۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش؛

۴۰ هكتار از باغات مركبات شهرستان خاش به مرحله بازدهي رسيد/ پيش بيني برداشت ۳۵۰ تن مركبات در خاش + تصاوير

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: در اين شهرستان 40 هكتار باغ مركبات وجود دارد كه پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 350 تن از انواع مركبات برداشت شود.
۴۰ هكتار از باغات مركبات شهرستان خاش به مرحله بازدهي رسيد/ پيش بيني برداشت ۳۵۰ تن مركبات در خاش + تصاوير
امان الله طوقي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: با توجه به اقليم و شرايط آب و هوايي بسيار مناسب و حاصلخير، شهرستان خاش را مي توان منبع و رنگين كماني از انواع محصولات زراعي و باغي در استان ناميد.
 
وي بيان كرد: در مناطق ايرندگان و كارواندر اين شهرستان برنج، حبوبات، باقلا، خرما و انواع مركبات و در مناطق تفتان و تمندان نيز زرد آلو، آلوسياه، گردو و در بخش مركزي و دهستان هاي سنگان و پشتكوه نيز انار و پسته تنها بخشي از محصولات زراعي و باغي اين شهرستان هستند.
 
طوقي خاطرنشان كرد: در حال حاضر كار برداشت انواع مركبات شامل؛ نارنگي، ليموترش، گريپ فرود و پرتقال در سطح بيش از 40 هكتار از باغات ايرندگان و كارواندر شهرستان خاش آغاز شده است.
 
وي گفت: از اين ميزان حدود 35 هكتار را باغات بارور تشكيل مي دهند و پيش بيني مي شود حدود 350 تن انواع مركبات از اين سطح توليد و روانه بازار مصرف شود.
 
رييس جهاد كشاورزي شهرستان خاش با بيان اينكه سالانه تعداد زيادي اصله نهال بين باغداران مركبات اين شهرستان توزيع مي شود، اذعان كرد: توليد و تكثير اينگونه از طريق پيوند زدن است و اين مركبات به دليل داشتن كربوهيدارات ها و ويتامين "ث" بسيار ارزش و اهميت دارد.
 
وي همچنين از کشت آزمایشی زعفران در دامنه تفتان روستای ترشاب بخش مرکزی خاش در سال گذشته خبر داد و اظهار كرد: کشت آزمایشی زعفران اینبار در روستای جلال آبادچاه شهی بخش مرکزی خاش نيز امسال انجام شده و روز به روز سطح كشت اين محصول در اين شهرستان افزايش مي يابد.
 

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 435890
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *