۰
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي برادران خاش:

فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای راهبرد اصلي اقتصاد مقاومتی است/ آموزش بيش از ۱۲۲ هزار ساعت مهارت هاي فني و حرفه اي به جوانان جوياي كار خاشي

رييس مركز آموزش فني و حرفه اي برادران شهرستان خاش با بيان اينكه مهارت پیش نیاز کسب و کار است، گفت: فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای راهبرد اصلي اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص مولفه مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است.
فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای راهبرد اصلي اقتصاد مقاومتی است/ آموزش بيش از ۱۲۲ هزار ساعت مهارت هاي فني و حرفه اي به جوانان جوياي كار خاشي
حسين مرادي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه مهارت آموزي گام مهمي در جهت رفع بيكاري وحل مشكل اشتغالزايي جوانان است، اظهار كرد: متاسفانه در حال حاضر يكي از مهمترين آسيب ها و معضلاتي كه جامعه امروز با آن دست و پنجه نرم مي كند بحث مهم اشتغالزايي است كه خوشبختانه با طرح هايي كه در حوزه فنی و حرفه ای در حال اجرا است اين مشكل تا حد زيادي رفع شده است.
 
وي بيان كرد: يكي از مهمترين مشكلات عدم اشتغال، نبود مهارت لازم و تخصصي است كه فني و حرفه اي در راستاي رفع اين مشكل نيز گام هاي اساسي را با آموزش عملي به جوانان جويايي كار برداشته است.
 
مرادي با بيان اينكه اگر جوانان جويايي كار آموزش هاي فني و حرفه اي را فرا بگيرند علاوه بر تقويت و كمك به اقتصاد خانواده، سبب رونق اقتصادي كشور مي شود، تصريح كرد: ایجاد اشتغال مهمترین کار در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و فنی و حرفه‌ای علاوه بر حرفه آموزی فرد را برای حضور موثر در بازار کار آماده می‌کند.
 
وي خاطرنشان كرد: منظور از اقتصاد درون زا بهره گيري بهينه و درست از امكانات موجود در كشور، استان و شهرستان است كه نيروي انساني كارآمد و متخصص از مهمترين اصول و مولفه هاي تحقق اقتصادمقاومتي است و لذا بايد اين مهم به نحو احسن از امكانات و پتانسيل ها استفاده تا بتواند موثر واقع شود.
 
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي برادران شهرستان خاش با بيان اينكه آموزش هاي فني و حرفه اي براي كليه اقشار جامعه مفيد و ضروري است، افزود: همراهي علم و هنر يكي از مهمترين راهكارهاي رسيدن به اقتصادمقاومتي است.
 
http://media.taftanema.ir/Original/1394/09/24/IMG08183353.jpg
 
وي ادامه داد: فراگيري آموزش هاي فني و حرفه اي در رسيدن به ايراني سربلند و خودكفا مي تواند گامي بزرگ و موثر باشد و بايد در شرايط اقتصادي كنوني جامعه همه به سمت فراگيري مهارت حركت كنند تا دست خود را در مقابل كشورهاي بيگانه دراز نكنيم.
 
مرادي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون، در بخش هاي ثابت؛ 139 نفر معادل 43 هزار و 556 نفر ساعت و در بخش روستايي و عشايري؛ 112 نفر معادل 49 هزار و 982 نفر آموزش هاي فني و حرفه اي را فرا گرفته اند.
 
وي با بيان اينكه در بخش زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت و همچنین پادگان‌های نظامی نيز آموزش هاي  مهارت‌های لازم صورت گرفته است، تصريح كرد: در زندان خاش تاكنون 38 نفر معادل هفت هزار و 912 نفر ساعت و در بخش پادگان نظامي خاش 64 نفر معادل 20 هزار و 926 نفر ساعت آموزش ها و مهارت هاي لازم را از سوي فني و حرفه اي اين شهرستان فرا گرفته اند.
 
مرادي با بيان اينكه دوره هاي برق ساختمان و تعمیر آبگرمکن دیواری در روستاهاي شهرستان خاش برگزار مي شود، اظهار كرد: با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، گام های موثر و سازنده ای در طول سالیان اخیر در شهرستان خاش برداشته شده که این رویه و رویکرد در سال آينده نیز استمرار خواهد داشت.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 437562
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *