۰

افزایش 20 درصدی درآمد مردمی کمیته امداد/ رویکرد کمیته امداد نسبت به سایر خیریه‌ها

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: باید با کارهایی همچون شفاف‌سازی اقدامات و ارائه خدمات سریع، روز به روز اعتماد مردمی را افزایش دهیم. امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد درآمد مردمی کمیته امداد اضافه شد و این نشان از افزایش اعتماد مردم می‌دهد.
افزایش 20 درصدی درآمد مردمی کمیته امداد/ رویکرد کمیته امداد نسبت به سایر خیریه‌ها
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: فردا سالروز تأسیس کمیته امداد است؛ در 14 اسفندماه سال 57 با فرمان امام خمینی(ره) کمیته امداد تاسیس شد، این فرمان قبل از 12 فروردین 58 که مردم رأی به جمهوری اسلامی دادند بود، زیرا در نگاه امام، مأموریت انقلاب قبل از همه چیز رسیدگی به محرومان بود.
فتاح گفت: کمیته امداد شجره طیبه‌ای است که براساس فلسفه فکری امام (ره) شکل گرفت و جلوه‌ای از بال عاطفی نظام است. امام (ره) یک موی کوخ‌نشینان را بر همه کاخ‌نشینان ترجیح می‌دادند و فرمودند طبقه محروم ولی‌ نعمتان نظام هستند.
وی افزود: کار کمیته امداد یک صدقه جاریه برای نظام است و در فرازی از فرمایشات امام (ره) آمده است که فرمودند امیدوارم روزی برسد که مردم محروم نیازی به حمایت کمیته امداد نداشته باشند این در حقیقت دورنمای فکری امام خمینی(ره) بود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: فشار و تحریم استکبار، تورم و سیاست‌های غلط در طول سال‌های گذشته سبب شد که علی‌رغم همه توفیقات سخت در کشور گسترش یابد و مسائلی همچون زندانی شدن سرپرست‌خانوار، تکدی‌گری، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، رفاه طلبی برخی مسئولان بر شدت فقر افزود.
فتاح گفت: هم‌اکنون 5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و علاوه بر این بهزیستی و خیریه‌ها به صورت جداگانه نیز فعالیت می‌کنند که این آمار زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست؛ هم‌اکنون یک میلیون زن سرپرست خانوار، 1.5 میلیون نفر سالمند، 200 هزار نفر یتیم، 20 هزار نفر بیمار صعب‌العلاج، 330 هزار دانش، 72 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.
وی گفت: اگرچه نظام در 38 سال گذشته خدمات شایانی را از نظر کمی و کیفی به دورترین نقاط کشور ارائه داده اما مجموعه خدمات ناکافی است، باید ریشه تولید فقر را شناسایی کرد. دستگاه‌ها و مسئولین وظیفه دارند مانند دفاع مقدس به دشمن فقر حمله کنند، دشمن قوی است و یک بسیج همگانی لازم است، فقر باید عقب‌ رانده و نابود شود.
رئیس کمیته امداد گفت: رهبر انقلاب اسلامی کمیته امداد را یک تشکیلات الهی با اهداف نورانی قلمداد کردند که همیشه مورد اعتماد بوده است اما ما باید با کارهایی همچون شفاف‌سازی اقدامات و ارائه خدمات سریع روز به روز این اعتماد را زیادتر کنیم. امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد درآمد مردمی کمیته امداد اضافه شد و این نشان از افزایش اعتماد مردم می‌دهد.
وی افزود: کار کمیته امداد بخش مهمی ازکار تأمین اجتماعی کشور است و در سیاست‌های ابلاغی رهبری گنجانده شده است. جامعه تحت پوشش کمیته همواره همراه نظام بوده و با وجود فقر همه خانواده‌ها خاستگاه بسیاری از شهیدان بوده‌اند.
رئیس کمیته امداد گفت: یادمان باشد در این عالم همه فقیر به سمت خدا هستیم و تنها غنی خداوند است دعای خیر محرومان می‌تواند سرمایه‌ بزرگی برای مسئولان کشور باشد. امام (ره) فرمودند تنها کسانی با ما تا آخر خط می‌مانند که طعم فقر را چشیده باشند.
فتاح افزود: کمک به اشتغال‌ و توانمندسازی اقتصادی یکی از برنامه‌های کمیته امداد است. امسال به 100 هزار نفر وام اشتغال تعلق گرفت و سال آینده همین رقم 1.5 برابر خواهد شد؛ کمک به امر معیشت، درمان، ازدواج، تغذیه کودکان زیر 6 سال، بیمه تکمیلی درمان، کمک به توسعه فرهنگ دینی و سفرهای زیارتی از مأموریت‌های جاری کمیته امداد است.
وی ادامه داد: امسال 1400 میلیارد به بحث کمک معیشت، 400 میلیارد به بحث مسکن، 200 میلیارد به ازدواج و 100 میلیارد به دانش‌آموزان و دانشجویان اختصاص یافت، همچنین 200 میلیارد به بحث تأمین اجتماعی تعلق گرفت.
رئیس کمیته امداد افزود: کمیته امداد امسال 100 هزار نفر را به سفر زیارتی مشهد فرستاد، 20 هزار نفر منزل مسکونی دریافت کردند، 100 هزار جهیزیه تا آخر امسال پرداخت می‌شود. همچنین قرار است 500 میلیارد وام ضروری کوتاه‌مدت تا آخر امسال به اعضای کمیته امداد تعلیق گیرد؛ توسعه طرح اکرام، تغییر رویه جشن‌ها، انتقال از سوهانک به میدان آزادی از اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد است.
فتاح گفت: پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه ما است از دیدگاه ما پرداخت فراگیر یارانه‌ها اقدامی عدالت‌محور نیست. کار کمیته امداد امام (ره) فراجناحی و فرامذهبی است.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) خیریه‌ها را مزاحم و رقیب‌ خود نمی‌داند اما پالایش و نظارت بر آنها را امری لازم می‌داند. همه مشکلات قابل حل است. زکات، صدقات و انفاق فقر را از بین می‌برد.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 437046
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *