۰

لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیات در جامعه

فرماندار سراوان گفت: باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‌های مدنی، تریبون‌های مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ مالیات استفاده شود تا بتوان شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی را بهبود داد.
لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیات در جامعه
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،ظهر امروز کارکنان اداره امور مالیاتی سراوان با درویش نارویی فرماندار شهرستان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی دیدار کردند.
 فرماندار سراوان در این دیدار ضمن تشکر از مجموعه امور مالیاتی شهرستان بابت اهمیت دادن به امر مالیات عنوان داشت: مالیات یکی از مهمترین و مطمئن ترین منابع اقتصادی کشور است که در سه بخش اقتصادی، اجتماعی و بودجه ای نقش بسزایی دارد.
درویش نارویی افزود: اگر مالیات به نحو مطلوب در جامعه نهادینه شود منجر به برابری توزیع ثروت بین آحاد جامعه خواهد شد و فاصله فقر و غنا را از بین می‌برد.
این مسؤول با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی مالیات باعث رشد و توسعه چرخ اقتصادی مملکت خواهد شد گفت: ارزش مالیات زمانی برای دولت‌ها مشخص می شود که دچار بحران اقتصادی می شوند و برای کشور ما، تحریم یکی از همان بحران هاست که مالیات به راحتی تأثیر مثبت خود را در این زمینه گذشته است.
نارویی برنامه دولت برای بحث نهادینه کردن فرهنگ مالیات جهت ارتقاء زیست جامعه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا از تمام ظرفیت‌های مدنی، تریبون‌های مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ مالیات استفاده شود تا بتوان شاخص های اقتصادی و اجتماعی را بهبود داد.
ریگی نژاد رئیس امور مالیاتی شهرستان سراوان در این دیدار آمار سه ماهه اول سال ۹۶ را حوزه وصولی‌های مالیات شهرستان 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد که نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۶۰۰ میلیون تومانی داشته است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 440007
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *