۰

نمایشگاه بین المللی کتاب، مقوم و پشتیبانی برای فرهنگ عمومی کشور

موذن گفت: امروز خوشبختانه به نسبت قبل، شرایط بسیار بهتری در عرصه مطالعاتی داریم و به رغم مشکلات نشر، شاهد تولید عناوین زیاد و رونق نسبی در این بازار هستیم.
نمایشگاه بین المللی کتاب، مقوم و پشتیبانی برای فرهنگ عمومی کشور
به گزارش سرویس باشهداتفتان ما

، عبدالحمید موذن مدیر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در بازدید از نمایشگاه کتاب با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بی تردید یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی در ایران است. خوب است بدانیم که اولین نمایشگاه کتاب در سال 1366 در کوران مشکلات آن روزهای ایران برگزار و هرسال به شکل بهتری تکرار شد و نمایشگاه امسال هم سی امین آن به حساب می آید. این خود نشان دهنده اهمیتی هست که انقلاب و نظام اسلامی به موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته است.
وی نسبت به اهمیت و جایگاه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه ایرانی پس از انقلاب اسلامی افزود: درواقع، پس از پیروزی انقلاب بود که علاقه به کتاب و کتابخوانی به مثابه یک نیاز اولیه و اساسی در بین مردم بخصوص جوانان مطرح شد و آمار تولید و نشر کتاب و نیز خواندن کتاب در کشور ما به‌طور چشمگیری افزایش داشت. به خاطر می آورم در دوران پیش از انقلاب، کتاب های بسیاری در حوزه های سیاسی و دینی که به علت کمبودهای چاپ و نشر و البته منع‌های رژیم طاغوت حتی با کیفیت پایین بین دوستان رد و بدل می‌شد و هر شخصی روزانه چند ساعت به خواندن کتاب مشغول بود و ولع و اشتیاق زیادی برای خواندن و دانستن وجود داشت و عموماً برای خواندن نیز یک سیر مطالعاتی داشتند و در این سیر، دهها عنوان کتاب را مطالعه می‌کردند.
موذن در ادامه نمایشگاه کتاب را راهنما و مقوم فرهنگ کشور دانست و گفت: امروز خوشبختانه به نسبت آن زمان، شرایط بسیار بهتری داریم و به رغم مشکلات نشر، شاهد تولید عناوین زیاد و رونق نسبی در این بازار هستیم. خود این نمایشگاه کتاب هم از جمله رویدادهایی هست که واقعا می تواند مقوم و پشتیبان این فرهنگ و تامین این نیاز باشد.
مدیر خانه فرهنگ و ایثار دفتر امور ایثارگران وزارت ارشاد درباره اشتیاق و استقبال مردم به خصوص جوانان نسبت به چنین نمایشگاهی، خاطر نشان کرد: بهرحال ارتباط مردم ما با کتاب، یک ارتباط عمیق و ریشه دار بوده و هست و حضور هزاران بازدید کننده از پیر و جوان که مشتاقانه به جست و جوی کتاب‌اند، باعث خوشحالی و امیدواری است و دل را گرمی می بخشد. هرچند به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه اکنون داریم، از تولید و نشر تا مطالعه، در برابر آنچه شایسته‌ی ملت بزرگ و پرتوان و هوشمند ماست ناچیز است.
این فعال فرهنگی نسبت به تعالی و توجه بخش محتوایی و کیفی هر چه بیشتر تاکید کرد: برعهده مسئولان فرهنگی ماست که همت کنند فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق بیابد و نیز زمینه‌های تولید کتاب‌های خوب فراهم بشود، و نیز برعهده معلمین، پدران و مادران است که با اتخاذ شیوه ها و تدابیر مناسب به توسعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی، عادت به مطالعه و انس با کتاب کمک کنند.
انتهای پیام/
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 439081
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *