۰

ما انتظار سخنان سبک نداریم!

سخنگوی دولت گفت:‌ ۸۵ میلیارد دلار در یک دوره ۲۰ ساله درآمدی خواهد بود که از همه سرمایه گذاری آن، ۱۲ میلیارد عاید سرمایه گذاران خارجی خواهد شد و بقیه متعلق به ایران است.
ما انتظار سخنان سبک نداریم!
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز(سه‌شنبه 27 تیر) در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به قراردادهای نفتی گفت: 85 میلیارد دلار در یک دوره 20 ساله درآمدی خواهد بود که از همه سرمایه‌گذاری آن 12 میلیارد عاید سرمایه‌گذاران خارجی خواهد شد و بقیه متعلق به ایران است.
وی افزود: یک طرف این قرارداد، شرکت ملی نفت ایران است و توتال پتروپارس و شرکت چینی طرف مقابل قرارداد هستند. این قرارداد یک قرارداد بی نظیر پس از برجام بوده و مورد تمجید است.
نوبخت با اشاره به منتقدان این قرارداد اظهار داشت: ضمن احترام به کسانی که دلسوزانه به منافع ملی نظر می‌دهند، باید پاسخ مناسب برای انتقادها داشته باشیم حتی اگر گفته شود که طرح سه فوریتی مطرح شود اما جواب ما این است که آن نقطه‌ای که برای تامین منافع هستید راهش این نیست. راهش متوقف کردن قرارداد با طرح سه فوریتی نیست. ما انتظار سخنان سبک نداریم و باید سخنان وزین مطرح شود. هر کسی مدعی است این قرارداد غیرقانونی است در ارائه مدارک به قوه قضائیه تعلل نکنند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: یک نسخه از قرارداد توتال به رئیس مجلس و یک نسخه به دادستان کل ارسال شده و نظراتشان را در یک بیانیه اعلام خواهند کرد بنابراین اصل قرارداد در اختیار همه دستگاه‌های نظارتی از جمله دادستان کل کشور است. کمیته 7 نفره متشکل از وزیر نفت، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کمیسیون برنامه و رئیس کمیسیون انرژی و دادستان کل کشور هم بر قرارداد توتال نظارت دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بازداشت حسین فریدون تاثیری بر چینش کابینه دارد؟ گفت: این اقداماتی که شما اشاره کردید، تاثیری بر اراده روحانی ندارد، او بسیار صبور و خویشتن‌دار عمل می‌کند و بسیار زیرک است و می‌داند برخی اقدامات برای بر هم زدن ثبات انجام می‌شود، اما از اعتدال خارج نمی‌شود. روحانی بسیار مقاوم است و تسلیم هیچ فشاری نمی‌شود.
نوبخت درباره چینش اعضای کابینه دوازدهم و اینکه آیا فشاری بر رئیس‌جمهور برای معرفی اعضای کابینه است یا خیر؟ گفت: هیچ فشاری از سوی هیچ جریانی به رییس جمهور موثر نخواهد بود و ایشان کار خودشان را انجام خواهند داد. اینکه مسائلی اشاره کردید(بازداشت حسین فریدون) باعث نخواهد شد که آقای دکتر روحانی از اراده ای که دارند برگردند.
وی افزود: آقای رییس جمهور هنوز جمع بندی نهایی در زمینه کابینه دوازدهم نکردند و تا جایی که من اطلاع دارم اعضای کابینه کامل نشده است. رئیس جمهور علاوه بر اعضای فعلی کابینه نگاه به بیرون از کابینه هم دارند و حتی ایشان به جریان اصولگرا هم احترام می‌گذارند و اگر افرادی از این طیف باشند که به دولت کمک کنند چرا استفاده نشود
این خبر در حال تکمیل است...
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 440186
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *