۰
نایب رئیس انجمن سرطان ایران عنوان کرد

ایران در رتبه 4 جهانی میزان شیوع سرطان قرار دارد/ افزایش بروز سرطان در کشورهای در حال توسعه

نایب رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به اینکه ایران از نظر میزان شیوع در رده 4 جهانی قرار دارد، گفت: آمار بروز سرطان در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است.
ایران در رتبه 4 جهانی میزان شیوع سرطان قرار دارد/ افزایش بروز سرطان در کشورهای در حال توسعه
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما عبدالله فضل‌علیزاده در نشست خبری که در ارتباط با کنفرانس غرب آسیا برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس 25 تا 29 آبان‌ماه در هتل اسپینانس با حضور متخصصان داخلی و 15 متخصص برجسته خارجی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی جهت پیگیری از سرطان، همچنین آگاهی از وضعیت این بیماری منطقه از اهداف برگزاری کنفرانس است، افزود: انجمن سرطان ایران سال 1383، تشکیل شد که تمام درمان‌گران رشته سرطان تحت پوشش این انجمن فعالیت کرده و برنامه‌های مشترکی را اجرا می‌کنند.
نایب رئیس انجمن سرطان ایران ادامه داد: درمان، تشخیص و پیشگیری از سرطان یک اقدام تیمی است، لذا این مسئله مدنظر فعالیت انجمن سرطان ایران قرار گرفته است و از آنجایی که در حوزه طب و بهداشت پیشگیری مقدم است بر درمان افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه سرطان ضرورت دارد.
فضل‌علیزاده ادامه داد: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی سرطان در کشورهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته است و بر اساس آمار WHO در سال 1970، فقط 15 درصد سرطان‌های گزارش شده در کشورهای در حال توسعه بوده که این رقم در سال 1980، به 56 درصد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2030 به 70 درصد خواهد رسید.
وی گفت: ایران نیز در رده 4 میزان شیوع سرطان در جهان قرار دارد به طوریکه میزان بروز سرطان در جهان 205 و 165 نفر در هر 100 هزار نفر به ترتیب در مردان و زنان است که این رقم در موارد استاندارد شده سنی به ترتیب به 134 و 128 در مردان و زنان رسیده است.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 435384
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *