۰
سرپرست نمایندگی بهزیستی مهرستان:

اجرای طرح C.B.R در راستای توانمند سازی معلولان و مددجویان مهرستان

سرپرست نمایندگی بهزیستی شهرستان مهرستان یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای طرح CBR را فراهم کردن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان عنوان کرد و گفت: طرح‌های اشتغال محور مددجویان بهزیستی در این شهرستان در حال اجرا است.
اجرای طرح C.B.R در راستای توانمند سازی معلولان و مددجویان مهرستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ماتیمور کمالی در گفتگو با با مهرستان، با بیان اینکه در روستاهای این شهرستان طرح   C.B.R درحال اجرا می باشد، افزود: در قالب این طرح معلولان و افراد نیازمند شناسایی شده و تحت پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار می گیرند.
وی با اشاره به طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (C.B.R)، اظهار کرد: توان‌ بخشی مبتنی بر جامعه شامل خدمات 6 گانه آموزش در خانواده، آموزش در جامعه، سیستم ارجاع، ارائه وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و کاریابی و همچنین خدمات حمایتی می‌باشد.
وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصل این طرح استفاده از فرصت‌های برابر و دسترسی مساوی به خدمات بهزیستی برای معلولان است، لذا در روستاها ی شهرستان فعالیت این طرح آغاز شده است.
سرپرست نمایندگی بهزیستی شهرستان مهرستان، در خصوص اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: برای دسترسی هر چه بهتر معلولان روستاها به این خدمات از توانایی‌های افراد همان روستا از ریش سفیدان، معتمدین و دهیاران در این زمینه استفاده می‌شود.
کمالی ادامه داد: پس از شناسایی معلولان برای آنها تشکیل پرونده می‌شود و افراد نیازمند به دریافت خدمات به مرکز بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.
 وی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی افراد معلول نیز تا سقف 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مددجویان اعطا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح (C.B.R) تا کنون 3 مورد در روستاهای شهرستان شناسایی و در راستای توانمند سازی این افراد به هر کدام مبلغ 6 میلیون تومان کمک های بلاعوض اعطا شده است.
سرپرست نمایندگی بهزیستی شهرستان مهرستان، با بیان اینکه اشتغال معلولان باعث استقلال و افزایش نشاط در آنها می‌شود، تصریح کرد: توانمند کردن و خودکفایی معلولان در راستای کاهش هزینه‌ها و ایجاد روحیه‌ نشاط در میان آنها از اولویت‌های مهم بهزیستی است.
انتهای پیام/مهرستان
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 435381
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *