با جريمه نقدي يك ميليارد و 200 ميليون ريال در حق دولت؛

توقيف خودروي ميلياردي قاچاق در شهرستان خاش/ 48 هزار ليتر سوخت قاچاق در خاش كشف و ضبط شد

11 اسفند 1395 ساعت 9:07

رييس اداره تعزيرات حكومتي شهرستان خاش گفت: يك دستگاه خودروي ميلياردي قاچاق در اين شهرستان توقيف و مالك خودرو به جريمه نقدي يك ميليارد و 200 ميليون ريال در حق دولت محكوم شد.


علي كيخا در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی این شهرستان در پي كسب خبري مبني بر تردد يك دستگاه خودروي تويوتا دوكابين هايلوكس، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و سریعاً وارد عملیات شدند.
 
وي با بيان اينكه خودروي فوق در پاركينگ خانه اي كشف شد، تصريح كرد: پس از بررسي هاي تخصصي، مشخص شد كه خودروي كشف شده فاقد هرگونه مدرك قانوني است و پلاك نصب شده نيز دست نويس است و از كردستان به اين شهرستان به صورت قاچاقي وارد شده است.
 
كيخا بيان كرد: پرونده در شعبه ويژه رسيدگي به تخلفات قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي شهرستان خاش مورد بررسي قرار گرفت و علاوه بر ضبط خودرو با ارزش يك ميليارد و 149 ميليون ريال، متخلف به ميزان يك ميليارد و 200 ميليون ريال جزاي نقدي در حق دولت محكوم شد.
 
وي همچنين از كشف يك خودروي تويوتا كه در يك چهارديواري مشغول سوخت گيري بود خبر داد و گفت: پس از بررسي و درگيري مسلحانه مقدار يك هزار و 680 ليتر بنزين از اين خوردو كشف كه در بررسي هاي بعدي نيز مشخص شد كه يك هزار و 260 ليتر بنزين نيز به هدر رفته است.
 
كيخا با بيان اينكه با توجه به استعلامات صورت گرفته از شركت پخش فرآورده هاي نفتي مشخص شد كه سوخت يارانه اي بوده، تصريح كرد:  قاچاقچي سوخت از حيث مباشرت به پرداخت 62 ميليون و 868 هزار ريال و از حيث اتلاف بنزين به پرداخت 23 ميليون و 568 هزار ريال به نفع دولت محكوم شد.
 
وي همچنين از كشف 46 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق ديگر از دو كاميون در اين شهرستان خبر داد و گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق سوخت، ماموران انتظامي شهرستان خاش در حين گشت زني در محور زاهدان به خاش به دو دستگاه كاميون مشكوك و فرمان ايست را صادر مي كنند.
 
رييس اداره تعزيرات حكومتي شهرستان خاش خاطرنشان كرد: پس از متوقف كردن اين دو كاميون كه يكي از آنها فاقد پلاك بود، مقدار 36 هزار و 500 ليتر گازوئيل قاچاق كشف و ضبط شد.
 
وي اذعان كرد: در این راستا سه قاچاقچي سوخت دستگير و جريمه نقدي نيز براي آنها مشخص شد.
 
كيخا با بيان اينكه در بهمن 1395 تعداد 64 فقره پرونده در حوزه قاچاق کالاو ارز، بهداشت دارو و درمان و همچنین کالا و خدمات وارده را مورد بررسي قرار داديم، گفت: در اين پرونده ها متخلفین در مجموع به میزان 2 میلیارد و 214 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شدند.
 
وي با بيان اينكه در خصوص مقابله با قاچاقچيان جلسات بسياري تشكيل داديم، اظهار كرد: در ماه بهمن تنها يك پرونده در حوزه بهداشت دارو و درمان و دامپزشكي داشتيم كه بايد در اين راستا كليه دستگاه هاي امر با اداره تعزيرات حكومتي شهرستان خاش همكاري لازم را داشته باشند.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 436987

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/436987/توقيف-خودروي-ميلياردي-قاچاق-شهرستان-خاش-48-هزار-ليتر-سوخت-كشف-ضبط

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir