۰
رئیس بسیج جامعه زنان

گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی پیش از موعد زنان معقول نیست

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان گفت: گذاشتن شرط سنی 55 یا 60 سال برای بازنشستگی پیش از موعد زنان معقول نیست.
گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی پیش از موعد زنان معقول نیست
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،مینو اصلانی، با اشاره به مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد زنان، گفت: با توجه به اینکه  این مصوبه می‌تواند کمک بسیار خوبی به تحکیم بنیاد خانواده داشته باشد انتظار می‌رود مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان با آن موافقت کنند.
وی ادامه داد:خانمی که 20 سال در بازار کار تلاش می‌کند باید فرصتی در اختیار داشته باشد که در بحث خانواده و تربیت فرزندانش گام بردارد، مخالفت با  این موضوع و گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی زنان نمی‌تواند اهداف این مصوبه را محقق کند چرا که شرط سنی در کشور ما برای استخدام بسیار پایین است و از آن طرف اگر قرار باشد شرط سنی بازنشستگی برای زنان 55 یا 60 سال تعریف شود دیگر بازنشستگی پیش از موعد معنایی نخواهد داشت.
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه گذاشتن شرط سنی برای بازنشستگی زنان معقول نیست، گفت: مسئولان مجمع تشخیص مصلحت باید در این زمینه پیش‌قدم باشد تا زنان شاغل بتوانند در سن نوجوانی و با توجه به آسیب‌هایی که در این سن برای فرزندان وجود دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است، بتوانند در کنار آنها باشند.
اصلانی اظهار داشت: مصوبه مجلس در خصوص بازنشستگی پیش از موعد زنان نشان‌دهنده هوشمندی نمایندگان مجلس بود که انتظار داریم مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کنند چرا که در این صورت افراد جوان وارد بازار کار می‌شوند و از سوی دیگر زنان شاغل می‌توانند در کنار فرزندان خود باشند. 
به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و در جریان بررسی پیشنهاد الحاقی نمایندگان به کل لایحه برنامه ششم توسعه با الحاق ماده‌ای در مورد بازنشستگی زنان شاغل موافقت کردند و به موجب آن همه سازمان‌ها و دستگاه‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی را موظف کردند تا با درخواست بازنشستگی کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های دولتی و بیمه شدگان زن تأمین اجتماعی در صورت داشتن 20 سال سابقه کار بدون محدودیت سنی موافقت کنند.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 436595
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *