۰

دانشگاه‌های علوم پزشکی بودجه درمان ناباروری را برای پرداخت حقوق‌ها هزینه کرده‌اند

دکترای تخصصی بیولوژی تولیدمثل با اشاره به ضرورت اختصاص تجهیزات جدید درمان ناباروری در کشور گفت: برخی از دانشگاه‌های کشور علوم پزشکی بودجه تأمین تجهیزات ناباروری را در حوزه‌های دیگری همچون پرداخت حقوق‌ها هزینه می‌کنند.
دانشگاه‌های علوم پزشکی بودجه درمان ناباروری را برای پرداخت حقوق‌ها هزینه کرده‌اند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،، معرفت غفاری نوین در نشست خبری کمپین حمایت از زوجین نابارور با اشاره به اینکه حمایت از زوج‌های نابارور مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و تجهیز مراکز دولتی و آموزشی در حوزه ناباروری نیز مدنظر قرار گرفته است، ولی به دلیل برخی از مشکلات برنامه‌های دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت به صورت کامل اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه حمایت اصولی از زوج‌های ناباروری از طریق پوشش بیمه‌ای پایه خدمات ناباروری و ارائه وام‌هایی از طریق صندوق‌ها با بهره پایین است، گفت: تأخیر در درمان نقش منفی در بروز ناباروری بیشتر دارد، لذا حمایت همه‌جانبه از زوج‌های نابارور امری ضروری است.
دکترای تخصصی بیولوژی تولیدمثل با اشاره به اینکه عمده داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه است و آزمایشات و تشخیص ناباروری نیز توسط برخی از سازمان‌های بیمه‌گر حمایت می‌شود، گفت‌: ولی در موضوع هزینه درمان سازمان‌های بیمه‌گر باید پای کار آیند.
غفاری نوین ادامه داد: در سال‌های گذشته تجهیزات درمان ناباروری قدیمی بوده، لذا دولت و وزارت بهداشت برنامه‌ریزی کرد که هیأت امنای ارزی تجهیزات لازم را در اختیار مراکز مربوطه قرار دهند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیأت امنای ارزی درواقع تسهیلات جهت خرید تجهیزات را فراهم می‌کنند ولی زمانی که وزارت بهداشت بودجه را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشت، بسیاری از این دانشگاه‌ها بودجه را صرف مسائلی همچون پرداخت حقوق‌ها کردند.
دکترای تخصصی بیولوژی تولیدمثل با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها بودجه تجهیزات درمان ناباروری را هزینه کردند، اظهار داشت: باید بسترهای لازم به صورت کامل جهت حمایت از زوج‌های نابارور فراهم شود.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 438079
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *