لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رونق تولید ملی/ سرچشمه مشکلات از اسناد بالادستی

10 ارديبهشت 1396 ساعت 13:04

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی گفت: اعتقاد داریم اساس اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان است پس نیاز به حمایت جدی از شرکت‌‌های دانش‌بنیان برای رونق ملی وجود دارد.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،علی‌اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در دوازدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دانشگاه از سال‌های گذشته بحث اصلاحات در آموزش پزشکی را دنبال کرد و توانست به همه محدودیت‌ها الهام‌بخش سایر دانشگاه‌های پزشکی باشد. این موفقیت با تلاش همه گروه‌های آموزشی بدست آمد. 
وی افزود: در سال گذشته رتبه اول آموزشی را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کسب کریم و با وجود نیروی انسانی زبده انتظار داریم موفقیت ما بیشتر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی گفت: این دانشگاه در بحث آموزشی مجازی پیشرو است و همه این امور برای این است که نیروی انسانی با اخلاقی را برای رفع نیازهای مردم تربیت کنیم و بتوانیم باقیات و الصالحاتی برای خود به جای گذاریم.
وی ادامه داد: حفظ رتبه اول سخت‌تر از کسب آن است. هم اکنون با جذب 150 دانشجوی خارجی و 20 استاد مدعو بحث جایگاه بین‌المللی دانشگاه را گرچه دیر اما خوب شروع کرده‌ایم.
پیوندی اضافه کرد: براساس شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید اعتقاد داریم که باید شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند. حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به تولید ملی کمک شایانی کند. در حوزه آ‌موزش باید براساس نیازهای جامعه، ملی و منطقه‌ای و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت استراتژی را تدوین کنیم.
وی افزود: به نیروی کار با صلاحیت و براساس شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای نیاز داریم. مهمترین سرمایه دانشگاه سرمایه انسانی است. به محل استقرار گروه‌های بالینی رفتیم و مشکلات را از نزدیک رصد کردیم بعضی مشکلات سرچشمه آنها در داخل دانشگاه است که باید حل شوند اما بخش عمده آنها براساس اسناد بالادستی که افت در آموزش و پژوهش را ایجاد می‌کند. متاسفانه این مشکلات سالیان سال است که به ما ارث رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در پایان گفت: تامین و توزیع منابع در آموزش تاکنون به آن کمتر توجه شده است. اگر می‌خواهیم درمان خوبی داشته باشیم باید آموزش خوبی وجود داشته باشد و اگر می‌خواهیم به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کنیم باید تغییرات جدی را در اسناد بالادستی ایجاد کنیم و به جای کار فردی کار گروهی را گسترش دهیم. همچنین نیاز است در جذب هیات علمی و برآورده کردن شرایط رفاهی و معیشتی آنها تجدیدنظر جدی شود.
انتهای پیام/فارس


کد مطلب: 438077

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/438077/لزوم-حمایت-شرکت-های-دانش-بنیان-رونق-تولید-ملی-سرچشمه-مشکلات-اسناد-بالادستی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir