۰

مقانلو: تیم ملی تکواندو بیش از این باید تلاش کند/ ملی پوش با یک شکست به آخر دنیا نمی‌رسد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: تیم ملی برای دفاع از عنوان قهرمانی در کره خیلی بیشتر از این باید تلاش کند.
مقانلو: تیم ملی تکواندو بیش از این باید تلاش کند/ ملی پوش با یک شکست به آخر دنیا نمی‌رسد
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،بیژن مقانلو  در مورد اینکه آیا سرانجام برای هدایت تیم ملی تکواندو گرجستان به توافق رسیدید یا خیر، اظهار داشت: هدف فقط رفتن نیست، به هر حال اگر قرار است با یک کشور برای هدایت تیم ملی تکواندوی آنها به توافق برسم باید مؤثر باشم. با فدراسیون گرجستان صحبت کردم، مبالغی را پیشنهاد دادند که مد نظر من نبود، به هر حال ظرفیت تکواندوی آنها خیلی زیاد نیست و شرایط خاصی دارند. فعلاً در حال مذاکره هستیم و به غیر از گرجستان پیشنهادهای دیگری از چند کشور دارم اما نمی‌توانم تا نهایی شدن آن نام کشورها را رسانه‌ای کنم.
وی در پاسخ به این سوال که این روزها مطرح شده که شما نیز برای حضور در مسابقات جهانی راهی کره جنوبی خواهید شد، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: هنوز در رابطه با این سفر تصمیم نگرفتم، اما اگر شرایط مهیا باشد قطعاً راهی کره جنوبی خواهم شد. به هر حال حضور در مسابقات بزرگ برای تمامی مربیان یک تجربه بزرگی محسوب می‌شود. اگر شرایط مهیا شود به عنوان سفر شخصی راهی کره خواهم شد.
وی در پاسخ به ایین سوال که عملکرد ملی پوشان را در تورنمنت یونان چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: تکواندو نسبت به گذشته متفاوت شده است حالا دیگر این ورزش متعلق به یک کشور خاص نیست و هر رویداد شرایط خاص خودش را دارد. به هر حال هر مسابقه‌ای از لحاظ بار روحی و روانی روی هر بازیکن تاثیر متفاوتی دارد. یک تکواندوکار در مسابقات باشگاهی عملکرد خوبی دارد و در یک تورنمنت بسیار ضعیف است یا اینکه در مسابقات برون مرزی عملکرد او خوب است و در مسابقات باشگاهی شرایط خوبی ندارد و تمام این مسائل به خاطر فشار روحی و روانی در هر مسابقه است. به نظرم تکواندوکاران باید خیلی بیشتر از این تلاش کنند. شما نگاه کنید 22 دوره مسابقات قهرمانی جهان برگزار شده تنها ایران 2 بار عنوان قهرمانی را کسب کرده است. در مابقی مسابقاتی که برگزار شده کره‌ای‌ها سکوی قهرمانی را کسب کرده‌اند.
وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: همیشه دفاع از عنوان قهرمانی دشوار است، ناگفته نماند همیشه کار تکواندوی ایران در رویدادهای جهانی سخت بوده است به هر حال ذات ورزش همین سختی‌ها است، من معتقدم که اگر می‌خواهیم قهرمان شویم خیلی بیشتر از این باید زحمت بکشیم.
سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد جوان بودن و با تجربه بودن تکواندوکاران حاضر در اردوها، گفت: ما یک تیم جوان و با تجربه‌ای را در اختیار داریم، آنها تمام میدان‌ها را تجربه کرده‌اند اما حضور در تمام رویدادها کفایت نمی‌کند باید ببینیم تیم از حضور در مسابقات مختلف چه برداشت‌هایی را داشته است که در آینده بتواند از آن استفاده کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد مردان المپیکی در مسابقات جام یونان قابل قبول است یا خیر، گفت: مسابقات افت و خیز دارد، اگر قرار باشد یک تکواندوکار در تمام رویدادها پیروز از میدان خارج شود دیگر برای مراحل بعدی انگیزه‌ای برای کسب مدال نخواهد داشت اینطور نیست که با یک باخت به آخر دنیا رسیده باشد، همیشه شکست‌ها انگیزه می‌شود برای پیروزی.
مقانلو در مورد اعزام تیم ملی به مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: ما در هر 2 تیم کادر فنی بسیار خوبی را داریم انشاالله هر دو تیم اعزامی به مسابقات پیش رو بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند. ما در کشورهای اسلامی فکر نمی‌کنم کار چندان سختی را داشته باشیم به هر حال همه کشورهای حاضر در این رقابت‌ها برای کسب مدال تلاش می‌کنند. ناگفته نماند که ما آذربایجان را یک مقدار زیاد پررنگ کرده‌ایم.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 438165
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *