۰

گسترش فرهنگ حجاب راه عملی مبارزه با تهاجمات نرم است

حجاب هميشه یکی از ارزش‌های جامعه اسلامی ما بوده است و ارزشی که همواره به انحای مختلف تحت هجمه فرهنگی و تهاجمات نرم بیگانگان قرار گرفته و تلاش کرده‌اند شخصیت، هویت و اصالت فرهنگ ایرانی را تحت تأثیر قرار دهند.
گسترش فرهنگ حجاب راه عملی مبارزه با تهاجمات نرم است
به گزارش تفتان ما، آرامش بصری بستر تعالی معنوی و اسلام دین کمال نگری است و  در طبعیت جنگل ها وگیاهان بستر عریان سیاه خاک رو می پوشانند و ابرها آسمان را از یک نواختی بیرون می آورند.
 
حتی حیوانات کمی هستند که بدون پوشش و عریانند و حیوانات مدح شده حیواناتی پوشش دار هستند مثل مرغان، طیور و غيره و گاه آنقدر زیبایند که انسان را به حیرت در می آورند.
 
نهایتاً اینکه حجاب همیشه برای پوشش زیبایی ها نیست و یا پوشش نازیبایی ها بلکه برای همگون کردن و گاه ایجاد آرامش بصری در سطح جامعه است این هارمونی و هماهنگی در خاک کویر تا جنگل حیوانات خاکی و هوایی و همه موجودات رعایت شده چه زشت است در بالای سر خود پرنده و مرغ عریانی ببینید که پرواز می کند از همه چیز چندشتان می شود وبیزار می شوید.
 
در این بین انسان در دین، منش، روش، خوراک، پوشاک و غيره عربان و مختار آفريده شده تا آن قدر كه مناسب دين، عقل و درك اوست خود را بيارايد از جهات علمي فراوان پوشش هاي مناسب دين كه بگذريم که فی المثل ارتش اسراییل را ارتش شلوار گشادها می گویند در حالی که متاسفانه به جوانان مسلمان لباس های هرچه تنگ تر ارائه می کنند. دین اسلام به ما پوشش حجاب را برای خانم ها معرفی می کند البته قبل آن به آقایان غض بصر و حیای در چشم را دستور می دهد.
 
علی ای حال حجاب هم برای مردان لازم است و هم زنان اگر زن کرد لباس مناسب کردی که با آب و هوای آنجا مساعد است را می پوشد یک دلیل آن این است که مرد کرد لباس کردی را به تن می کند مثل مرد و زن عرب، بلوچ، لر، ترکمن، گیلک و غيره آنگاه زن مسلمان از حجاب فاصله می گیرد که مرد آن جامعه لباس نامناسب با فرهنگ آن ها می پوشد و لباس اندام نما تنگ کوتاه چسبان تصویر دار و غيره زن نیز چادر رها کرده و بد حجابی می کند اگر از ایمان محکمی برخوردار نباشد کمی به کشور های اطراف  بنگریم که به نام اسلام زنانشان چگونه به خیابان می آیند مثل ترکیه عمق نگاه اسلام را متوجه می شویم که بی حکمت نبوده نگاه اسلام نگاهی فراتر از همه این هاست در پرتو حجاب زیبا و نازیبا و اختلاف بدن ها دیده نمی شود و آرامش بصری حاکم خواهد بود.
 
کشورهایی که بدترین پوشش ها را دارند پایین ترین ضریب رشد جمعیتی و ثبات نهاد خانواده را دارا هستند مثل سوئد و نروژ و بلعكس یکی از دلایل باز شدن در اروپا بروی مسلمانان ایجاد زاد و ولد و تولید نیروی کار بوده مثل فرانسه.
 
حجاب؛ زن را همچون دری در خود نگه می دارد و مجال حضور بهتر در اجتماع به او می دهد. زیبایی های خود را حریم خصوصی همسر و باعث تعلق خاطر او قرار می دهد. زیبایی زن جواهری است  ویژه و اختصاصی که باید در صندوق باشد نه عمومی و در ویترین نگاه های آلوده.
 
اگر جامعه به بی حجابی آلوده شد دیگر نه خانواده می ماند نه دین، نه اقتصاد، نه برکت، معنویت و غيره و مانند بعضی کشورهای مثلا مسلمان بعضی مناطق تایلند، امارات، آفریقایی و غيره تنها اسم مسلماني را يدك مي كشانند.
 
-----------------------------------------------
گزارش از حجت الاسلام محمود قاسمي (كارشناس مسائل مذهبي و ديني حوزه علميه)
-----------------------------------------------
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 440090
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *