۰

اسکورت کاروان‌ زائران حرم حضرت امام با آمبولانس‌های هلال‌احمر/ اجرای طرح امدادرسانی ساحلی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اسکورت کاروان‌های حامل زائران حرم امام خمینی (ره) در ایام سالگرد ارتحال توسط آمبولانس‌های هلال‌احمر خبر داد.
اسکورت کاروان‌ زائران حرم حضرت امام با آمبولانس‌های هلال‌احمر/ اجرای طرح امدادرسانی ساحلی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،، شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی با بیان اینکه هلال‌احمر طرح‌ها و خدمات گسترده‌ای را به شهروندان ارائه می‌دهد، گفت: در طرح نوروزی نیز در بخش‌های مختلفی از هلال‌احمر فعالیت می‌کردند که تنها سازمان امداد و نجات 1997 عملیات را انجام داده و به 12 هزار و 570 نفر خدمت‌رسانی کرد.
وی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال عملیات نجات فنی از خودروها توسط عوامل سازمان امداد و نجات افزایش داشت، گفت: امسال 371 مورد نجات فنی از خودروها انجام شد که نشان‌دهنده افزایش 6 درصدی است.
به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی امسال، 1335 پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور فعال بود.
فتحی با اشاره به تمهیدات امداد و نجات در مراسم بیست‌و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام کرد: سیل مشتاقان معمار کبیر انقلاب اسلامی از استان‌های مختلف در این ایام به سمت تهران و حرم مطهر امام خمینی (ره) روانه می‌شود که در همین راستا هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات نیز تمهیدات ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده‌اند.
وی ادامه داد: برهمین اساس تمامی کاروان‌های زائران در این ایام توسط یک دستگاه آمبولانس هلال‌احمر که یک کادر درمانی در آن حضور دارد اسکورت می‌شود، همچنین در هر اتوبوس یک نجاتگر به همراه کیف کمک‌های اولیه حضور خواهد داشت.
 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: بالغ بر 700 نیروی عملیاتی در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در اطراف محدوده حرم مطهر و محل برگزاری مراسم مستقر شده و پایگاه‌های هوایی امداد و نجات نیز در آماده‌باش هستند.
فتحی به طرح تابستانی هلال‌احمر نیز اشاره کرد و گفت: در طرح تابستانی هلال‌احمر 1274 پایگاه ثابت، موقت و سیار در نقاط مختلف کشور مستقر خواهد بود. همچنین 1026 دستگاه آمبولانس، 364 خودروی نجات و 23 فروند بالگرد به کار گرفته خواهند شد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 5203 نفر به شکل شبانه‌روزی در پایگاه‌های مختلف هلال‌احمر در سراسر کشور حضور خواهند داشت، اظهار کرد: امدادرسانی ساحلی نیز در سواحل شمال کشور از همین حالا آغاز شده و شرایط آن نیز به تمامی واحدها و نیروهای مستقر اعلام شده است که این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 439180
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *