۰
گرامی داشت هفته منابع طبیعی در خاش/

فرماندار خاش: منابع طبیعی بستر ساز توسعه است/ توزیع و غرس 500 هزار اصله نهال در خاش

فرماندار شهرستان خاش با تاکید بر اهمیت درختکاری و حفظ منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی بسترساز توسعه بوده که در جامعه با حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری می توان به توسعه دست پیدا کرد.
فرماندار خاش: منابع طبیعی بستر ساز توسعه است/ توزیع و غرس 500 هزار اصله نهال در خاش
به گزارش خبرنگار تفتان ما محمداکبر چاکرزهی در آئین محوری جشن درختکاری که به مناسب گرامی داشت هفته منابع طبیعی در دانشگاه پیام نور خاش برگزار شد افزود: حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت جمعی اقشار جامعه بوده که در این موضوع مشارکت دانشگاهها و آموزش و پرورش و امامان جمعه و جماعات به فرهنگ حفظ طبیعت کمک می کند.

وی اظهار کرد: خسارتهای وارد آمده به طبیعت نتیجه کوتاهی ها و بی توجهی های انسان بوده که به دنبال آن تغییر در اقلیم ها، کمبود شدید منابع آبی و و بیابان زائی پدید آمده است.

چاکرزهی ادامه داد: امسال خداوند را شاکریم بارش برف و باران فضای خاش را با نشاط کرده و سرزندگی و شادابی به طبیعت و مردم منطقه هدیه شده است.

فرماندار خاش تاکید کرد: افزون بر 60 میلیون متر مکعب آب باران در خاش به لطف اجرای طرحهای آبخیزداری استحصال گردید که جا دارد از تلاشهای مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاران اداری او در مجموعه شهرستان خاش در جهت تثبیت شن های روان و بالا بردن حجم ذخیره های آبی و حفظ عرصه های طبیعی و منابع ملی قدردانی کنیم.

محمدرضا بهادرزهی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خاش هم گفت: برگزاری جشنهای درختکاری و اهمیت دادن به کاشت و زراعت ریشه در تاریخ اسلام و ایران باستان دارد لذا همگان میراث دار حفظ منابع طبیعی هستیم.

وی افزود: در روز جاری افزون بر 10 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر به مناسب هفته منابع طبیعی در خاش غرس و توزیع شد.

بهادرزهی افتتاح طرحهای آبخیزداری و هلالی های آبگیر را از دیگر برنامه های گرامی داشت هفته منابع طبیعی در خاش عنوان کرد.

مهرالله ریگی رئیس دانشگاه پیام نور خاش هم گفت: در راستای ایجاد فضای سالم و با نشاط در جامعه شهری و روستایی خاش تلاش می کنیم از ظرفیتهای علمی بهره ببریم و در این راستا به همکاری مردم و مسئولان نیاز داریم.

امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: در گرامی داشت هفته منابع طبیعی افزون بر 500 هزار اصله نهال مثمر شامل پسته، بادام، آلو، زردآلو، هلو، توت، انار، انگور، عناب، پاجوش های خرما و غیره بین کشاورزان و علاقمندان توزیع می شود.

وی اظهار کرد: مرحله دوم توزیع نهال در خاش از اواسط فروردین ماه شروع می شود که به دنبال اجرای این طرح افزون بر 400 هزار اصله نهال پسته گلدانی با هدف توسعه باغات پسته توزیع می گردند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 437170
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *