۰
گزارش تفتان ما از شبهاي عاشقي و شيدايي؛

هزار ماه عبادت، پاداش زنده نگهداشتن یک شب/ شب قدر میراث ارزشمند پیامبر اسلام(ص) برای امت است

لحظات با برکت و سرشار از رحمت ماه مبارک و پرفضيلت رمضان بعنوان ماه نزول قرآن و شب قدر در شهرستان خاش با نور و عطر دلنشین قرآن و خدمت به محرومان و نیازمندان عجین شده و هر فرد با زنده نگهداشتن شب قدر به دنبال گرفتن پاداش هزار ماه است.
هزار ماه عبادت، پاداش زنده نگهداشتن یک شب/ شب قدر میراث ارزشمند پیامبر اسلام(ص) برای امت است
به گزارش تفتان ما، شب قدر را نباید فقط بیدار ماند باید بیدار شد و بايد در این برترین شب از برترین ماه از کل سال یکبار قلب و ذهن و صورتمان را از بین زنگار گناه بشویم و روکش لحاف گونه و سنگین گناه آلودگی را کنار بزنیم و از غفلت بیدارش کنیم.
 
این را بدانیم که یک دعا در تعقیبات نیامده و همه خواسته بشر آمده از فقر تا فساد و غيره تا اینکه گوید ولی تمام این درخواست ها آرمانی است بدست بشر ولی اگر دعای ما ظهور امام زمان(عج) باشد همه دنیا گلستان می شود.
 
با یک گل بهار آور در این شب ظلمانی همه آن دعاها یکجا مستجاب می شود و بعضی حکومت ها تا هزارماه فقط دوری از خدا ایجاد کردند در اسلام اما به لطف الهی اگر کسی شب قدر را به درستی درک کند حتی اگر ماه ها منحرف شده  باشد برحمت الهی مغفور است، چون خودش مقصر نبوده حاکمان بظاهر اسلامی ذهنش را منحرف کردند.
 
هر سه شب با اشک بر حضرت علی(ع) و خانواده آن حضرت یعنی همسر و فرزندان حضرت علی(ع) گره خورده  و شب اول شب ضربت خوردن حضرت علی(ع)، شب دوم قدر شب شهادت حضرت علی(ع) و شب سوم شب مجلس ختم اين امام بزرگوار است.
 
برکات و فیوضات این ماه با عظمت آنقدر زیاد هست که فرد فرد امت بتوانند از نعمت های با ارزش خدای متعال بهره ببرند و برای آبادانی دنیا و آخرت خود تلاش کنند.
 

 
مردم متدين و روزه دار شهرستان خاش به رسم سنت هاي ديرينه همواره در آستانه شب هاي قدر در كنار برگزاری کلاسهای معنوی، محافل قرآنی و اعتکاف داشته و با قرآن، سنت و آیین پاک نبوی(ص) محبت دارند.
 
مردم اين منطقه اعم از شيعه و سني در اين شب هاي با عظمت و پربركت در مساجد و تكايا حضور دارند چرا كه ثواب هزار ماه (هشتاد و سه سال و اندی) را حاصل کنند.
 
رسول اکرم(ص) هميشه در ماه پر خيرو بركت رمضان به اعتکاف می نشستند اما پس از اینکه دریافتند شب قدر در دهه آخر ماه مبارک قرار دارد در این دهه به اعتکاف در مساجد می نشستند و این رویه برای خانواده آن حضرت (ص) نیز معمول بود.
 
* شب قدر شبي است كه پروردگار عالم در آن ثواب اعمال نيك را براي امت اسلامي مضاعف كرده است
امام جمعه شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه شب قدر شبي است كه پروردگار عالم در آن ثواب اعمال نيك را براي امت اسلامي مضاعف كرده است، اظهار كرد: اين شب پر فضيلت و پر بركت، شب دعا و استغفار و شب درخواست از پروردگار متعال برای ازدیاد رزق، سلامتی، امنیت و آرامش، برکت و رحمت، مغفرت و بخشش است.
 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه فضيلت و ارزش شب هاي ليالي قدر از شب هاي متفاوت است، گفت: اهمیت شب قدر در روایات مختلف و به اعتکاف نشستن و خدمت به روزه داران، اطعام و اکرام نیازمندان اشاره شده است.
 

 
وي در تشریح برنامه های ویژه شب قدر و اعتکاف و آئین های احیای شبهای قدر گفت: آئین شب قدر در این شهرستان در هر سه شب در مسجد جامع واقع در خيابان امام خميني(ره) برگزار مي شود.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به اینکه در هر شب برنامه ویژه افطار روزه داران و اطعام نیازمندان و با مشارکت گسترده مردم و خیران خاش برگزار می شود، اظهار كرد: خیران و موسسه های امور خیریه در این شهرستان امسال فعال ظاهر شدند و خدمات ارزنده ای به نیازمندان ارائه کردند.
 
* تمام تيم هاي امدادي در شب هاي قدر آماده باش هستند
دکتر محمدرخشاني رئیس شبكه بهداشت و درمان شهرستان خاش نيز به خبرنگار تفتان ما گفت: تیم های خدماتی و بهداشتی شهرستان خاش در این ایام و شبهای با برکت به صورت کشیک آماده خدمت به مردم و افراد نیازمند هستند که لازم است از تلاشهای دوستان در مجموعه های بیمارستان امام خمینی(ره) و مراکز درمانی شهری و روستایی، مرکز فوریتهای پزشکی و امادگران جمعیت هلال احمر و انتقال خون قدردانی کنیم.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 439620
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *