۰

جداسازی وزارت صنعت از بازرگانی به نفع تولید نیست/ واردات تقویت می‌شود

عضو انجمن فولاد با بیان اینکه جداسازی وزارت صنعت و بازرگانی به نفع صنایع داخلی نیست، گفت: این اتفاق باعث تقویت واردات خواهد شد و ترمز پیش روی واردات را برمی‌دارد.
جداسازی وزارت صنعت از بازرگانی به نفع تولید نیست/ واردات تقویت می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،با بیان اینکه مشکل اساسی در بخش صنعت و بازرگانی به رأس کار مربوط می‌شود، توضیح داد: اشکال اصلی در این است که متأسفانه برجام به نحو احسن اجرا نشده، مشکلات تحریم همچنان برقرار است و شرکت‌ها با موانعی در زمینه ارتباطات بین‌المللی و تجاری روبرو هستند.
وی با تأکید بر اینکه با تغییر دادن ساختار وزارت صنعت و بازرگانی هیچ دردی دوا نمی‌شود، افزود: انرژی زیادی صرف ادغام این دو وزارتخانه شد و یکی از دلایل این اتفاق تشویق بخش داخلی برای تولید و تجارت بود و اینکه واردات محدود شود تا در مجموع شاهد بهبود وضعیت صنایع و تولید داخل باشیم. 
شهرستانی تصریح کرد: جداسازی وزارت صنعت و بازرگانی به نفع تولید کننده داخلی نیست و در حال حاضر به نظر می‌رسد دلیل اصلی این جداسازی آن است که در دولت دوم آقای روحانی قرار است روابط خارجی بهبود یابد و این مسئله می‌تواند عاملی برای تقویت واردات باشد.
به گفته وی، در صورت جداسازی وزارت صنعت و بازرگانی ترمز پیش روی واردکنندگان برداشته خواهد شد و مانعی برای واردات وجود نخواهد داشت که این مسئله با موضوع اشتغال‌زایی مغایرت دارد. 
این عضو انجمن فولاد با بیان اینکه نمی‌گوییم جلوی واردات گرفته شود بلکه معتقدیم واردات در بخش‌هایی که به نفع کشور است باید صورت گیرد،‌ گفت: به جای واردات مواد مصرفی باید واردات ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز برای بهبود کیفیت تولیدات داخلی و افزایش بهره‌وری و نوآوری در صنایع صورت گیرد.
وی تاکید کرد: وزارت صنعت بر خلأهای موجود در تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع اشراف دارد که باید برای آن چاره‌ای بیندیشد.
شهرستانی ادامه داد: به جای ماهی آوردن باید ماهیگیری به مردم یاد بدهیم و این در حالی است که هم اکنون اکثر اعضای اتاق بازرگانی و تجار با موضوع جداسازی وزارت صنعت و بازرگانی به دلیل تقویت واردات موافق هستند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 439396
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *