رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش خبر داد؛

براثر بارندگي، سقف 100 منزل در شهرستان خاش ريزش كرد/ امدادرسانی هلال احمر به 400 خانوار حادثه دیده خاشي

5 بهمن 1395 ساعت 11:28

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش گفت: براثر بارندگي، سقف 100 منزل در شهرستان خاش ريزش كرد و امدادگران هلال احمر به اين خانوارها اسكان موقت داده اند و همچنان كار امدادرساني ادامه دارد.


محمدامين حسين زهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: طي روز هاي گذشته به دنبال بارش شديد باران و وزش باد در سطح شهر خاش و بروز مشكلات متعدد براي شهروندان، به نيروهاي امدادي شهرستان خاش فراخوان داده شد.
 
وي با بيان اينكه6 اکیپ امدادی هلال احمر خاش با تجهیزات لازم برای امدادرسانی  مشغول به امدادرسانی هستند، گفت: تاكنون بيش از 200 باب منزل در شهرستان خاش دچار آبگرفتگي كامل شده است.
 
حسين زهي بابيان اينكه به بيش از 400 شهروند آسيب ديده امداد رساني شده است، تصريح كرد: امدادگران هلال احمر شهرستان خاش تاكنون به بيش از 100 خانوار خاشي در محلات حیدرآباد، محمدآباد، اسلام آباد، آبترش و نیز ناصری و نصرت آباد اسكان دادند و همچنان كار امدادرساني ادامه دارد.
 
وي تصريح كرد: در این عملیات 4 تیم، 16 نیروی عملیاتی، 7 خودروی امدادی و 7 موتور پمپ به کار گرفته شد.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش خاطرنشان كرد: از روز گذشته تاكنون كليه تيم هاي امدادي هلال احمر خاش شروع به توزيع وسايل مورد نياز از جمله 45 موكت، 45 چادر، 225 پتو، 45 چراغ، 170 پلاستيك و به ازاي هر خانوار 10 كنسرو ماهي در مجموع 450 كنسرو كرده اند.
 
وي تاكيد كرد: خوشبختانه بارش باران در خاش خوشبختانه تاكنون خسارات جاني در پي نداشته است و  با همت و تلاش شبانه روزي امدادگران هلال احمر بسياري از آب هاي منازل و مغازها تخليه شد و اكيپ هاي امدادي پس از آن جهت امداد رساني و خدمات رساني به حادثه ديدگان به روستاهاي اطراف شهرستان خاش اعزام شدند.
 
حسين زهي با بيان اينكه هنوز ميزان دقيق خسارات مالي وارده به منازل مسكوني برآورد نشده است، گفت: در جهت مقابله با تمامي پديده ها و حوادث طبيعي در شهرستان خاش آمادگي لازم جهت امدادرساني در كوتاه ترين زمان را داريم.
 
وي بيان كرد: به شهروندان خاشي توصيه ميكنيم كه سفرهاي خود را با توجه به شدت و حجم بارندگي و آبگرفتگي معابر به روزهاي آتي موكول كنند.
 
حسين زهي گفت: عشاير منطقه تفتان و تمندان نيز كه در مسير عبور و مرور آب رودخانه هستند بايد با توجه به اختمال طغيان آب رودخانه از تردد در اين مسيرها خودداري كنند و نكات ايمني را مورد توجه قرار دهند.
 
وي اظهار كرد: تاكنون سقف بسياري از منازل تخريب و 7 راس دام مردم تلف شده است و برخي از منازل در روستاها كامل به زير آب رفته است.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 435988

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435988/براثر-بارندگي-سقف-100-منزل-شهرستان-خاش-ريزش-كرد-امدادرسانی-هلال-احمر-400-خانوار-حادثه-دیده-خاشي

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir