۰
گزارش تفتان ما از مسافرانی که هم از خلیج فارس پرواز کردند، هم از حافظه مسئولان؛

امسال هم ۲۸ شهید جنایت آمریکایی؛ در فراموشخانه مدیران سیستانی و بلوچستاني/ سرنگونی هواپیمای مسافری ایران با موشک نمونه‌ای از "حقوق‌بشر آمریکایی" است

28 شهید جنایت آمریکایی استان سيستان و بلوچستان در حمله موشکی آمریکا به ایرباس مسافربری ایران در آسمان آبهای خلیج فارس امسال نيز مانند سال هاي اخير به فراموشي سپرده شدند و هر آنچه كه ما منتظر برگزاري حداقل يك يادواره در استان بوديم اما اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير ادارات متولي در خواب تابستاني به سر مي بردند و از اين رويداد مهم تاريخي به سادگي گذر كردند.
امسال هم ۲۸ شهید جنایت آمریکایی؛ در فراموشخانه مدیران سیستانی و بلوچستاني/ سرنگونی هواپیمای مسافری ایران با موشک نمونه‌ای از "حقوق‌بشر آمریکایی" است
به گزارش تفتان ما، هواپیمای مسافربری، با چشم هرانسان عادی قابل شناسایی است، اما تفنگداران آمریکایی برای عضویت ارتش آمریکا، اولین آموزش شان، عبور ازانسانیت است. فرمانده  ناو آمریکایی به سمت مردم بی دفاع  شلیک کرد درحالی که مطمئن بود، مدال افتخار می گیرد.
 
 ۲۴ شهيد در اين حادثه از سیستان وبلوچستان بودند مظلومیتی که باید نسل به نسل منتقل شود نه اینکه برخی ازدیدن این اسامی شگفت زده شوند.
 
برای آگاهی بخشی نیاز است که؛ بنیاد شهید، سیاست مهمان بودن و رفتاری چون " بی بی پای شسته " را کنار بگذارد و تکلیف میزبانی را انجام دهد. اگر ا‌‌لمانی می خواهد بسازد و هرسال خبر از پیگیری می دهد، بالاخره اقدام و عمل کند.
 
شعرا و هنرمندان اگر برای این واقعه هنرنمایی نکنند کی و کجا برای دفاع از انسانیت هنر نمایی می کنند.
 
علما و شخصیت های استان در تریبون هایشان هرچه فریاد دارند بخاطر این جنایت بر سر آمریکا فرود آورند. جای خالی این جنس فریاد ها حس می شود  شاید با این  فریادها، گروهک مسلح  مدعی جهاد، بجای تیراندازی به سمت اسلام و مسلمین، اسلحه را سمت شیطان نشانه بگیرند.
 
اگر چه گروهک سیاه دل تر از آن است که هدایت شود امروز در سالروز این حادثه حتی از محکوم کردن این جنایت آمریکا در حق قوم بلوچ خودداری کرد وبه قولی زیرسبیلی رد کرد تا مبادا اربابان اخم کنند.
 

 
خانواده شهدای هواپیمای مسافری، با اعتقاد به قضا و قدری که دارند، باید این جنایت آمریکایی ها را ازطریق رسانه ها به گوش جهانیان برسانند.
 
مسولان اگر بازدیدی ازخانواده شهدا در برنامه دارند این روزها، دوربین ها منتظرند به  سراغ خانواده قربانیان حمله موشکی امریکا به هواپیمایی مسافری، بروند و بهانه روایت این مظلومیت شوند.
 
همه و همه این  تاکیدات بخاطر این است که اگر ما ازمظلومیت حقوق بشر نگوییم، ظالمان وجنایتکاران عالم باپرچم حقوق بشر جنایاتی دیگر راه می اندازند. پس همه باید کمک کنند "پوست میش را از تن این گرگ " در آوريم.
 
12 تير سالروز حمله موشکی آمریکا به ایرباس مسافربری ایران در آسمان آبهای خلیج فارس که  290 نفر شهید شدند، هم آمد و برگي ديگر از تاريخ پراهميت ايران اسلامي ورق خورد اما متاسفانه اين روز در استان سيستان و بلوچستان با وجود 28 نفر از شهداي ايرباس مسافربري بازهم به فراموشي سپرده شده است و هر آنچه كه ما منتظر برگزاري حداقل يك يادواره در استان بوديم اما اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير ادارات متولي در خواب تابستاني به سر مي بردند و از اين رويداد مهم تاريخي به سادگي گذر كردند.
 
برخی خانواده سه تا چهار نفره  از پدر و مادر و فرزند از سیستان و بلوچستان در اين حادثه به شهادت رسيدند و 28 سال از این جنایت می گذرد اما هیچ المان و یاد بودی در گلزار شهدای سیستان و بلوچستان از قربانیان جنایت  آمریکایی نیست. وقتی بنیاد شهید نه در این ایام مراسمی دارد و نه یاد بودی، چگونه می توان به فرزندانمان ماهیت حقوق بشر آمریکایی را نشان داد، البته گفته می شود قرار است در سال آینده در بلوار خلیج فارس یاد بودی ساخته شود.
 
از بنیاد شهید که بگذریم متاسفانه طیف های مطالبه گر استان هم که از ریز و درشت مطالبه گری می کنند نه خود درباره شهادت 28 مسافر شهروند بلوچ روشنگری کردند، نه  سخنرانی کردند و نه از مسئولان درباره برگزاری این مراسم مطالبه گري كردند.
 

 
البته در استان سیستان و بلوچستان کج سلیقگی در جریان سازی  علیه جنایات آمریکا وجود دارد از نبود المان یاد بود شهدای 12 تیر گرفته، تا یاد بود شهدای بلوار ثارالله، مسجد جامع، مسجد امام علی و تنها یاد بود ساخته شده مربوط به شهدای تاسوکی است که بدلیل بی مهری ها، در حال تخریب است.
 
در جنایت ایرباس علاوه بر قربانیان استان سيستان و بلوچستان، 66کودک و 53زن جان باختند و این سند واقعی جنایات حقوق بشر آمریکایست، سندی که باید با روایت سالم به نسل بعد منتقل شود. حال باید دید بنیاد شهید برای پالایش شیوه فرسوده و کهنه در معرفی شهداء استان ازجمله 28 شهید استان در حمله موشکی آمریکا به ایرباس چه اقدامی انجام خواهد داد؟؟؟
 
اسامی شهدای سیستان و بلوچستان درحمله  امریکا به ایرباس ایرانی درسال 1367:
رسول اسماعیل زهی عبدالشکور اسماعیل زهی ابراهیم بیگی پانته آ بیگی پرهام بیگی پریسا بیگی ملک خارکوبی مسعود رهبر عبدالله رهبر خان محمد رهبر حمل ریسباف شهنور ریگی اسماعیل ریگی ابراهیم ریگی ولی محمد سیر سور رئیسی غلام جان شه بخش درمحمد شه بخش عبدالله شه بخش عیدو قنبرزهی گرگیج جمال قنبرزهی گرگیج درمحمد کهرازهی آرمان کهرازهی بی بی میرملک عبدالصمد دهقان زهی مراد دهقانی گل محمد اسماعیلی نورمحمد دهقانی یعقوب دهانی آدینه کمالی  
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 439935
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *