۰
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش خبر داد؛

بهره مندي بيش از يك هزار و 300 شهروند خاشي از آموزش طرح ملي خادم/ خادم، طرح آماده سازی جامعه در مقابل خطرات و آسيب هاست

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش از بهره مندی بیش از يك هزار و 300 شهروند خاشي از آموزش های طرح ملی خادم «خانواده آماده در مخاطرات» خبر داد.
بهره مندي بيش از يك هزار و 300 شهروند خاشي  از آموزش طرح ملي خادم/ خادم، طرح آماده سازی جامعه در مقابل خطرات و آسيب هاست
محمدامين حسين زهي در حاشيه برگزاري كارگاه آموزش طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه اين طرح به صورت گام به گام در كل استان در حال پياده سازي است، اظهار كرد: اين كارگاه با حضور بيش از ... نفر از داوطلبين امداد و نجاتگر جمعيت هلال احمر شهرستان خاش بعنوان تسهيگر و رابطين اين طرح برگزار شد.
 
وي با بيان اينكه در اين طرح 26 نفر از رابطين خادم با فنون ارتباط گيري و شيوه اجراي طرح آشنا شدند، تصريح كرد: اين طرح كه در واقع يك جنبش دسته جمعي است تا جهت آموزش خانواده هاي ايراني، در مقابل مخاطرات و خطرهاي كه آنها را تهديد  مي كند آماده شوند.
 
حسين زهي با بيان اينكه يك هزار و 300 خانوار خاشي از آموزش هاي اين طرح بهره مند مي شوند،  خاطرنشان كرد: داوطلبان هلال احمر در اين طرح بدون هيچ چشمداشتي جهت سلامت افراد جامعه تلاش مي كنند و در آينده چهره به چهره درب منازل كليه شهروندان حضور پيدا و طرح خادم را اجرا مي كنند.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش با بيان اينكه ارتقاي مهارت هاي فردي و گروهي افراد جامعه در برابر بسياري از آسيب ها از ضروريات اجراي اين طرح است، گفت: در زمان حوادث و بلايايي طبيعي بايد خانواده ها بتوانند ضمن مديريت صحيح بحران از خسارت ها و آسيب ها جلوگيري و كاهش دهند.
 
وي افزود: داوطلبان هلال احمر با حضور درب منازل نكات آموزشي صحيح را جهت پيشگيري از آسيب ها و خطرات احتمالي در شرايط حساس و بحراني ارائه مي كنند و هر فرد بعنوان يك عضو و يا سرپرست خانواده مي توانند اين آموزش ها را فرا بگيرد و توصيه هاي ايميني داوطلبان را رعايت كند تا جان خود و اطرافيان را در مقابل خطرات حفظ كند.
 
حسين زهي خاطرنشان كرد: آماده سازي خانواده ها و افراد مختلف جامعه در مقابل حوادث، اعلام آمادگي افراد جامعه براي كمك به يكديگر و آشنايي مردم با مخاطرات و علائم هشداري از اهداف اجراي اين طرح است.
 
وي گفت: علاقه مندان مي توانند جهت پيوستن به خانواده آماده در مخاطرات يا به صورت حضوري به اداره هلال احمر شهرستان خاش و يا به سايت به www.khadem.ir مراجعه و ثبت نام كنند.
 
حسين زهي همچنين از برگزاري انتخابات كانون هاي هلال احمر و مانور زلزله در اين شهرستان خبر داد و اذعان كرد: كانون هاي هلال احمر شهرستان خاش در 35 مدرسه واقع شده كه از اين تعدد 7 كانون نيز در بخش نوك آباد، 6 كانون در بخش ايرندگان، 2 كانون در دهستان پشتكوه و 20 كانون نيز در مدارس سطح شهرستان داير است و هر كانون 48 عضو دارد که اعضای آن در تعیین نمایندگان خود نقش دارند.
 
وي اظهار كرد: در انتخابات كانون هاي هلال احمر شهرستان خاش 5 نفر انتخاب می شوند که یک نفر به عنوان دبیر، یک نفر نائب دبیر و 3 نفر نیز عضو شورای اجرایی هستند.
 

.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 435606
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *