۰

۵۰ درصد مرخصی‌های استعلاجی به دلیل مشکلات اسکلتی عضلانی/ ۲۰ تا ۴۰ درصد افراد جامعه دچار دردهای شانه

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به نقش فیزیوتراپیست‌ها در حفظ سلامت عمومی جامعه گفت: ۵۰ درصد مرخصی‌های استعلاجی در کشور به دلیل مشکلات اسکلتی عضلانی است.
۵۰ درصد مرخصی‌های استعلاجی به دلیل مشکلات اسکلتی عضلانی/ ۲۰ تا ۴۰ درصد افراد جامعه دچار دردهای شانه
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،، پرهام پارسانژاد در نشست خبری که در ارتباط با اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران برگزار شد، اظهار داشت: فیزیوتراپیست‌ها نقش مهمی در سلامت عمومی جامعه دارند چرا که حدود 50 درصد مرخصی‌های استعلاجی در کشور ناشی از مشکلات عضلانی و مفاصل است. 
وی با اشاره به اینکه 85 درصد دردها عضلانی است،‌گفت: 95 درصد کمردردها با روش‌های غیرجراحی بهبود می‌یابد و به طور کلی 85 درصد کمردردها با فیزیوتراپی قابل درمان است.
عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: 80 درصد مردم کمردرد را تجربه کردند ولی به طور کلی 20درصد کمردردها وضعیت مزمن پیدا می‌کنند. همچنین می‌توان گفت شیوع کمردرد در بین مردم حدود 50 درصد است.
پارسانژاد عنوان کرد: 20 تا 40 درصد مردم نیز دچار مشکل دردهای شانه هستند و به طور کلی ناتوانی در اثر مشکلات اسکلتی عضلانی علاوه بر اینکه بیمار را درگیر می‌کند برای خانواده‌ها بار مالی و روانی زیادی به همراه داشته و شاخص سلامت جامعه را کمتر می‌کند.
وی به نقش فیزیوتراپیست‌ها در کاهش ناتوانی‌های مشکلات اسکلتی و عضلانی اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت، نظام پزشکی توجه مثبتی به فعالیت‌ فیزیوتراپیست‌ها داشته ولی سازمان‌های بیمه‌گر نیاز است که اقدامات بیشتری را جهت تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی داشته باشند.
عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: تعرفه‌های فیزیوتراپی نسبت به کشورهای دیگر در ایران خیلی بالا نیست ولی با این وجود سازمان‌های بیمه‌گر باید پوشش بیمه‌ای به فیزیوتراپی را مدنظر قرار دهند.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 437977
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *