۰

از حضور پیشکسوتان تئاتر تا یاد جانباختگان معدن گلستان/ یک قطعه زمین جایزه برگزیدگان جشن بازیگر

چهاردهمین جشن بازیگر در حالی در تئاتر شهر برگزار شد که از پیشکسوتانی همچون فردوس کاویانی، ثریا قاسمی، یحیی دیوانی گرگانی و علی باسره تقدیر به عمل آمد.
از حضور پیشکسوتان تئاتر تا یاد جانباختگان معدن گلستان/ یک قطعه زمین جایزه برگزیدگان جشن بازیگر
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،مراسم چهاردهمین جشن بازیگر شب گذشته با حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر ، سینما و تلویزیون، مسئولان هنرهای نمایشی در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم اصغر همت رییس خانه نمایش با اشاره به جشن‌های یک هفته‌ اخیر در تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار وحدت، پردیس خاوران و ... عنوان کرد: بعداز 55 سال توانستیم روز ملی تئاتر را ثبت کنیم. در این سال هیئت مدیره خانه تئاتر تصمیم گرفت از چهار تن از مسئولان کرمانشاه تقدیر کند. این کار برای این است که صدای ما به گوش مسوولان برسد باید بیشتر از آنچه اهمال شده از حوزه فرهنگ و هنر حمایت شود.
آرش رضایی، شهردار کرمانشاه، حجت الله موسوی اجاق، رییس کمیسیون فرهنگی شهرداری کرمانشاه، پوریا جلالی و محمد درند توسط اصغر همت تقدیر شدند.
در ادامه با حضور اکبر زنجانپور از دو گروه نمایش کودک و نوجوان استان تهران ، گروه نمایش خانه ابری به کارگردانی سیامک احصایی و حمید پور آذری و گروه نمایش شلتر به کارگردانی امین میری تجلیل شد.

*یحیی دیوانی هدیه‌اش را به جانباختگان معدن گلستان اهدا کرد
در ادامه مراسم بهزاد فراهانی با اشاره به اینکه درخواستشان ارائه تالار وحدت برای این جشن بوده اما متأسفانه با وجود اینکه قول ضمنی را داده بودند اما در نهایت به عهدشان وفا نکردند، گفت: ما سعی کردیم از هنرمندان زیادی دراین مراسم تقدیر کنیم از عزیزان هنرمند استان ها و شهرستان ها ، از جمله استاد یحیی دیوانی گرگانی از شهر  گرگان و مدالیوم بیضایی که از دوره پارت ها باقی مانده به وی تقدیم می شود.
سپس یحیی دیوانی نیز عنوان کرد که هدیه خودش را تقدیم به خانواده جانباختگان حادثه معدن ذغال سنگ دیار گلستان می‌کند.
بهزاد فراهانی سپس با اشاره به گروه نمایشی در ایلام که سال گذشته پس از اجرا توقیف شدند، گفت: از علی باسره از ایلام تقدیر می‌کنم.
فراهانی با اشاره به خانه های تئاتر در شهرستان‌ها و اینکه شهر کاشان یکی از شهرهایی است که توانسته یک خانه تئاتر خوب را ایجاد کند، گفت: تقدیر از گروه خانه تئاتر کاشان نیز واجب است این گروه کهن هستند و و ما خوشحالیم دیگر شهرستان ها هم الان فعال شده‌اند.
*تماس تلفنی آذر فخر
سپس فهیمه رحیمی و نصرت پرتویی از پیشکسوتان در جایگاه سالن قرار گرفتند. رحیمی عنوان کرد که تئاتر قابل احترام است و خیلی باید آن را عزیز بشماریم. پرتویی نیز گفت که همیشه آرزو داشته مه هنرمندان بر روی صحنه باشند هر چقدر تئاتر داشته باشیم هم کم است.
در ادامه با حضور پرتویی و رحیمی از فردوس کاویانی پیشکسوت هنرمند تقدیر شد.
همچنین طی تماس تلفنی با آذر فخر پیشکسوت تئاتر نیز از وی تقدیر شد.
*پانته‌آ پناهی‌ها آرزوی روشن ماندن چراغ تئاتر را داشت
در ادامه مراسم ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت برای اعطای جوایز بازیگران زن به صحنه آمد. مهشاد مخبری برای نمایش بانوی گمشده، ریحانه سلامت برای نمایش سه خواهر و دیگران، پانته‌آ پناهی‌ها برای نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه برگزیده بهترین بازیگران زن شدند.
پناهی ها در صحبتی گفت که امیدوار است سایه بزرگان همیشه بالای سر ما باشد و چراغ تئاتر همیشه روشن باشد.
ثریا قاسمی نیز طی سخنانی عنوان کرد که خوشحال است شاگردان حمید سمندریان بزرگ شده‌اند، نشد به اقیانوس برسد مثل ماهی از آب پرید و پرواز کرد و به آسمان رفت. خوشحال است که آنتیگون رکن‌الدین خسروی بزرگ شد و زن نمایش از پشت شیشه‌های اکبر رادی بزرگ شد و حال دیگر جمیله شیخی، سعید پورسمیعی و محمدعلی کشاورز در صحنه ای که ساختند ما باید ادامه دهیم و بعد از ما نیز دخترها و پسرهای آگاه، منضبط و هنرمند آن را اداره می‌کنند.
*برگزیدگان مرد/استعداد جوان/
سپس برگزیدگان مرد این جشنواره بدین شرح اعلام شدند: علیرضا کی منش برای نمایش رویای یک شب نیمه تابستان،‌افشین هاشمی برای سه خواهر و دیگران،‌کاظم سیاحی برای هاروی و صوراسرافیل تقدیر شدند.
افشین هاشمی طی صحبتی گفت سیزده برای من عدد نحسی نبوده،‌من سیزده سال پیش همین جا جایزه برای نمایش گرفتم امیدوارم ما هم یک روز مثل پیشکسوتان کنونی مورد تقدیر و تجلیل شما قرار بگیریم.
در بخش استعداد جوان با حضور شمس لنگرودی لوح تقدیر و نشان عالی خانه تئاتر به مرجان زارعی بازیگر «دوشیزگان باغ لیمو» اهدا شد.
حامی خصوصی چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر نیز اعلام کرد که همچون دوره گذشته، به برگزیدگان، تقدیر شدگان و داوران جشن یک قطعه زمین اهدا می شود.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 438318
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *