۰
همزمان با فرا رسیدن فصل سرما؛

توزيع 40 چراغ گرمايشي بين مددجویان کمیته امداد امام خميني(ره) نوك آباد خاش/ بیش از 85 طرح اشتغالزایی براي مددجويان اجراء شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش نوك آباد خاش گفت: همزمان با آغاز فصل سرما، 40 چراغ گرمايشي بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این بخش توزیع شد.
توزيع 40 چراغ گرمايشي بين مددجویان کمیته امداد امام خميني(ره) نوك آباد خاش/ بیش از 85 طرح اشتغالزایی براي مددجويان اجراء شد
عليرضا ريگي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در بخش نوك آباد خاش يك هزار و 557 خانوار مددجو، يك هزار نفر كودك يتيم و يك هزار و 200 دانش آموز و دانشجو تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) اين بخش هستند.
 
وي با بيان اينكه كمك به همونوعان نوعي ايثار و از خودگذشتگي است و اجر و ثواب بسياري دارد، تصريح كرد: كمك و ياري رساندن به نيازمندان و مستضعفان علاوه بر اينكه به صورت فطري در سرشت انسان است ريشه در اعتقادات و باورهاي ديني نيز دارد.
 
ريگي گفت: براي 15 مددجود با همكاري سپاه سلمان استان سيستان  و بلوچستان منزل مسكوني روستايي احداث شده و نيز به 15 كودك يتيم سوء تغذيه و مبتلا به اختلال سبدهاي غذايي اهداء شد.
 
وي ادامه داد: در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیّران برای خرید و یا تکمیل واحدهای مسکونی و تأمین وسایل ضروری زندگی به صورت مستقیم به ایتام کمک می‌کنند.
 
ريگي اذعان كرد: در راستاي مهارت آموزي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد كلاس هاي آموزشي خياطي بلند مدت براي 85 نفر برگزار و طرح هاي اشتغالزايي ايجاد شده است.
 
وي خاطرنشان كرد: يك ميليارد و 65 ميليون ريال تاكنون در جشن هاي عاطفه ها از محل خيرين و حاميان در راستاي كمك و تامين مايحتاج مددجويان و 2 هزار دانش آموز نيازمند جمع آوري شده است.
 
رييس كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد بيان كرد: 14 منزل مسكوني مددجويان تعمير و بازسازي شده است.
 
وي با اشاره به فعالیت های کمیته امداد در حمایت از محرومان در آستانه فصل زمستان،  گفت: امسال با کمک مراکز نیکوکاری بیش از 40 چراغ بین خانواده های مددجوی نیازمند توزیع شده است و اين طرح نيز تا پايان فصل زمستان ادامه دارد.
 
ريگي بيان كرد: توزيع تانكر آب در مناطق عشايري و فاقد آب و نيز توزيع كفش و پوشاك بين نيازمندان بخش نوك آباد از ساير برنامه هاي اين اداره است.
 
وي با بيان اينكه نيكوكاري و انفاق ريشه در اعتقادات ديني مردم ايران دارد، گفت: خيران مي توانند با پرداخت حداقل 300 هزار ریال به صورت ماهانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم زیر پوشش را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.
 
وي خاطرنشان كرد: خيران و حاميان همواره در منازل فرزندان معنوي تحت كفالت خويش حضور پيدا مي كنند و از نظر عاطفي نيز مورد حمايت قرار مي دهند كه سبب دلگرمي آنان مي شود.
 
ريگي ادامه داد: كمك و تامين جهيزيه ايتام نوعروس و اهداي مبلغي بعنوان هديه ازدواج به ايتام پسر كه به سن ازدواج رسيدند از ساير اقدامات اين اداره است تا زمينه ازدواج آنها فراهم شود.
 
وي اظهار كرد: خیران و نیکوکاران در صورت تمایل برای قبول سرپرستی ایتام می‌توانند به اداره كميته امداد امام خميني(ره) نوك آباد مراجعه کرده و با تعهد پرداختی مبلغ ماهیانه به صورت کمک معیشتی کفالت ایتام را قبول کنند.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 435702
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *