۰

پیام هدایت امروز امام هادی (ع) چیست؟

متولیان امر و ‌آنانکه امروز نمایندگان یک ملت در برابر سایر ملل می‌باشند باید «از "تل مخالی" دشمن نهراسید/ مقاومت رمز پیروزی است» را در سرلوحه کارهایشان قرار دهند.
پیام هدایت امروز امام هادی (ع) چیست؟
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از آناج، متوکل عباسی برای نشان دادن ابهت نظامی خودش دستور داد نود هزار تن از لشگریانش با آرایش‌های نظامی و اسلحه تمام و کمال حاضر شوند و خود درمیانی تلی از گل سرخ – که تل مخالی نام گرفت - شوکت خود را به امام هادی (ع) نشان دهد، اما امام هدایت و سیاست هراس از نفوذ روز افزون خود را سهم همیشگی دشمنان حق و حقیقت قرار داد.
امام علی النقی (ع) با رعایت جوانب احتیاط به گونه‌ای با شیعیان و موکلین خویش شبکه ارتباطی برقرار ساخته بود که حکمای جور عباسی همواره از تحرکات علویان به رهبری امام در خوف و هراس بودند. به گونه‌ای که مورخان و محدثان نوشته‌اند که امام جماعت حرمین ( مکه و مدینه ) از سوی دستگاه خلافت، به متوکل عباسی نوشت: «اگر تو را به مکه و مدینه حاجتی است ، علی بن محمد ( هادی ) را از این دیار بیرون ببر، که بیشتر این ناحیه را مظیع و منقاد خود گردانیده است»
از همین روی متوکل عباسی دستور داد امام هادی (ع ) را از مدینه به سامرا - که مرکز حکومت وقت بود - انتقال دهند. متوکل امر کرد حاجب مخصوص وی حضرت هادی (ع ) را در نزد خود زندانی کند و سپس آن حضرت را در محله عسکر سال‌ها نگاه دارد تا همواره زندگی امام، تحت نظر دستگاه خلافت باشد.
متوکل عباسی به این مقدار از محدودیت هم قانع نبود و پیوسته دستور محدودیت‌های مختلف و بازرسی‌های سرزده ازمنزل ایشان را صادر می‌کرد اما این اقدامات ذره‌ای خدشه بر مقاومت الهی ایشان و مبارزه با استکبار عباسی وارد نمی‌نمود.
امام علیه السلام با این میزان از محدودیت‌ها و تحریم‌ها در دل دوستان و حتی نزدیکان دشمنانش- مانند مادر متوکل عباسی- نفوذی ایجاد کرده بود که خلفای عباسی در اوج قدرت ظاهری در برابر هیبت معنوی و ابهت ایشان گردن خشوع فرود می‌آوردند و در مجالس خویش به نشانه احترام ناخواسته پیش پای حضرت بلند می‌شدند.
باشد که منش این امام همام چراغ راه برخی مسئولین قرار گرفته و با الگو گیری و تبعیت از فرامین ولایی امام خامنه‌ای (حفظه الله) از هیمنه ظاهری دشمنان اسلام و ایران ترس و هراس به دل راه نداده و از مرزهای مقاومت و ایستادگی ذره‌ای عقب نشینی نکنند.
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 438801
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *