امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش:

حفظ حجاب و عفاف از ضروریات پیشرفت جامعه است

24 تير 1396 ساعت 11:45

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: حفظ حجاب و عفاف از ضروریات پیشرفت جامعه و از اولويت هاي مهم نظام جمهوري اسلامي ايران است.


به گزارش تفتان ما، مولوي عبدالستار حسين زهي در گردهمايي حجاب و عفاف در كانون فرهنگي ورزشي سپاه خاش، با بيان اينكه پوشش زنان و مردان در دين مبين اسلام بسيار تاكيد شده است، اظهار كرد: در دين محمدي حجاب زنان متناسب با روحيات آنان تعيين شده و لازم است همه بانوان حجاب و عفاف خود را رعايت كنند.
 
وي با بيان اينكه حجاب محدوديت نيست، گفت: حجاب و عفاف در دين نشان از شخصيت فرد دارد  و حجاب سبب مصونيت زنان مي شود.
 
مولوي حسين زهي بيان كرد: رعايت مسئله مهم و پراهميت حجاب و عفاف از اولويت هاي مهم نظام است كه همواره رهبر انقلاب بر اين مسئله تاكيد مي فرمايند و در اصل از ضرورياتو واجبات پيشرفت جامعه محسوب مي شود.
 
وي با بيان اينكه بي عفتي و بي حجابي از مهمترين و اساسي ترين مصاديق منكر است، تصريح كرد: بي حجابي و بي حيايي جامعه را با بحران هاي اخلاقي زيادي مواجه مي كند و در ارتباط  اجتماعی زن و مرد رابطه ای عفیف  و صحیح است که مشروع  و برگرفته از آیات الهی باشد.
 

 
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش خاطرنشان كرد: مسئله مهم حجاب و عفاف مختص يك هفته نيست بلكه  بايد در همه طول سال برنامه هاي مختلفي از سوي دستگاه هاي متولي برگزار شود.
 
وي اذعان كرد: از دامن زن مرد به معراج می‌رود و شخصیت هایی همچون حضرت محمد(ص) از دامن این زن ها متولد شدند و برای اینکه زن مسلمان از انزار مردان نامحرم در امان بماند قرآن کریم می‌فرماید:« اینگونه بیرون نیایید گردن وسینه زن مسلمان نباید در انزار نامحرمان قرار گیرد.» پس لازم است که زن ها با حجاب کامل وپوشش اسلامی وارد جامعه شوند و در رفتار وکردارنیز شئونات اسلامی را رعایت کنند.
 
مولوي حسين زهي اظهار كرد: در انقلاب های غربی که به وقوع پیوسته زن فقط به عنوان آلت و ابزار برای پیروزی و اهداف شومشان استفاده شده و تنها انقلاب اسلامی ایران بوده است که با توجه به آیات قرآنی به مقام و شخصیت زن ارزش قائل شده است.
 
مطهره خمر فرمانده حوزه كوثر خواهران ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش در پايان اين همايش  بیانیه روز ملی عفاف وحجاب را قرائت كرد.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ اين گردهمایی دهها هزار نفری به مناسبت هفته‌ی عفاف وحجاب با حضور امامان جمعه، مسئولین، مسئول بسیج جامعه‌ی زنان استان، بسیجیان، بانوان ادارات و سایر اقشاربرگزار شد.
 
گفتني است؛ در حاشيه اين همايش بانوان بسيجي شهرستان خاش از محل محل حوزه كوثر خواهران سپاه خاش تا کانون فرهنگی ورزشي بسیج راهپیمایی و در سرسراي اين کانون تجمع كردند.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 440108

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/440108/حفظ-حجاب-عفاف-ضروریات-پیشرفت-جامعه

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir