۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

توجه جدی به پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها از تأکیدات مقام معظم رهبری است/ قيام خونين 19 دي 1357 نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: توجه جدی به پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها از تأکیدات مقام معظم رهبری است و بايد مسئولان به دانشجويان و جوانان انقلابي توجه كنند چرا كه هم در پيشگاه مردم و هم در آخرت در پيشگاه خداوند متعال مورد پاسخ قرار خواهند گرفت.
توجه جدی به پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها از تأکیدات مقام معظم رهبری است/ قيام خونين 19 دي 1357 نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش  با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: متاسفانه در عصركنوني آنچه كه سبب عقب ماندگي انسان ها و برخي از جوامع شده؛ غفلت و دوري از پروردگار است و اين مسئله مهم سبب شده تا انسان از رشد و تعالي بازبمانند و لازمه آن رعايت تقواي الهي و اقامه نماز اول وقت است.
 
وي با بيان اينكه همواره راه توبه در درگاه معبود حق تعالي باز است، تصريح كرد: توبه راهي جهت رسيدن به معبود است و فرد مسلمانان اگر توبه كند مطمئناً مورد بخشش و گذشت پروردگار متعال قرار مي گيرد و نبايد مجدداً آن گناه را انجام دهد چرا كه اينبار نه تنها توبه آن قبول نيست بلكه مورد خشم و غضب خداوند نيز قرار خواهد گرفت.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به قيام 19 دي مردم شهر مقدس قم، بيان كرد: اين قيام بزرگ يكي از حوادث انقلاب بود كه هرگز از تاريخ و اذهان اين ملت پاك نخواهد شد و اين قيام نقطه عطفي در تاريخ انقلاب بود كه در تقويم ثبت خواهد ماند.
 
وي با بيان اينكه 19 دي 1357 زمينه ساز پيروزي شكوهمند انقلاب شد، خاطرنشان كرد: در قيام 19 دي مانند هميشه مردم نيز با بيداري خود همراه و ياور روحانيت بودند و توانستند جرقه به وجود امدن انقلاب را شكل دهند و به پيروزي برسند.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با تشكر از ارگان ها و نهادهاي امنيتي جهت برقراري امنيت در جامعه، گفت: امنيت در كشور بزرگترين نعمت است و بايد قدرآن را بدانيم و اگر نگاهي به كشورهاي اطراف بياندازيم به خوبي قدرنعمت امنيت ايران اسلامي را خواهيم دانست.
 
مولوي شهنوازي افزود: ايران اسلامي با زحمات و جان فشاني هاي نيروهاي سپاه، بسيج، انتظامي و امنيتي توانسته فضاي امن و آرامي را براي ملت ايجاد كند كه بايد تشكر ويژه از اين نيروها انجام شود.
 
وي با بيان اينكه والدين بايد به فكر ازدواج به موقع فرزندانشان باشند، تاكيد كرد: امر ازدواج سنت حسنه نبي مكرم اسلام(ص) است كه در دين مبين اسلام بدان بسيار سفارش و تاكيد شده و بايد ضمن تعجيل در اين امر، از سخت گيري هاي بي مورد و تجملات در مراسمات عروسي جلوگيري شود تا بتوانيم بنيان خانواده را تقويت كنيم و جامعه اي سالم و دور از فساد داشته باشيم.
 
مولوي شهنوازي با بيان اينكه فضاي مجازي تيغ دو لبه است، گفت: شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي آثار بسيار زشت و مخربي دارند و استكبار جهاني جوانان را مورد هدف قرار داده و از اين طريق به دنبال ايجاد تفرقه و جدايي بين مذاهب و طوايف است كه بايد در اين فضا هوشيار و با بصيرت باشيم و در دام دشمنان نيافتيم.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به ديدار رهبر انقلاب با جمعي از نخبگان و دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف، تصريح كرد: مقام معظم رهبري فرمودند:" جوانان مؤمن و انقلابی را دوست دارند" لذا بايد مسئولان نيز به اين جوانان توجه كنند چرا كه هم در پيشگاه مردم و هم در آخرت در پيشگاه خداوند متعال مورد پاسخ قرار خواهند گرفت.
 
وي با اشاره به 22 دي سالروز تشكيل شوراي انقلاب به دستور رهبر كبير انقلاب اسلامي، گفت: اين شورا با فرمان امام راحل قبل از پيروزي شكوهمندانقلاب اسلامي تشكيل و ايجاد شده  بود و در مدت دوران مسئوليت ايشان در شرايط بحراني تصميمات بسيار مهمي گرفته مي شد و توانست انقلاب اسلامي را از بسياري از بحران ها و مسائل عبور دهد.
 
مولوي شهنوازي به شهادت دانشمند شهيد احمدي  روشن اشاره كرد و گفت: در كشور احمدي روشن هاي بسياري را داريم كه با زندگي ساده خويش راه را جلوي پاي جوانان ما گذاشتند و از مكتب امام راحل درس گرفتند و توانستند در مسئله هسته اي به موفقيت هاي بسياري همچون توليد اورانيوم 20 درصد دست پيدا كنند و چشمان دشمنان اسلام را كور كنند.
 
وي با بيان اينكه سازمان ملل و استكبار جهاني همواره حامي ترويست هاي از خدابي خبر هستند، اظهار كرد: گروهك هاي تكفيري و تروريستي دست نشانده آمريكا و اسرائيل هستند و روزي نيز مثل تركيه گريبان خودشان را هم خواهد گرفت و آن ها نيز دچار عذاب خواهند شد و اين روز بدون شك نزديك است.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 435875
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *