۰
کارشناس مسائل مذهبی و خانواده:

۶۷ درصد زنان خانه دار ایرانی از تلگرام استفاده می کنند/ "فرزندآوری" راهکار کاهش حضور مادران تلگرامی در فضای مجازی

حجت الاسلام درانی کاهش فرزندآوری در خانواده های ایرانی را یکی از دلایل حضور بانوان در شبکه های اجتماعی دانست و تاکید کرد: اگر مادران فرزندآوری داشته باشند فرصتی برای اینکه به چنین مسائلی رو بیاوردند را نخواهند داشت و در نتیجه اگر فرزندآوری در جامعه وجود باشد گرفتاری های فعلی برطرف خواهند شد.
۶۷ درصد زنان خانه دار ایرانی از تلگرام استفاده می کنند/ "فرزندآوری" راهکار کاهش حضور مادران تلگرامی در فضای مجازی
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ماحجت الاسلام و المسلمین محمدرضا درانی در گفتگو با آرمان زنان با اشاره به اینکه امروزه بانوان سرگرم فضاهای مجازی شده و آنگونه که باید نقش مادری خود را در خانواده به درستی ایفا نمی کنند، اظهار کرد: اینکه که بگوییم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و به طور کلی رسانه در خانواده ها نباشد صحیح نیست.
* ضرورت مدیریت و رژیم مصرف رسانه در بین خانواده ها
وی درمان و رفع همه مشکلات موجود در ارتباط با استفاده از فضای مجازی را مدیریت و رژیم مصرف رسانه عنوان کرد و افزود: اعتقاد داریم همه مردم باید رژیم مصرف رسانه داشته باشند، یعنی از رسانه به اندازه استفاده کنند.

* استفاده ۶۷ درصد مادران خانه دار ایرانی از تلگرام
وی با اشاره به استفاده گسترده بانوان از شبکه های اجتماعی و مخاطرات آن برای خانواده های ایرانی، ابراز کرد: در حال حاضر طبق آمارها، ۶۷ درصد از مادران خانه دار از تلگرام استفاده می کنند و وقت اضافه خود را صرف این امور می کنند.
* بانوان سعی کنند از وظایف خود در خانه استنکاف نکنند
کارشناس مسائل مذهبی و خانواده در خصوص راهکارهای موجود برای حل این معضلات، تصریح کرد: متاسفانه استفاده از رسانه در بین برخی از بانوان به حالت اعتیاد در آمده و از حالت تعادل خارج شده است؛ لذا پیشنهاد می کنیم بانوان علاوه بر حضور در شبکه های اجتماعی که لازمه آن پاستوریزه کردن مطالب آن برای استفاده خودشان است و رعایت کردن خطوط قرمز از جمله ینکه با هر کسی ارتباط برقرار نکنند و … از وظایف خود در خانه نیز استنکاف نکنند.
* فرزندآوری راهکاری برای کاهش حضور بانوان در فضای مجازی
وی کاهش فرزندآوری در خانواده های ایرانی را یکی دیگر از دلایل حضور بانوان در شبکه های اجتماعی دانست و تاکید کرد: اگر مادران فرزندآوری داشته باشند فرصتی برای اینکه به چنین مسائلی رو بیاوردند را نخواهند داشت و در نتیجه اگر فرزندآوری در جامعه وجود باشد گرفتاری های فعلی برطرف خواهند شد.
* کاهش ارتباطات فیزیکی و اجتماعی یکی دیگر از دلایل جذب بانوان به شبکه های اجتماعی
این استاد حوزه علمیه و دانشگاه کاهش ارتباطات فیزیکی و اجتماعی را یکی دیگر از دلایل جذب بانوان به شبکه های اجتماعی قلمداد کرد و افزود: لازم است ارتباطات فیزیکی و اجتماعی در جامعه گسترش پیدا کنند چرا که به نظر می رسد برخی افراد به جهت تنهایی به شبکه های اجتماعی روی می آوردند، به طوری که میانگین با هم بودن زن و شوهر در جامعه ما به ۱۰ دقیقه رسیده که خود فاجعه ای است.
وی انتشار تصاویر بانوان در فضای مجازی را فاجعه دانست و با اشاره به انتشار تصاویری از سفره های غذای مردم در این فضا، گفت: انتشار تصاویر سفره های غذا اگر حالت تجمل گرایی را ترویج دهد یک ایراد بسیار مهم در این فضا است اما اگر برای ترغیب دیگران برای پختن غذای خوب برای خود و خانواده شان باشد، اشکالی ندارد.
* فضای مجازی شمشیری دو لبه است، باید دید از کدام طرف این شمشیر استفاده می کنیم
حجت الاسلام درانی خاطر نشان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک شمشیر دو لبه است که از هر لبه ای آن می توان استفاده کرد، اینکه بگوییم اصلا از این فضا استفاده نشود حرف منطقی نیست حتی به فرموده رهبر معظم انقلاب این فضا یک نعمت است؛ مهم این است که از کدام طرف این شمشیر استفاده کنیم، با این چاقو هم می توان یک میوه را پوست گرفت و هم می توان شکم شخصی را درید بنابراین شیوه استفاده از آن مهم است.
انتهای پیام/ارمان زنان
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 435369
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *