۰

انصارالله یمن ادعای ائتلاف سعودی را رد کرد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن حمله به یک نفت کش در منطقه باب المندب و متهم کردن حوثی‌ها به این اقدام توسط ائتلاف متجاوز عربستان را یک نمایش و توطئه آمریکایی دانست.
انصارالله یمن ادعای ائتلاف سعودی را رد کرد
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن عنوان داشت که خبر حمله به نفت‌کش ام تی موسکی در باب المندب یک نمایش آمریکایی است و این مساله با هدف توطئه چینی علیه این گذرگاه یمنی صورت می‌گیرد. ارتش و کمیته‌های مردمی و نیروهای امنیتی یمن هیچ ارتباطی با این مساله ندارند.
 
وی در ادامه افزود: حمله به این نفت کش که پرچم جمهوری جزایر مارشال را حمل می‌کرد هیچ ربطی به ما ندارد. منطقه باب المندب تحت اشغال ائتلاف متجاوز عربستان - آمریکا است و آنها مسئول وقوع هر اتفاقی در این منطقه هستند.
 
الحوثی هم‌چنین تاکید کرد: مجاهدان ما تنها اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهند و بارها مشاهده شده که یک عملیات نظامی را تنها به خاطر نزدیک شدن نفت کش‌ها متوقف کرده‌اند. مردم یمن قادرند هر آنچه که ائتلاف متجاوز از آنها گرفته باز پس گیرند.
 
رسانه‌های سعودی مدعی شدند، یک نفت‌کش روز چهارشنبه در نزدیکی سواحل یمن با استفاده از آرپی جی توسط افراد مسلح ناشناس مورد هدف قرار گرفت که در جریان آن به کارکنان این نفت‌کش آسیبی وارد نشد و در حال حاضر نفت‌کش مذکور به مسیر خود در دریای سرخ ادامه می‌دهد.
 
  منبع: خبرآنلاین   انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 439277
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *