۰

ریزگردها هم نتوانست مانع سفر به پایتخت دفاع مقدس شود/آسمان صاف و آفتابی اروند کنار+عکس

علی رغم مشکل ریزگردها در چند روز گذشته استان خوزستان، اعزام ها به سرزمین نور همچنان ادامه دارد و شرایط آب و هوایی پایتخت دفاع مقدس ایران رو به مساعد شدن است.
ریزگردها هم نتوانست مانع سفر به پایتخت دفاع مقدس شود/آسمان صاف و آفتابی اروند کنار+عکس
به گزار سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از کوله بار، سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور، سال به سال با رشد کمی و کیفی خوبی همراه بوده است، به طوری که هر سال قریب به 5 میلیون زائر در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر می کنند تا از نزدیک شاهد رشادت ها و ازجان گذشتگی های شهدای دوران دفاع مقدس باشند.
سالهاست استان خوزستان و مناطق مرزی کشور میهمان جمعیت مشتاقی است که آمده اند تا یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را زنده نگه دارند. جمعیتی که هر ساله بر تعداد آن افزوده می شود و می‌خواهند پیش از آغاز سال نو روح و روانشان را در این سفر تازه کنند اما مدتی می شود که مشکل ریزگردها، دامن گیر مردم خوزستان شده است و در طول چند روز گذشته، آنقدر این مشکل حاد شده بود که مردم این استان با قطعی برق و آب همراه بودند و دلیل عمده اش، ریزگردهایی بود که اوضاع این استان را نابسامان کرده بود و نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس در طول چند هفته های گذشته، گفتگوها و مصاحبه های زیادی را در خصوص لزوم حمایت دولت و مسئولان در جهت رفع مشکلات استان خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس کشور داشتند.
رهبرانقلاب هم به مشکلات اخیر آب و هوایی استان خوزستان واکنش نشان دادند. رهبر انقلاب، صبح امروز(دوشنبه2اسفند) در ابتدای درس خارج فقه با اشاره به مشکلات مردم خوزستان فرمودند:آنچه که در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد واقعاً دل انسان را می‌خراشد؛ [رسیدگی به] این‌ها وظیفه‌ی ماست؛ این‌ها وظیفه‌ی مسئولین است.حکومت‌ها موظفند به فکر مردم باشند؛ این یکی از وظایف قطعی و فوری و همیشگی حکومت‌هاست.

 هوای زیارتگاه اروند کنار و حضور زائران راهیان نور (یکشنبه2 بهمن)
 
مشکل ریزگردها هم باعث لغو سفرهای راهیان نور نشد
آنچه که مطرح است، آیا با وجود مشکل ریزگردها در استان خوزستان، اعزام کاروان های راهیان نور به این استان انجام می گیرد؟طبق گفته مسئولان راهیان نور، با توجه به شرایط آب و هوایی و مشکل ریزگردها که در استان خوزستان و شهر اهواز به وجود آمده، یادمان‌هایی که عمدتا در خطوط مرزی در استان خوزستان واقع شده‌اند، درگیر هستند. اما تمهیدات لازم و ویژه بهداشتی و درمانی در مراکز اسکان زائران راهیان نور و یادمان‌ها در نظر گرفته شده است تا چنانچه کسی بر اثر این شرایط اب و هوایی دچار عارضه‌ای شد، رسیدگی‌های فوری برای او صورت بگیرد.

                                                                                            هوای زیارتگاه اروند کنار و حضور زائران راهیان نور (یکشنبه2 بهمن)
 
به این ترتیب می توان گفت که مسئله ریزگردها باعث لغو سفر کاروان‌های راهیان نور نمی‌شود. از آنجایی که سفرهای راهیان نور به صورت داوطلبانه و آزاد برگزار می‌شود. مردم خود برای حضور در این مناطق چنین سفری را انتخاب می‌کنند و مخالفتی هم با اعزام این کاروان‌ها به خاطر شرایط جوی صورت نمی‌گیرد. مسئولان راهیان نور همراه مردم در مناطق عملیاتی حضور دارند و به مشکلات رسیدگی می‌کنند اما توصیه و سفارش به زائران مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس این است که اگر دچار بیماری‌های تنفسی هستند سعی کنند به خاطر مسائل ریزگردها در استان خوزستان امسال در کاروان‌های راهیان نور حضور پیدا نکنند و یا نهایتا صبر نمایند تا شرایط آب و هوایی مطلوب تر شود.

       هوای زیارتگاه اروند کنار و حضور زائران راهیان نور (یکشنبه2 بهمن)
 
شرایط آب و هوایی مساعد و آفتابی اروندکنار
سیدجعفر زین الدینی مسئول کاروان بابلسر و راوی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار کوله بار با اشاره آب و هوای یادمان های دفاع مقدس در استان خوزستان گفت: امروز یکشنبه 2 اسفند، با زائران راهیان نور بابلسری در زیارتگاه اروند کنار حضور داشتیم و واقعا هوا صاف، آفتابی و بهاری بود و بحمدالله توانستیم در کمال آرامش، به زیارت شهدا برویم.
وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی روزهای گذشته استان خوزستان هم مانعی برای اعزام کاروان های راهیان نور به استان خوزستان نشده است و بحمدالله می بینیم که مردم به طور داوطلبانه در یادمان های دفاع مقدس حضور پیدا می کنند.

                                                                                           هوای زیارتگاه اروند کنار و حضور زائران راهیان نور (یکشنبه2 بهمن)
 
زین الدینی خاطر نشان کرد: کاروان ما در اردوگاه شهید باکری خرمشهر مستقر است و بحمدالله شرایط آب و هوایی مناسب، نشاط سفر را دوچندان کرده است.
حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس
علی غفاری مدیر روابط عمومی سازمان اردویی راهیان نور بسیج در گفتگو با کوله بار از حضور زائران راهیان نور استان های کشور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و گفت: بحمدالله در طول یکی دو روز گذشته، شرایط آب و هوایی استان خوزستان بهتر شده است و کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند.

                                                                                      هوای صاف در استان خوزستان(یکشنبه2 بهمن، اردوگاه شهید باکری خرمشهر)
 
وی افزود: در حال حاضر، استان های یزد، مازندران، قم، آذربایجان شرقی و مازندران در یادمان های دفاع مقدس حضور دارند و از نزدیک با رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدای دفاع مقدس آشنا می شوند.
اعزام کاروان نخبگان و نفرات برتر کنکور سراسر تهرانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس
سرهنگ پاسدار احمد غیاثوند مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در گفتگو با کوله بار با اشاره به اعزام کاروان نخبگان دانشجو به سفرهای راهیان نور گفت: در حال حاضر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور دارم و علی رغم تبلیغاتی که در خصوص ریزگردها در استان خوزستان می شود، بحمدالله امروز هوا خوب است.
 

                                                                                      هوای صاف در استان خوزستان(یکشنبه2 بهمن، اردوگاه شهید باکری خرمشهر)
 
وی ادامه داد: تا دو روز آینده، کاروان نخبگان و نفرات برتر کنکور سراسری، از تهران به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند و از مناطق عملیاتی شلمچه،اروندکنار،بستان و ... دیدن خواهند کرد.
غیاثوند در پایان خاطرنشان کرد: وجود گروه های امدادی بهداشت و درمان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای مقابله با مشکلات احتمالی همچون ریزگردها، ضرورت دارد و بحمدالله شاهد حضور این نیروهای وظیفه شناس در این مناطق هستیم.
انتهای پیام/کوله بار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 436900
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *