۰
گزارش تفتان ما از قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب؛

قیام ۱۵ خرداد سرآغاز فصلی جدید در مبارزات انقلابی مردم غيور ايران اسلامي

قیام 15 خرداد 1342 مبدأ تاریخی نهضت فراگیر اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود و اين قيام بزرگ و خونين نقطه عطفی در تاریخ معاصر و سرآغاز بسیاری از تحولات و دگرگونی‌ها در ایران است.
قیام ۱۵ خرداد سرآغاز فصلی جدید در مبارزات انقلابی مردم غيور ايران اسلامي
به گزارش تفتان ما، افراد تاثیرگذار فراوانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی رژیم طاغوتی نقش داشته اند که امروزه از درجه اهمیت بالایی نزد مردم قدرشناس ایران اسلامی برخوردار است.
 
وقتی برگه های تاریخ را ورق می زنیم در لابه لای آنها مناسبت های فراوانی در تقویم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران مشاهده می کنیم.
 
یکی از این روزهای پر افتخار نهضتی است که در پیروزی انقلاب مردمی ایران به رهبری امام خمینی قدس سره تاثیر بسزایی داشته که امروزه به قیام خونین15 خرداد شناخته می شود.
 
قیامی که تنی چند از علما به همراه مردم زجر کشیده و فقیر با تحمل سختی ها، این مبارزه را تا سرحد مرگ ادامه داده و سرانجام به پیروزی رساندند.
 
قیام 15 خرداد در مبارزات ملت قهرمان ایران،  نهضتی جاودانه و برگ زرینی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به شمار می آید که در آن مردم با شجاعت، در صحنه مبارزه حق علیه باطل مشارکت داشتند.
 
قیامی که جرقه آن با دستگیری رهبر این جنبش یعنی حضرت امام خمینی(ره) توسط مأموران رژیم تمامیت خواه و ظالم شاه زده شد که با اعتراض مردم به این فعل و حضور خودجوش در خیابانها   ادامه پیدا کرد و با آتش گشودن نیروهای ستم شاهی به طرف مردم آزادی خواه که نمی توانستن ادامه این وضع را تحمل کنند شدت یافت.
 
قیام 15 خرداد یک قیام ساده نبود بلکه رفراندومی خونین با الهام از قیام عاشورایی بود که توسط مردم علیه ظلم و ستم شاه رغم خورد و منجر به کشته شدن صدها مرد و زن بی گناه که خواستار ایجاد حکومت اسلامی و پایان دادن به ظلم شاه بودند شد. مردان و زنان جان برکفی که برای حمایت از رهبرشان زیر پرچم اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن وارد خیابانها شدند و پایه های رژیم ستم شاهی را به لرزه در آوردند.
 
علي اي حال مردم شهید پرور ایران به هیچ وجه قیام 15 خرداد را از یاد نخواهند برد زیرا این قیام فضا را برای پیشبرد اهداف نهضت آزادی مهیا کرد و آغازگر فصلی جدید در  مبارزات انقلابی مردم قهرمان ایران بود و تاریخ هم هیچگاه حمام خون 15 خرداد را که قلم از توصیف وقایع تلخ،  کشتارهای فجیع و قتل عام مردم بی گناه آن روز عاجز است را فراموش نخواهد کرد.
 
مردم ورامین در 15 خرداد سال 1342 به فرمان امام راحل مبنی بر مبارزه با رژیم پهلوی لبیک گفته و حماسه ای بزرگ خلق کردند و این واقعه برای همیشه در تاریخ پرافتخار نهضت اسلامی ثبت و ضبط شد.
 

 
مردم ورامین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در کنار رهبری و نظام اسلامی قرار داشته و در برهه ها و شرائط حساس مختلف، حمایت خود از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را نشان داده اند.
 
در واقع نتیجه اين حماسه بعد از گذر زمان با هدایت و رهبری روحانیت آگاه و امام راحل و عظیم الشأن انقلاب بود که در روز ۲۲ بهمن به ظهور رسید و برای همیشه استقلال و عظمت مردم ایران برگشت و امروز نیز وظیفه ملت هوشیار و بیدار و عزیز ایران اسلامی این است که همان روحیه انقلابی و جهادی و شهادت طلبانه که در آغاز نهضت داشتند را حفظ کرده و در مقابل زیاده خواهی و زور گویی مستکبران مقاوم باشند و با محور قرار دادن همان سه عنصری که نخست به عنوان محور اصلی قیام بوده از انقلاب محافظت کنند و با حمایت از نظام اسلامی و ولایی و همچنین حمایت و پشتیبانی رهبر انقلاب زمینه را برای ظهور منجی کل امام عصر فراهم سازد.
 
* ولايت فقيه در نظام مقدس جهوري اسلامي داراي جايگاه ارزشمند و والايي است
مسئول عقيدتي سياسي پادگان تيپ 288 مستقل زرهي شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: ولايت فقيه در نظام مقدس جهوري اسلامي داراي جايگاه ارزشمند و والايي است و ولايت فقيه در نظام ايران نقش يك پايه و اساس را دارد.
 
حجت الاسلام محمدجواد رحماني با بيان اينكه امام راحل با تكيه بر نهضت عظيم عاشورا و فلسفه مهدويت توانست انقلاب را هدايت كند، گفت: قيام عظيم و مردمي 15 خرداد سرآغاز انقلاب بود و حضرت امام خميني(ره) در اين روز تاريخي در سخنان كوبنده اي پرده از جنايات رژيم منحوس شاه و اربابان و نوكرانش برداشت كه سبب دستگيري و زنداني شدن ايشان شد.
 
وي بيان كرد: عبادت هاي شبانه روزي امام راحل سبب نزديك شدن به خداوند شده بود و طبق آيات و روايت متعدد اگر شخصي اینگونه رفتار کند، دستش یدالله، زبانش لسان‌الله و تمام رفتار و کردارش جلوه بندگی و عبودیت حضرت حق خواهد بود.
 

 
حجت الاسلام رحماني خاطرنشان كرد: در حدیثی قدسی آمده است «بنده من! مرا اطاعت کن تا تو را خلیفه خود بر روی زمین کنم» پس لذا انسان ها مي توانند ماندگار شوند و تنها راه آن بندگي و عبوديت پروردگار متعال است.
 
وي اظهار كرد: امروز بعد از 28 سال از رحلت جانسوز و جانگداز امام راحل هيچ شخصي احساس نمي كند كه انديشه و تفكر امام راحل از جهان رفته بلكه هنوز هم ملت دارند از اين انديشه ناب در راستاي رسيدن به هدف نهايي و سعادت بهره مي گيرند.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 439354
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *