۰

بهروان: تصمیمی که در مورد من گرفته شد حقم نبود/کی‌روش را خوب مدیریت نکردیم/ پسرم از رفتاری که با من شد دلخور بود

رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، گفت: من در فوتبال اتفاقات بسیاری دیدم وقتی آدم صادقانه و با پاک‌دستی کار می‌کند و می‌خواهد به کشورش خدمت کند انتظار بعضی چیزها را ندارد.
بهروان: تصمیمی که در مورد من گرفته شد حقم نبود/کی‌روش را خوب مدیریت نکردیم/ پسرم از رفتاری که با من شد دلخور بود
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،غلامرضا بهروان امسال به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون‌های ورزشی از سمتش کنار گذاشته شد. با  این حال او همچنان حضوری فعال و پررنگ در فوتبال دارد. بهروان اکنون رئیس هیأت فوتبال مازندران است و همچنین به عنوان مشاور در سازمان لیگ فعالیت می‌کند. بعد از کنار گذاشتن او پسر بهروان متن گلایه‌آمیزی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و از مسئولان فدراسیون فوتبال به خاطر رفتاری که با پدرش شد انتقاد کرد.
با غلامرضا بهروان در مورد اتفاقات آن روزها و همچنین شرایط کنونی فوتبالمان گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم:
فارس: چند فرزند دارید؟
یک پسر 28 ساله به نام امیر دارم که در مقطع دکترا در رشته کامپیوتر مشغول تحصیل است. دخترم هم 25 سال دارد که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته هنر است و می‌خواهد ادامه تحصیل بدهد و شاید برای ادامه تحصیل به خارج از ایران برود. 
فارس: چرا پسرتان در فوتبال فعالیت نکرد؟
پسرم در فوتبال داور فوتبال بود اما به او توصیه کردم که بهتر است به جای داوری به دنبال درس برود. می‌دانستم روحیه لطیفی دارد و نمی‌تواند با شرایط موجود در فوتبال کنار بیاید. امیر پسرم در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواند و به توصیه من عمل کرد.
فارس: پسرتان بعد از کنار گذاشتن شما از مسئولان فدراسیون فوتبال به شدت انتقاد کرد. شما به او چه گفتید؟
به او گفتم روحیه من این گونه نیست اما او به خاطر رفتاری که با پدرش شد دلخور بود و به من گفت که نظر شخصی‌اش را در اینستاگرامش نوشته، با این حال من در زندگی ورزشی‌ام ناملایمات زیاد دیدم اما او از این رفتارها و اتفاقاتی که برای من افتاده بود دلخور بود و از او خواهش کردم که این مسأله را تمام کند. 
فارس: خود شما از این رفتارها ناراحت و دلخور نشدید؟ 
 من در فوتبال اتفاقات زیادی دیدم وقتی آدم صادقانه و با پاک‌دستی کار می‌کند و می‌خواهد به کشورش خدمت کند انتظار بعضی چیزها را ندارد. برخی از رفتارها شایسته آدم نیست، به هر حال کج‌رفتاری‌هایی می‌شود تصمیمی که گرفته شد حق من نبود.

فارس: شما را به بهانه بازنشستگی کنار گذاشتند.
در هیچ جای دنیا شرایط این گونه نیست. در فوتبال از پیشکسوتان استفاده‌های زیادی می‌شود، برخی کارها را جوانان باید انجام دهند اما در کشورهای توسعه‌یافته همواره به تجربه افراد پیشکسوت نیاز دارند و از آنها استفاده می‌کنند. در برنامه‌ریزی، به روز بودن و ... از تجربیات افراد سن و سال‌دار استفاده می‌شود. من همه چیزم را در فوتبال گذاشتم، جوانی‌ام را، سلامتی‌ام را و با افتخار کار کردم و حق کسی را هم نخوردم. شما بگویید آیا این رفتارها شایسته من بود؟
فارس: خیر.
 در مسابقات زیادی در دنیا بوده‌ام گاهی اوقات آدم‌هایی را دیدم که بیش از 70 سال سن داشتند، آنها به ما می‌گفتند، ما نمی‌خواهیم این افراد مسن برای ما فوتبال بازی کنند بلکه به فکرشان نیاز داریم. متأسفانه برخی از مدیران ما فرصت‌ها را تبدیل به تهدید می‌کنند در حالی که تهدید باید تبدیل به فرصت شود. نیروی انسانی باتجربه، نیروی ارزشمندی است.
فارس: شما به عنوان مشاور چقدر در سازمان لیگ فعالید؟
من کار خودم را انجام می‌دهم و به دوستانمان در کمیته مسابقات نظرات و تجربیاتم را منتقل می‌کنم. بستگی دارد آنها چقدر بخواهند از آنها استفاده کنند. همه ‌آنها مثل بچه‌های خودم هستند. 
فارس: از مهدی تاج دلخور هستید؟
 بگذریم! من در زندگی‌ام از کسی دلخور نیستم، زندگی گاهی اوقات جور دیگری می‌چرخد.
فارس: از نیروهای زیردستتان در سازمان لیگ دلخورید؟
 خیر. هر کسی به اندازه توانش کار می‌کند.
فارس: در نیم‌فصل دوم که شما نبودید اشتباهاتی در برنامه‌ریزی لیگ برتر بود؟
هر کسی که کار می‌کند اشتباه هم می‌کند، وقتی من هم بودم اشتباه می‌کردم. هیچ وقت انتظار صد درصد نداشته باشید اما هر چه درصد کارایی بالا باشد بهتر است. مهم این است که به آحاد فوتبال احترام بگذاریم، به بازیکن، مربی، داور و با خانواده فوتبال مهربان رفتار کنید تا به اصولمان خدشه‌ای وارد نشود باید به همه تیم‌ها کمک کنیم نباید برای فرد کار کنیم باید برای فوتبال ملی کار کنیم.
فارس: سال 95 برای شما چگونه گذشت؟
سال خوبی نبود. تعدادی از عزیزانم را در این سال از دست دادم. 

 
فارس: چه زمانی داور بین‌المللی شدید؟
سال 1988 به عنوان داور بین‌المللی به فیفا معرفی شدم در برخی از بازی‌های دوستانه تیم ملی مثل ایران و ژاپن و ایران و کره شمالی هم قضاوت کردم. 
فارس: در فوتبال باشگاهی بازی جنجالی هم داشتید؟
بله. فوتبال ذاتش هیاهو دارد به هر حال تلاش می‌کردم به گونه‌ای این مسائل را مدیریت کنم. 
فارس: چرا فوتبالیست نشدید؟
من فوتبال هم بازی کردم و هافبک بودم. 
فارس: مدیرعامل یک باشگاه نبوده‌اید؟
خیر. اما مدیر تربیت بدنی در استان مازندران بودم جالب است بدانید 8 ماه رئیس هیأت کشتی مازندران هم بودم، هیأت کشتی در استان مازندران مهمترین هیأت ورزشی است و من چون معاون ورزش استان بودم 8 ماه این مسئولیت را بر عهده داشتم. بچه‌های کشتی که می‌گویند زمان ریاست من خوب کار کرده‌اند و دوران موفقی داشتند.

 
فارس: از کشتی هم سر در می‌آورید؟
مازندرانی‌ها همگی کشتی‌دوست هستند، من ادعایی در کشتی ندارم اما من هم یک علاقه‌مند کشتی هستم. در رشته‌های مختلف ورزشی مثل شنا، شطرنج و دومیدانی هم فعالیت کرده‌ام. 
فارس: به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان مازندران موفق بوده‌اید؟
این را باید دیگران بگویند اما من تمام تلاشم را می‌کنم تا شرایط خوبی رقم بخورد. برای موفقیت فوتبال یک استان همه بخش‌ها باید دست به دست هم بدهند و مهمتر از همه تأمین منابع مالی است. استان مازندران بازیکنان مستعد زیادی در فوتبال دارد شما بگویید چند بازیکن مازندرانی در تیم‌های معروف باشگاهی و همچنین تیم ملی داشته‌ایم و داریم.
فارس: پس چرا استان مازندران تیمی در لیگ برتر ندارد؟
ما یک استان صنعتی نیستیم، اکثر باشگاه‌هایی که در لیگ برتر حضور دارند در استان‌های صنعتی حضور دارند اگر ما هم فولاد مبارکه یا فولاد خوزستان داشتیم می‌توانستیم در لیگ قطر تیم‌داری کنیم. زیرا بنگاه‌های توانمند اقتصادی از تیم‌های لیگ برتر حمایت می‌‌کنند اما استان مازندران یک استان توریستی است که در آن کشاورزی انجام می‌شود و فضای سرسبزی داریم. با این حال با همین شرایط هم فوتبالیست‌های خوبی داریم. استان لرستان هم در لیگ برتر تیمی ندارد. در مجموع فقط 6 استان در لیگ برتر تیم‌داری می‌کنند.
فارس: به عنوان یک مدیر تصمیم اشتباهی هم در ورزش داشته‌اید؟
بله. به نظر من یک مدیر برای اینکه در تصمیم‌گیری‌هایش دچار اشتباه نشود باید اتاق فکر خوبی داشته باشد و هم‌اندیشی کند. 
فارس: به فدراسیون فوتبال تاج چه نمره‌ای می‌دهید؟
هنوز برای نمره دادن به فدراسیون تاج زود است باید یک سال دیگر بگذرد تا به فدراسیون فوتبال تاج نمره بدهم. با این حال فدراسیون تاج نمره قبولی می‌گیرد اما اگر بخواهید نمره دقیق بدهید باید ارزیابی همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.
فارس: فدراسیون فوتبال کفاشیان چه نمره‌ای می‌گیرد؟
این فدراسیون هم زحمت کشید من 8 سال عضو هیأت رئیسه آن بودم و تمام تلاشمان را برای نوسازی فوتبال انجام دادیم در مجموع باید آستانه تحمل را بالا برد نباید نگاه کوتاه‌مدت به برنامه‌ریزی و تیم‌داری در فوتبال داشت.
فارس: نظر شما در مورد کی‌روش چیست؟
 او در امور فنی خیلی خوب است.
فارس: در امور غیرفنی؟
بگذریم. بهتر است در این مورد مدیر تیم‌های ملی صحبت کند. 
فارس: قبول دارید که فوتبال ما کی‌روش را خوب مدیریت نکرد.
 این مسأله که گفتید واقعیت دارد به هر حال وقتی در رابطه‌ای کارفرما و کارگزار اتفاقاتی پیش می‌آید نمی‌‌توان گفت که فقط یک طرف بد بوده است.
فارس: کی‌روش می‌گوید پرسپولیسی‌ها را به تیم ملی دعوت نمی‌کند.
برای رفتن به جام جهانی باید از همه سرمایه‌ ملی‌مان استفاده کنیم نباید خودزنی کنیم.
فارس: کی‌روش می‌تواند تیم ملی را به جام جهانی ببرد؟
من مطمئنم که او می‌تواند برای دومین بار این کار را بکند.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 437060
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *