۰

علل ریزش موی سکه‌ای/ ارتباط عفونت‌های سینوسی با ریزش موی سر

یک متخصص پوست و مو گفت: معمولا ریزش موی سر به دلایل مختلف رخ می‌دهد که عوامل ژنتیکی و هورمونی یکی از این علت‌ها است. اختلال در عملکرد تیروئید، فقر آهن و بیماری‌های مفاصل مثل رماتیسم می‌تواند در ریزش موی سر افراد تاثیر داشته باشد.
علل ریزش موی سکه‌ای/ ارتباط عفونت‌های سینوسی با ریزش موی سر
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،داریوش دائر، عضو انجمن متخصصین پوست و موی ایران، در خصوص شیوع ریزش موی سر در آقایان گفت: یکی از بیماری‌های شایع در آقایان ریزش موی سر است به طوری که 70 الی 80 درصد آقایان به نوعی در طول زندگی خود ریزش موی سر را تجربه می‌کنند. همچنین ریزش مو در خانم‌ها نیز مشاهده می‌شود اما آمار دقیقی از میزان شیوع آن در خانم‌ها در دسترس نیست.
وی در خصوص علل ریزش موی سر گفت: معمولا ریزش موی سر به دلایل مختلف رخ می‌دهد که عوامل ژنتیکی و هورمونی یکی از این علت‌ها است. اختلال در عملکرد تیروئید، فقر آهن و بیماری‌های مفاصل مثل رماتیسم می‌تواند در ریزش موی سر افراد تاثیر داشته باشد.
عضو انجمن متخصصین پوست و موی ایران ادامه داد: عواملی مانند استرس‌های روزمره، تغذیه نامناسب، خونریزی های شدید و استرس‌های بارداری نیز می‌تواند در ریزش مو و تاسی افراد دخیل باشند. 
دائر در خصوص ریزش موی سکه‌ای در ناحیه سر گفت: ریزش موی سکه‌ای از نظر طبقه بندی جزو بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن تلقی می‌شود. 50 درصد از علل ریزش موی سکه‌ای به صورت ناشناخته هستند اما عواملی مانند استرس‌های روحی روانی، عفونت‌های سینوسی و لثه همچنین عفونت‌های مرتبط با گردن و دندان‌ها را می‌توان از علل ریزش موی سکه‌ای برشمرد. 
وی در خصوص روش‌های درمان این نوع ریزش مو گفت: این ضایعه معمولا به صورت مصرف داروها، تزریق دارو به محل، استفاده از داروهای تنظیم کننده سیستم ایمنی و در برخی مواقع کاشت مو در آن ناحیه انجام می‌شود.
وی در پایان گفت: کنگره جراحان کاشت مو شاخه آسیا از تاریخ دهم لغایت سیزدهم فروردین ماه سال آینده به میزبانی کشور ایران در تایلند برگزار خواهد شد که در این مراسم سخنران‌هایی از کشورهای استرالیا،هند،پاکستان و سایر کشورها حضور خواهند داشت و در زمینه روش‌های نوین درمان ریزش مو، کاشت مو، کاشت مژه و ابرو بحث و تبادل نظر خواهند کرد. همچنین 40 مقاله در زمینه روش‌های نوین درمانی ظرف این مدت توسط متخصصان ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 437382
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *