلاس نیست بلکه معوقه است.


به گزارش سرویس سياسي تفتان ماحجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خصوص اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر اینکه اختلاس صورت نگرفته بلکه معوقه است، گفت: ما تابع قانون هستیم؛ قانون مداری شاخص کشور است و همه چیز مطابق آن پیش می رود و اینگونه نیست که قانون تنها برای افراد خاصی باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر این موضوع حسب قانون اختلاس است، هزاربار هم که اسم آن را عوض کنند باز اختلاس است؛ چنین سخنی از شخصی چون رئیس جمهور که بر این مسئله اشراف دارد و می داند رانت خواری و اختلاس است،جای تعجب داشت.
نباید نسبت به فسادهای اداری نگاه سیاسی داشته باشیم
وی تاکید کرد: نباید نسبت به فسادهای حوزه اداری نگاه سیاسی داشته باشیم؛ انسان فاسد، فاسد است و فرقی ندارد اصولگرا، اصلاح طلب یا معتدل باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا با بیان اینکه نباید با موضوع فساد سیاسی برخورد کرد، عنوان کرد: باید با این نگاه وارد شد که فساد را جراحی کرد چرا که در همه ادوار و دولت ها از این مشکلات وجود داشته است و از رئیس جمهور انتظار می رفت با قاطعیت و شفافیت بااین موضوع برخورد کند.
وی افزود: توقع داشتیم که دولت برای برخورد با این فسادها و همکاری با قوه قضاییه در زمان حال و آینده اعلام آمادگی نماید نه اینکه با بکار بردن برخی واژگان راه برای اختلاس های بعدی باز شود که در آینده هم بگویند این اختلاس نیست بلکه معوقه است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بارحقوقی اختلاس و معوقه با هم متفاوت است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور که به تعبیر خودش حقوقدان است باید این مسئله را اصلاح نماید و از مردم عذرخواهی کند.
انتهای پیام دانا


کد مطلب: 435366

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435366/کار-بردن-واژه-معوقه-جای-اختلاس-راه-فسادهای-بعدی-باز-می-کند-رئیس-جمهور-حقوقدان-چنین-سخنی-عجیب

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir