۰

بدهی ۲۰ هزار میلیاردی طرح تحول سلامت/ مردم برای یک سرماخوردگی ساده ۲۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه طرح تحول سلامت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای کشور بدهی ایجاد کرده است گفت: دولت طرح مهم و قانونی پزشک خانواده، سیستم ارجاع و گایدلاین‌ها را اجرا نکرد و خودسرانه هزینه‌های سنگینی روی دوش کشور گذاشت.
بدهی ۲۰ هزار میلیاردی طرح تحول سلامت/ مردم برای یک سرماخوردگی ساده ۲۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  در خصوص تعیین تعرفه‌های پزشکی گفت: افزایش تعرفه‌های پزشکی خیانت به مردم و بیمه شدگان و بیمه‌ها است یعنی به جای افزایش تعرفه‌ها، اول باید تکلیف 20 هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی و بیمه سلامت روشن شود، اینکه مرتب هزینه را بالا ببریم، ناعادلانه است.
مصری افزود: تصمیم گیران در خصوص تعرفه‌های پزشکی به هیچ عنوان با اقشار مختلف مردم ارتباطی ندارد و فقط با جامعه خاص یعنی دهک اول پولدار کشور مرتبطند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: هم اکنون مردم برای یک سرماخوردگی ساده 200 هزار تومان هزینه می‌کنند، به همین دلیل کسی که سرما می‌خورد ترجیح می دهد به پزشک مراجعه نکند.
وی در خصوص طرح تحول سلامت گفت: این طرح، 20_ 30 هزار میلیارد تومان ایجاد بدهی برای کشور کرده است. دولت، اهم برنامه‌های قانون را یعنی طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و گایدلاین‌ها را اجرا نکرد و تنها با اعمال خودسرانه هزینه‌های سنگینی روی دوش دولت گذاشت.
مصری در خصوص قانون تمام وقتی پزشکان گفت: قانون تمام وقتی پزشکان با تلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و  وزارت بهداشت از برنامه ششم توسعه حذف شد.
وی افزود: در قانون برنامه پنجم، پزشکان تمام وقت جغرافیایی حق کار در بخش خصوصی را نداشتند که البته انجام نمی‌شد و وزارت بهداشت به هیچ عنوان بر اجرای آن نظارت نکرد، این قانون، در برنامه ششم توسعه حذف شد و دولت در لایحه خود آن را حذف کرد و هم‌اکنون محدودیتی برای کار کردن همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد.
مصری ادامه داد: قانون تمام وقتی پزشکان، در قانون برنامه پنجم به هیچ عنوان توسط وزارت بهداشت نظارت نشد زیرا خود ناظران این طرح از آن تخلف می‌کردند. یعنی وزیر بهداشت و معاونینش همزمان در بخش خصوصی کار می‌کنند و در این صورت ما چگونه انتظار داریم که بقیه پزشکان به این قانون عمل کنند.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 438238
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *