امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

نشانه گرفتن قوه قضائيه؛ توطئه و فتنه جديد دشمنان نظام است/ حمايت از تروريست ها دامن تركيه را هم گرفت

17 دی 1395 ساعت 14:36

امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: نشانه گرفتن قوه قضائيه؛ توطئه و فتنه جديد دشمنان نظام است و در شرايط كنوني كشور بايد ضمن تقويت بيداري و بصيرت ملت، جلوي دعواهاي سياسي بين قوا گرفته شود تا دشمنان از اين فرصت براي دستيابي به اهداف پليد و شوم خود استفاده نكنند.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمدجواد رحماني در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: نور تقوا در سايه تبعيت از خداوند انجام خواهد شد و حضرت علي(ع) در اين خصوص مي فرمايند:" کسی که خدا و رسولش را پیروی کند مـسیـرش راه هدایت و نور تـقوا راهنمایش می‌شود و كسي که خدا و رسولش را نافرمانی کند مسـیرش را خطا رفـته و به نـفـس خویش ضرر رسانـده است".
 
وي بيان كرد: غيبت از گناهان كبيره است و انسان مومن جهت رسيدن به تقوا و رستگاري بايد از تعلقات و وابستگي هاي اين دنيا دوري كند تا فشارهاي قبر و گرفتاري هاي ان دنيا نيز كاهش يابد.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به جشنواره فيلم مردمي عمار، گفت: اين جشنواره در حقيقت ارزش ها را معرفي ميكند و بايد مسئولين نيز از اين قبيل جشنواره ها حمايت كنند.
 
وي خاطرنشان كرد: جشنواره فيلم مردمي عمار در حقيقت ارزش هاي نظام و انقلاب شكوهمند ايران اسلامي را تقويت مي كند و خوشبختانه اين جشنواره تاكنون درخشش بسيار خوبي داشته است.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به سالروز دستور كشف حجاب توسط رضاه شاه، تصريح كرد: رضا شاه در اين روز به زور چادرها را از سرزنان مي كند و پاره مي كرد و سپس جلوي ديدگانشان چادرهايشان را آتش مي زد كه اين رفتار اين شاه قلدر نشان از جهالت و ننگ آن داشت.
 
وي با بيان اينكه عفت و تقواي بانوان سبب شد رضاه شاه و پسرش نابود شوند، گفت: بر مسئله عفت و حجاب در قرآن كريم بسيار تاكيد شده و يك حكم تعبدي است و همگان بايد مسئله حجاب را رعايت كنند و بانوان اگر مي خواهند شخصيت حقيقي خود را كسب كنند بايد به سمت رعايت حجاب و كسب علم و دانش حركت كنند.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش با اشاره به بيانات رهبري در جمع نخبگان و مدال آوران دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اين جمع فرمودند:" باید حفظ روحیه انقلابی گری در دانشگاه و همراه شدن تلاش‌های علمی، تعهد دینی و انقلابی، ضروری‌ترین کار و برنامه اساسی دانشجویان باشد" لذا دانشجويان بايد اين روحيه را حفظ و در جهت تقويت آن تلاش كنند.
 
وي تصريح كرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي فرمودند:" پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و کشور را سعادتمند نخواهد کرد بلکه همراه شدن حرکت علمی با آرمان‌های والای معنوی و انقلابی زمینه ساز به سامان رسیدن مسائل کشور و الگو شدن آن برای منطقه در دنیای و جهان خواهد بود" لذا بايد دانشجويان در جهت كسب معنويات انقلابي حركت و با پيشرفت هاي علمي چشم دشمنان را كور كنند.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به ولادت امام حسين عسكري(ع)، گفت: اين امام بزرگوار مانند اجداد خويش خدمات و اقدامات بسيار بزرگي را انجام داد كه همواره مورد خشم دشمنان اسلام بود.
 
وي تصريح كرد: امام حسن عسكري(ع) همواره بر اقامه نماز اول وقت تاكيد مي فرمودند و با وجود مظلوميت ايشان اما از سن نوجواني هميشه همراه پدربزرگوارشان بودند و بركات حيات ايشان محسوس و مشهود بود.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش به سالروز قيام خونين 19 دي مردم قم اشاره كرد و گفت: مردم با بصيرت و هميشه در صحنه ايران اسلامي در اين روز در پاسخ به مراجع لبيك گفته و به خيابان ها آمدند و عليه نظام شاهنشاهي پهلوي تظاهرات كردند.
 
وي بيان كرد: متاسفانه در 19 دي شاه ملعون مردم را به خاك و خون كشيد و اين قيام خونين، نقطه آغازين انقلاب اسلامي بود و جمهوري اسلامي در مسير شكل گيري و ادامه حيات خود شهداي زيادي را نثار انقلاب كرد و ثمره آن نيز، پيروزي انقلاب در بهمن 1357 بود.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به فرارسيدن انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر، اذعان كرد: مسئولان و كانديدا بايد به فرمايشات و بيانات گوهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در خصوص انتخابات عمل كنند و با آرامش و آگاهي اين انتخابات را برپا و خدمت به مردم و شهروندان را جهت ارتقاء و پيشرفت و توسعه كشور سرلوحه كار خود قرار دهند و از حواشي دوري كنند.
 
وي با اشاره به وفات حضرت معصومه(س)، اظهار كرد: اين بانوي بزرگوار منشاء خير و بركات بسياري براي مسلمانان بوده و در حال حاضر در شهر مقدمس قم مامن حرم مطهر اين بانوي بزرگ است و صبوري و بردباري دو ويژگي برجسته حضرت معصومه(س) بود.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 435874

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435874/نشانه-گرفتن-قوه-قضائيه-توطئه-فتنه-جديد-دشمنان-نظام-حمايت-تروريست-دامن-تركيه-هم-گرفت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir