۰
طی دومین روز متوالی خاكي؛

ادارات و مدارس خاش تعطیل نیست/ سرعت تندباد در خاش به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید

در شرایط بد جوی و وقوع پدیده گرد و غبار شدید ادارات و مدارس خاش تعطیل اعلام نشده است.
ادارات و مدارس خاش تعطیل نیست/ سرعت تندباد در خاش به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید
مهدی عیدوزهی معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری خاش در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: در مجموعه ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای تعطیلی مدارس و ادارات هیچ تصمیمی اتخاذ نگردیده است.
وي تصريح كرد: وزش تند باد و گرد و غبار با سرعت 60 کیلومتر همچنین ضمن شکستن شاخه‌ های تعدادی از درختان در سطح شهر خاش، تردد رهگذران پیاده را نیز با مشکل روبه‌ رو کرده است.
 
عيدوزهي بيان كرد: وزش شدید باد به دلیل خشکی زمین‌های منطقه، موجی از گرد و غبار را به هوا بلند کرده و سبب تیره شدن فضای اين شهر شده است.
 
* مدارس تعطيل نيست
قاسم كوچكزايي مديريت آموزش و پرورش خاش نيز در اين خصوص گفت: اگر از سوی ستاد مدیریت بحران برای تعطیلی مدارس خبری در موضوع تعطیل کردن مدارس اعلام بشود قطعا اطلاع رسانی می کنیم.
 
* شهروندان مسائل و توصيه هاي بهداشتي را رعايت كنند
رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش نيز اظهار كرد: شهروندان بايد در اين هواي گردو غبار مسائل بهداشتي را رعايت كنند تا از شيوع بيماري هاي تنفسي و آسم جلوگيري شود.
 
منصور خاشي تصريح كرد: افرادي كه بيماري تنفسي دارند نبايد در هنگام گرد و غبار از منزل خارج شوند و در صورت ضروري از خودرو جهت رفت و آمد استفاده كنند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ هم اینک در حاشیه شهر خاش شرایط محیطی برای عبور و مرور دشوار بوده و هوا نیز بشدت آلوده است و وزش تند باد و گرد و غبار با سرعت 60 کیلومتر در ساعت شهرستان خاش را دربر گرفته و عبور و مرور مردم را با مشکلاتی رو به رو کرده و شرایط ناسالم هوایی را بر این منطقه حاکم کرد.
 
براساس  گفته هواشناسی تندباد شدید ممکن است باعث وقوع خسارات به ویژه به واحدهای مسکونی، دامپروری و زمین های کشاورزی شود و کارشناسان هواشناسی از اقشار مختلف مردم اين استان خواستند تا پایدار شدن شرایط جوی از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 435578
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *