۰

لزوم اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج/ کاندیداهای ریاست جمهوری سلامت روان جامعه را مدنظر قرار دهند

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه پیگیر اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج هستیم، گفت: امروزه ناسازگاری زوجین و آمار طلاق افزایش یافته که یکی از راهکارهای اساسی پیشگیری از آن انجام مشاوره زوجین است.
لزوم اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج/ کاندیداهای ریاست جمهوری سلامت روان جامعه را مدنظر قرار دهند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،عباسعلی الهیاری  در ارتباط با موضوع اجباری شدن مشاوره خدمات قبل از ازدواج اظهارداشت: در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مدتی است که دنبال این قضیه بوده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی هیأت وزیران دولت پیگیری‌های لازم انجام شده است.
وی با بیان اینکه هنوز در این زمینه نتیجه مشخصی نگرفته‌ایم، افزود: در بند 6 ماده 117 قانون توسعه ششم تصریح شده ارائه آموزش و مشاوره، حین، قبل و پس از ازدواج با مشارکت بقیه دستگاه‌ها با مرکزیت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره الزامی می‌شود.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اضافه کرد: تحت پوشش قرار گرفتن این مشاوره توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی بسیار حائز اهمیت بوده و امیدواریم دولت آیین‌نامه اجرایی این بند قانونی را بنویسد.
الهیاری گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره آمادگی لازم را داشته که مشارکت لازم را جهت اجرای آیین‌نامه مربوطه داشته باشد و انشاالله تا نیمه دوم امسال این مشاوره‌ها اجباری خواهد شد و مشمول بیمه نیز قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: متأسفانه امروزه ناسازگاری زوجین و آمار طلاق افزایش یافته و این مسئله نگران کننده است لذا یکی از راهکارهای اساسی جهت رفع این مسئله، مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج است.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ارتباط با انتقال ریشه روانشناسی از زیرمجموعه وزارت علوم به وزارت بهداشت، گفت: مکاتبات لازم با دوستان در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته و این مسئله مصوبه لازم را برای جابجایی ندارد و باید توجه داشت که تنها با دستور نمی‌توان این جابجایی را انجام داد.
الهیاری عنوان کرد: این موضوع باید مصوبه لازم را در مجلس، هیأت وزیران و شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد که دوستان در شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرده‌اند که هنوز موضوعی در این زمینه به ما واصل نشده و اگر ارجاع شود آن را در کمیسیون تخصصی بررسی و سپس از شورا اعلام می‌کنیم.
وی گفت: پس از اینکه موافقان و مخالفان نظر خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند رأی‌گیری شده و ابلاغ صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه اکثریت اعضای شورای انقلاب فرهنگی مخالف این جابجایی هستند، گفت: اکنون هیچگونه جابجایی صورت نمی‌گیرد و این فضای ایجاد شده یک فضای کاذب است همچنین باید توجه داشت که وزارت علوم نیز مخالفت خود را اعلام کرده و سازمان نظام روانشناسی نیز نظر خود را به رئیس جمهور طی نامه‌ای اعلام کرده است.
الهیاری خاطرنشان کرد: این مسئله نیز باید در 3 کمیسیون تخصصی مجلس بررسی شود که ما جلسات لازم را با رؤسای این 3 کمیسیون برگزار کرده‌ایم که هر 3 رئیس این کمیسیون با جابجایی مخالف بودند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ادامه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کاندیداها باید سلامت روان جامعه را مدنظر قرار دهند و به این موضوع در تبلیغات خود دقت کنند چرا که مردم تحت تأثیر مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی بوده و توجه نکردن مسئولان در تبلیغات سبب افزایش حجم آسیب‌های روانی و استرس در جامعه می‌شود.
وی افزود: برخی از کاندیداها چنان وعده به مردم می‌دهند که با هیچ ساختار قانونی و اجرایی کشور قابل وصول نیست این مسئله عوارض زیادی را به همراه داشته و نارضایتی مردم را سبب می‌شود. از طرفی باور عمومی را خدشه‌دار کرده و در آینده مشکل‌ساز می‌شود.
 
الهیاری عنوان کرد: کشورهایی که به مشارکت سیاسی، اجتماعی و … نیاز دارند و پای توسعه کشور نیز مردم هستند بی‌اعتماد کردن مردم به آن نه تنها خدمت به کشور نیست بلکه خیانت به مردم و کشور به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 438415
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *